پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
معاون وزیر علوم:

بیش از حد نیاز نیروی متخصص تربیت کرده‌ایم

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 425644
معاون آموزشی وزارت علوم گفت: وقتی برای ۲۰ هزار نفر داوطلب جذب هیئت علمی با مدرک دکتری فقط ۲۰۰۰ نفر ظرفیت جذب و اشتغال داریم، به این معنی است که بیش از حد نیاز نیروی انسانی متخصص تربیت کرده‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۳ کشور که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد با اشاره به جمعیت نزدیک به ۴ میلیون و هفتصد هزار نفری دانشجو در سطح کشور اظهار داشت: اگر چه فقط ۱۵ درصد از کل جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند؛ اما بخش اعظم کیفیت آموزشی را همین ۱۵ درصد پوشش می‌دهند.

وی افزود: دانشگاه‌های دولتی همچنان باید در حفظ و ارتقای کیفیت نقش پیشرو را داشته باشند و از رشد کمی بی‌هدف پرهیز کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم تصریح کرد: وقتی برای ۲۰ هزار نفر داوطلب جذب هیئت علمی با مدرک دکتری فقط ۲۰۰۰ نفر ظرفیت جذب و اشتغال داریم، به این معنی است که بیش از حد نیاز نیروی انسانی متخصص تربیت کرده‌ایم. آمار فوق نشان می‌دهد که ۱۰ برابر نیاز سرمایه‌گذاری شده است.

شریعتی نیاسر گفت: مطالعات اولیه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها انجام شده است و برای این که دانشگاه‌ها در رتبه بالا قرار گیرند مدیران دانشگاهی بخش عمده‌ای از وقت خود را به برنامه‌ریزی در آینده‌نگری دانشگاه اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های دولتی سرمایه نظام هستند، باید الزامات رشد کمی و کیفی برای آنها فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *