شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۸
۵۶
نامه ۳۴۴ چهره رسانه‌ای به قاضی دادگاه مهدی هاشمی:

مبادا این پرونده‌ اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال خواستن‌ها یا درخواست اقدامات فراقانونی شود

+اسامی امضاکنندگان نامه
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 409345
337 چهره فرهنگی-رسانه‌ای کشور در نامه ای به قاضی دادگاه مهدی هاشمی رفسنجانی تاکید کردند: عدالت در برخورد با مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال، گاه به سبب انتساب‌ها و گاه انتصاب‌ها، امکان قربانی شدن دارد. پرونده‌ای که جنابعالی مسوولیت قضایی آن را برعهده گرفته‌اید عیاری مناسب برای سنجش عدالت قضایی نظام مقدس ماست. در حکومتی که منتهای آرزویش اجرای عدالت علوی است حکم شما سرنوشت‌ساز است.
مبادا این پرونده‌ اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال خواستن‌ها یا درخواست اقدامات فراقانونی شود
به گزارش جهان، در این نامه آمده است: مبادا این پرونده‌ که می تواند به ارتقای عیار عدالت در کشور اسلامی مان بینجامد و به عنوان سنگ محک عدالتخواهی و عدالت‌گستری مطرح شود اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال‌خواستن‌ها یا حتی درخواست اقدامات فراقانونی شود. یقینا با شناختی که جنابعالی از مردم شریف ایران دارید، می‌دانید همان‌طور که در عبور از گردنه‌های صعب العبور نظام خون خود و فرزندانشان را فدا کردند،در برابر بی‌عدالتی هم خواهند ایستاد، پس از شما می‌خواهیم که بایستید و با اراده ای استوار و قاطع، دست‌های فاسد آینده را با اجرای قانون و عبرت‌سازی امروز خود قطع کنید.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« و اسـتـقـم كـمـا امـرت و لا تـتـبـع اهـواءهـم و قـل آمـنت بما انزل اللّه من كتاب و امرت لاعدل بينكم»

آنچنان که مأمور شده‌ای استقامت نما و از هوی و هوس‌های آنان پیروی مکن و بگو:بـه آن‌چـه خـدا از كـتـاب نـازل كـرده ايـمـان دارم و مـامـور شده‌ام بين شما عدالت برقرار كنم(شوری/ ۱۵)

جناب آقای محمد مقیسه قاضی محترم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب

اینک که دادگاه رسیدگی به یکی از مهمترین پرونده‌های قضایی کشور یعنی اتهامات آقای مهدی هاشمی پس از ۱۹۶ روز رسیدگی و با اخذ آخرین دفاعیات متهم به پایان رسیده است،ملت هوشیار و همیشه در صحنه‌ی ایران بی‌صبرانه در انتظار صدور حکم نهایی دادگاه و اجرای عدالت قضایی نشسته‌اند. بی شک که خداوند متعال یکی از مهمترین ماموریت‌های نظام جمهوری اسلامی را که همان اجرای عدالت است در پیچ تاریخی و حساس انقلاب بر عهده شما گذاشته است.

اکنون تکلیف سنگین اجرای شجاعانه قانون و جلب"اعتماد مردمی" و ارائه تصویری از عدل علوی در این برهه از زمان بر عهده شما قرار گرفته است. سنگری که امروز شما در آن با سلاح قانون و شرع به جنگ فساد و مفسد می‌روید تا سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی که همان مردم شریف، عزیز و الحق همیشه در صحنه هستند را بیش از پیش به روحیه ظلم ستیزی و دادخواهی نظامی که برایش صدها هزار خون ریخته شده است، امیدوار سازید و البته خویش نیز با امام و شهیدان بیعتی دوباره نمایید.

برادران و خواهران فرهنگی-رسانه‌ای شما که طی ۳۶ سال حیات پاک نظام جمهوی اسلامی شاهد فراز و فرودهای متعددی از رشادت‌ها و غیرت‌مندی‌ها تا خیانت‌ها و قدم زدن روی خون شهدا بوده‌اند، اکنون بر خود فرض و ضروری دانسته اند تا به عنوان نمایندگان افکار عمومی و کسانی که مستمرا" در معرض مطالبات مردم هستند نکاتی را به اختصار خدمت شما و مسئولان عالی رتبه دستگاه قضایی اعلام نمایند:

الف/ در ابتدا خداوند قادر و متعال را به دلیل حضور در نظامی ولایی و ظلم‌ستیز و عدالت خواه شکرگزاریم، نظامی که نمی تواند با هیچ مفسدی شوخی و تعارف داشته باشد و اگر شرع و قانون حکم کند به فساد مسئولان عالی‌رتبه نیز رسیدگی کرده و آنان را به سزای اعمالشان می‌رساند.

ب/ آقای مقیسه! اجرای عدالت موسم ندارد. هیچ بهانه‌ای برای تعلل در صدور و اجرای حکم از سوی مردم که ولی نعمتان انقلاب و نظام اسلامی هستند، پذیرفته نیست. پذیرش بهانه‌ها و مصلحت‌سازی‌های واهی یعنی گرفتار آمدن یک پرونده قضایی در دامان سیاسی کاری و این نقشه‌ای است که سال‌هاست بدخواهان نظام برای اجرایش طراحی و برنامه‌ریزی کرده‌اند لذا با توجه به هوشمندی و تدبیری که از شما سراغ داریم یقینا اجازه نخواهید داد چشم‌ها و دلهای امیدوار به عدالت دستخوش تردید و تزلزل شوند.

پ/ به اعتقاد بسیاری از دلسوختگان نظام اسلامی، عدالت در برخورد با مفسدان اقتصادی و غارتگران بیت المال، گاه به سبب انتساب‌ها و گاه انتصاب‌ها، امکان قربانی شدن دارد. پرونده‌ای که جنابعالی مسوولیت قضایی آن را برعهده گرفته‌اید عیاری مناسب برای سنجش عدالت قضایی نظام مقدس ماست. در حکومتی که منتهای آرزویش اجرای عدالت علوی است حکم شما سرنوشت‌ساز است.

ت/ گرچه مولای آزادگان تاریخ، روح بزرگي بود در كالبد تنگ‌ جهان و جامعه دوران علي(ع) شايستگي ايشان را نداشت و او فراتر از ظرفيت آن مردم بود اما وقتي تنها از رفتار علوي يا دولت علوي مي‌شنويم، بايد متوجه باشيم كه سخن از يك شخص، هر چند بزرگ، در ميان نيست؛ بلكه صحبت از يك مكتب است كه علي نمونه بارز و برجسته اين مكتب است، علی در این مکتب معلم است. مكتبي كه بنيانگذارش پيامبر(ص) خدا بود. علی(ع) از پيامبر(ص) آموخت كه جامعه ديني، جامعه‌اي است كه بدون لكنت زبان بتواند کلمه حق خود را با صاحبان قدرت و ثروت در میان گذارد.

قطعا شما به عنوان یک قاضی با سابقه و آشنا به آموزه های اسلام عزیز این روايت را خوانده یا شنیده‌اید كه فرمودند: «اني سمعت رسول الله..يقول في غير مره لن تقدس امه لا يوخذ للضعيف فيها حقه من القوي غير متتعتع» من شنيدم كه به شكل متواتر در موقعيت‌هاي مختلف، پيامبر(ص) اين نكته را به زبان آورد كه آن امت و جامعه‌اي كه حق ضعيفان را نشود بدون لكنت زبان و بدون ترس از اقويا و صاحبان قدرت و ثروت مطالبه كرد، قابل تقديس و پاكيزه نيست. اينها تعريف جامعه ديني است از زبان پيامبر اكرم(ص) كه استاد و مربي علي بن‌ابي طالب(ع) است.
در قاموس علي‌بن‌ابي‌طالب (ع) دولت ديني، ضامن عدالت ديني، ضامن حدود خدا، قوانين خدا و حقوق مردم است. حريم مردم، حريم خداست و حق‌الله؛ تجاوز به حريم انسان‌ها و حقوق مسلم آن‌ها، تجاوز به حريم خداست و چه توفیقی بالاتر از آن که امروز قاضیان شجاع و آزاده‌ای مسوولیت گرفته‌اند تا حقوق پایمال شده و به تاراج رفته مردمی که بنیانگذار جمهوری اسلامی آنان را سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی معرفی کرد، به بیت المال بازگردانند.

ث/ قاضی محترم دستگاه عدلیه! قطعا شما هم معتقد هستید که متاسفانه در تاریخ ۳۶ ساله انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، هنوز نتوانسته‌ایم تمام قد بایستیم و از اجرای کامل عدالت اجتماعی و قضایی سخن بگوییم. جنگ فقر و غنا، پاکی و پلیدی و عدالت و ویژه خواری آتش بس ندارد.

و کوخ نشینی و کاخ نشینی هر دو باید تمام شود همه ما تکلیف داریم که برای عدالت اجتماعی قیام کنیم، ما نیامده‌ایم که بمانیم، آمده‌ایم که اثربخش باشیم و روسپید برویم. چشم همه انبیاء به این حکومت و همین مسئولیت‌های ماست.

امضاکنندگان این بیانیه، ضمن اعلام پشتیبانی از دستگاه قضا در مبارزه با فساد و مفسدان که در سال ۹۳ نمونه های افتخارآفرین آن تجربه شده است، برخود لازم می‌دانند بار دیگر بر این دغدغه عمومی تاکید کنند که مبادا این پرونده‌ که می تواند به ارتقای عیار عدالت در کشور اسلامی مان بینجامد و به عنوان سنگ محک عدالتخواهی و عدالت‌گستری مطرح شود اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال‌خواستن‌ها یا حتی درخواست اقدامات فراقانونی شود. یقینا با شناختی که جنابعالی از مردم شریف ایران دارید، می‌دانید همان‌طور که در عبور از گردنه‌های صعب العبور نظام خون خود و فرزندانشان را فدا کردند،در برابر بی‌عدالتی هم خواهند ایستاد، پس از شما می‌خواهیم که بایستید و با اراده ای استوار و قاطع، دست‌های فاسد آینده را با اجرای قانون و عبرت‌سازی امروز خود قطع کنید.

والسلام علی عبادالله الصالحین


اسامی امضاکنندگان نامه


۱- مجید قلی زاده
۲- عباس درویش توانگر
۳- صمد حسن نیا
۴- عبدالله عبداللهی
۵- ابوتراب فرخی
۶- محمد حسین پرتویان
۷- عظیم امیدی
۸- محمد بنکدار
۹- محمد مهدی توسلی
۱۰- سجاد بلوکات
۱۱- سید میثم رحمتی
۱۲- محمد ابشار
۱۳- رضا همدانچی
۱۴- محمد راضی
۱۵- سید محسن میرشمسی
۱۶- حسن ضابطی
۱۷- هادی شریفی
۱۸- محمد نسیمی
۱۹- علیرضا دانشفرد
۲۰- فرزانه اصغری
۲۱- علی بختیاری زاده
۲۲- سمیرا محمدی
۲۳- عهدیه عظیمی
۲۴- بهمن نظری
۲۵- مجید هدایتی نسب
۲۶- فاطمه محمدی
۲۷- آمنه هادی پور
۲۸- پروانه حسین زاده
۲۹- مهدی سیاری
۳۰- امیر خالقیان
۳۱- محمود آهنگری
۳۲- عباس اصلانی
۳۳- حسن رستمی
۳۴- عرفان کوچاری
۳۵- حامد ملک‌پور
۳۶- مهدی طوسی
۳۷- حمیدرضا بوالی
۳۸- وحید محرابیان
۳۹- محمد کریمی
۴۰- یاسر شیخی یگانه
۴۱- غفار مهردوست
۴۲- رامین سفری
۴۳- مهدی عبادی
۴۴- مجتبی حسینی
۴۵- رضا شکیبایی
۴۶- حسین قدیانی
۴۷- امیر شریفی پور
۴۸- محمدمهدی تقوی
۴۹- مهدی زرین نام
۵۰- محمدجواد مشهدی آقایی
۵۱- سیدعابدین نورالدینی
۵۲- بهزاد مهرکش
۵۳- امیرابراهیم رسولی
۵۴- سیدمهدی حسینی
۵۵- علیرضا رحمانی
۵۶- روح‌الله امین‌آبادی
۵۷- عارفه سلیمی
۵۸- بتول عبدالوهابی
۵۹- زهرا طاهری
۶۰- علی نادری
۶۱- مهدی خانعلی زاده
۶۲- محمدرضاشهبازی
۶۳- مهدی آذرپندار
۶۴- رسول عبادی
۶۵- کمیل نقی پور
۶۶- امیرحسین ثابتی
۶۷- میثم نیلی
۶۸- حمیدبیانی
۶۹- فرشاد مهدی پور
۷۰- محسن مهدیان
۷۱- محمدکاظم انبارلویی
۷۲- سید مسعود علوی
۷۳- حنیف غفاری
۷۴- بهروز ساقی
۷۵- قاسم رحمانی
۷۶- قدرت الله رحمانی
۷۷- محمدحسین صلواتیان
۷۸- حمید ریاضی
۷۹- احمد قائمی مهدوی
۸۰- حسین شمسیان
۸۱- سید محمدعماد اعرابی
۸۲- حسن شایانفر
۸۳- سید عباس دانشگر
۸۴- محمد ایمانی
۸۵- محمدسعید مدنی
۸۶- رحیم چوخاچی‌زاده مقدم
۸۷- ابراهیم حاجی محمدزاده
۸۸- مرتضی صفارهرندی
۸۹- زهرا طباخی
۹۰- لیلا شفیعی
۹۱- سید امیرحسین شکرابی
۹۲- محمد زندی
۹۳- پژمان کریمی
۹۴- ایرج نظافتی
۹۵- گالیا توانگر
۹۶- علیرضا آل یمین
۹۷- آرش فهیم
۹۸- صدیقه توانا
۹۹- کمال احمدی
۱۰۰- قاسم رحمانی
۱۰۱- سید علاءالدین سیدزاده
۱۰۲- محمدرضا تیموری
۱۰۳- سید وحید ظهوری
۱۰۴- محمدحسین حمزه
۱۰۵- محمدصادق فقفوری
۱۰۶- امیرحسین خسروشاهی
۱۰۷- عباس شمسعلی
۱۰۸- علی لطیفی
۱۰۹- مسعود نظرآبادی
۱۱۰- روح الله امین آبادی
۱۱۱- جعفر بلوری
۱۱۲- آزاد ابراهیم زادگان
۱۱۳- عبدالمطهر محمدخانی
۱۱۴- محمدصالح مفتاح
۱۱۵- مالک شریعتی
۱۱۶- کبری آسوپار
۱۱۷- حسین لطفی
۱۱۸- حبیب مهری
۱۱۹- محبوبه نیاورانی
۱۲۰- وحیدرضا سلیمانی
۱۲۱- علي رجبي
۱۲۲- وحيد ايماني
۱۲۳- مهدي ترابيان
۱۲۴- علي گنجي
۱۲۵- ابوذر علوي‌تبار
۱۲۶- جلال خالقي
۱۲۷- امير ثباتي
۱۲۸- زهره مرادي
۱۲۹- علیرضا فرقانی
۱۳۰- میلاد وحدت
۱۳۱- رضا سيفی
۱۳۲- سعید ساداتی
۱۳۳- حامد افروغ
۱۳۴- مهدی مهدیان
۱۳۵- هرمز راسخی
۱۳۶- عبدالله داودی
۱۳۷- معصومه دوستی فر
۱۳۸- علی ستوده نیا
۱۳۹- عبدالله الماسی
۱۴۰- محمد جواد مشتهر
۱۴۱- مرتضی خلفی زاده
۱۴۲- پیام تیرانداز
۱۴۳- ابراهیم رضایی
۱۴۴- مصطفی آجرلو
۱۴۵- سعید آجرلو
۱۴۶- غلامرضا نوری
۱۴۷- محمد شجاعیان
۱۴۸- مهدی عرفاتی
۱۴۹- مسعود فروغی
۱۵۰- عبدالله گلباف
۱۵۱- مهدی مهرپور
۱۵۲- مهدی خانعلی زاده
۱۵۳- امیرحسین طهماسبی
۱۵۴- محمد رسولی
۱۵۵- آرش براری
۱۵۶- سجاد آذری
۱۵۷- محمود کریمی
۱۵۸- مهدی خورسند
۱۵۹- محمدجواد اخوان
۱۶۰- یاسر جلالی
۱۶۱- محمدرضا نصرالهی
۱۶۲- سعید سلمانی
۱۶۳- سید مهدی حسینی
۱۶۴- محمد هادیفر
۱۶۵- محمد حسین هادیفر
۱۶۶- حسین محمدی
۱۶۷- افشین جاور
۱۶۸- مهدی کاظمی
۱۶۹- مسلم آقانوری
۱۷۰- مجید خضری
۱۷۱- محمدجواد صحرانورد
۱۷۲- مجتبی کشوری
۱۷۳- محمدطاهر رحیمی
۱۷۴- ابوالفضل ملک لو
۱۷۵- سیدمجتبی فرقانی
۱۷۶- محمد محسنی
۱۷۷- علیرضا ملکیان
۱۷۸- رضا مقدسی
۱۷۹- عبدالله گنجی
۱۸۰- کاوه اشتهاردی
۱۸۱- امین فرج الهی
۱۸۲- کمال لطفی
۱۸۳- محمد محبوبی
۱۸۴- هاشم سروش پور
۱۸۵- محمد داودی
۱۸۶- حسین رضایی
۱۸۷- حسین همتی نژاد
۱۸۸- محسن فولادی
۱۸۹- علیرضا ضرغامی
۱۹۰- سپیده سیر
۱۹۱- مجید رضایی
۱۹۲- مرتضی مزینانی
۱۹۳- اکبر منصوری
۱۹۴- اللهیار محمودی
۱۹۵- سید مجتبی حسینی
۱۹۶- حمید یادروج
۱۹۷- علی اکبر روح نواز
۱۹۸- مریم خلجی
۱۹۹- حمید رضا زندی
۲۰۰- سمیه نبی
۲۰۱- امیر توانا
۲۰۲- حامد صفایی
۲۰۳- حامد طالبی
۲۰۴- روح الله چهره افروز
۲۰۵- محمد شهبازی
۲۰۶- جواد اشرفی
۲۰۷- ظهراب یزدان مهر
۲۰۸- احسان مداح
۲۰۹- توفیق مفاخری
۲۱۰- مریم ابراهیمیان
۲۱۱- سیده فاطمه ثابت
۲۱۲- غلامرضا رجایی
۲۱۳- مهدی جلیلیان
۲۱۴- نرجس قربانیان
۲۱۵- مصطفی هدایی
۲۱۶- محمد صدیقی فر
۲۱۷- ابراهیم آقازاده
۲۱۸- علیرضا حسین نژاد
۲۱۹- حسن قانونی
۲۲۰- سلمان ندومی
۲۲۱- سعید سعیدی
۲۲۲- عارف دورقی
۲۲۳- قنبر رسولی
۲۲۴- اصغر سعیدی
۲۲۵- داریوش بهنیازاده
۲۲۶- سید محمد جوتد میرعظیم
۲۲۷- مهدی یزدی
۲۲۸- مهدی بختیاری
۲۲۹- علی خارا
۲۳۰- مریم عاقلی
۲۳۱- کامران قبادی
۲۳۲- تقی دژاکام
۲۳۳- روح الله قاسمیان
۲۳۴- الهه رفیعی نژاد
۲۳۵- مرتضی بیات
۲۳۶- مجتبی رجبی
۲۳۷- احسان رجبی
۲۳۸- مریم فیروزی
۲۳۹- محسن یزدی
۲۴۰- رسول بابازاده
۲۴۱- فاطمه بلوچی پور
۲۴۲- مهدی تقوی
۲۴۳- مریم خلجی
۲۴۴- مقداد زکی زاده
۲۴۵- زهرا عبدالمحمدی
۲۴۶- مجتبی علیان
۲۴۷- عباس کلاهدوز
۲۴۸- علی میرزایی
۲۴۹- محمد سعیدی کیا
۲۵۰- رحیم پور رحیم
۲۵۱- قاسم اکبری
۲۵۲- مرتضی قمری وفا
۲۵۳- سید نظام الدین موسوی
۲۵۴- یاسر جبراییلی
۲۵۵- محمد حسین پور
۲۵۶- حبیب موسوی
۲۵۷- وحید اسداللهی
۲۵۸- وحید صمدی
۲۵۹- حسن کربلایی
۲۶۰- سید علا نقی زاده
۲۶۱- مهدی نوری
۲۶۲- عباس اسدی
۲۶۳- علی صمدی
۲۶۴- میثم رشیدی
۲۶۵- مجتبی توسلی
۲۶۶- عباس درویشی
۲۶۷- حبیب الله ترکاشوند
۲۶۸- امین صبحی
۲۶۹- سیده فاطمه موسوی
۲۷۰- اسد رجبی
۲۷۱- مرتضی بیات
۲۷۲- امید پیرهادی
۲۷۳- محمد رضایی
۲۷۴- مجمد حسین سیف اللهی
۲۷۵- مهدی شکیبایی
۲۷۶- علیرضا کریمی
۲۷۷- سید جبار حسینی
۲۷۸- علی عسگری
۲۷۹- صادق وفایی
۲۸۰- محمد مهدی رحیمی
۲۸۱- سیدامیر حسین دهقانی
۲۸۲- ایمان شمسایی
۲۸۳- مهدی فضائلی
۲۸۴- مهدی محمدی
۲۸۵- محمد صفایی
۲۸۶- رضا داوری
۲۸۷- یاسر افشار
۲۸۸- حسین سلیمانی
۲۸۹- سید حسن موسوی
۲۹۰- حمیدرضا عموزاده
۲۹۱- نیما باقری
۲۹۲- محمدعلی صمدی
۲۹۳- وحید درمنکی فراهانی
۲۹۴- محمدسعید احدیان
۲۹۵- سیدعلی علوی
۲۹۶- جواد نوائیان رودسری
۲۹۷- محمدعلی علی نژاد
۲۹۸- محمدعلی ندائی
۲۹۹- حامد رحیم پور
۳۰۰- سمیه صادقی
۳۰۱- علی ترابی
۳۰۲- محمد اکبری
۳۰۳- امیرحسین یزدان پناه
۳۰۴- مهدی صانعی
۳۰۵- رضا زحمتکش
۳۰۶- مهدی پناهی
۳۰۷- حمیدرضا ایمانی مقدم
۳۰۸- ناصر نعمتی
۳۰۹- مرتضی حسینی
۳۱۰- علی یعقوبی
۳۱۱- مهدی گنجیان مقدم
۳۱۲- محمد ظریف
۳۱۳- محسن ناهید
۳۱۴- حمیدرضا عراقی
۳۱۵- احمد انصاری
۳۱۶- محمدصادق زندیه
۳۱۷- علی مردانی
۳۱۸- غلامرضا صادقیان
۳۱۹- رحیم زیادعلی
۳۲۰- مجتبی سرمدی
۳۲۱- حسین کشتکار
۳۲۲- حسین اختری
۳۲۳- محمد اسماعیلی
۳۲۴- علی رضائی
۳۲۵- علیرضا سجادیفر
۳۲۶- فریدون حسن
۳۲۷- مسعود پولادوند
۳۲۸- محمد سجادیفر
۳۲۹- عبدالله گنجی
۳۳۰- سید مرتضی فاطمی
۳۳۱- سعید صدرائیان
۳۳۲- سید محمدرضا میرزمانی
۳۳۳- علی رجبی
۳۳۴- مهدی ذاکری
۳۳۵- بیژن مقدم
۳۳۶- منصور امینی
۳۳۷- حسین قربان زاده
۳۳۸- علیرضا کیانفر
۳۳۹- مرتضی خصالی
۳۴۰- سید یوسف آل‌داود
۳۴۱- سید عمار علوی
۳۴۲- میثم تولایی
۳۴۳- مرسل کرامتی
۳۴۴- سید امیرحسین میرزمانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آفرين بر روزنامه نگاران انقلابي. بايد همه روزنامه هاي همسو اين را تيتر يك روزنامه هاي فردايشان كنند.
هدیه
خدا با ماست
اگه این 337 نفر مجازات شدند و جونیور از 99درصد جرائم ارتکابیش تبرئه شد تعجب نکنید!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز این 344 نفر یک نفر معروف نداره
لیست تو هم که مثل احمدی نژاد دراومد.
گروهبان کرسنت، استات اویل
Iran, Islamic Republic of
تفاقا همین که همت کرده اند وپاش وایستادنبزرگترین کار را کردن انقلاب هم که شد همین افراد معمولی جامعه بودند که پوزه شاه را بخاک مالیدند.مهم نیست معروف باشی مهم اینه که کار معروف بکنی البته خیلی از این عزیزان مشهور رسانه ای هستند.درود خدا برروزنامه نگاران وفعالان عرصه رسانه روزنامه نگاران به اصطلاح اصلاح طلب که انگار تو خواب خرگوشی اند یا .....
دکتر اسلامی
داداش یا خیلی پرتی یا سواد نداری یا کوری یا مزدوری . والا حداقل نیمی از این بزرگان و ازادگان غیور راباید بشناسی . درود بر این ازادگان شجاع ...
از نظر ایشون فقط اختلاس گرا و مصاحبه کنندگان با بی بی سی معروفن
من یه فرد معمولی ام و فقط روزانه جند سایت و روزنامه ها رو مطالعه میکنم جمع کثیری از این لیست رو میشناسم خیلی بی انصافی و یا مغرضی
شما ها از ابتدا اگر حکم به محکومیت داده شود راضی هستید. به این کار شماها می گویند فشار رسانه ای برروی دستگاه قضا. معنی عدالت را هم فهمیدیم
حالا تو چرا از مفسد کرسنت و استات اویل و توتال حمایت میکنی ؟!!
انشاءالله که قوه قضاییه از این آزمون بزرگ سربلند و موفق بیرون بیاید و مردم به اجرای عدالت در مورد دانه درشت ها امیدوار شوند.
ما منتظر .... برای آقازاده جنجالی در رابطه با فتنه 88 و مفاسد استات اویل و کرسنت و توتال و غیره هستیم تا درس عبرتی برای سایرین باشد.
ماشاءالله به این چهره های رسانه ای انقلابی و بیدار .
دکتر اسلامی
نخیر برعکس تصور حضرتعالی اینکار جلوگیری از تبعیض و رانتخواری سرمایه داران مال مردمخوار است و عین عدالت علوی راستین
حسین
Netherlands
اگر کسی به بیت المال تجاوز کرد ، زیر سبیلی رد می کنی اما اگر کسی فریاد زد ""دزد رو بگیر "" خطا شده. این مال مال شما و بچه ات هم هست تا در یک محیط سالم رشد کند و ان شالله به ثمر برسد.
یا حق
غربتی بازی هم حدی داره
مجید
... تا خیال بعضیها راحت بشه
عین سین
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند ما عدالت می خواستیم و می خواهیم و راضی به ظلم نبوده و نیستیم نه به نظام و بیت المال نه به هیچ شخصی در هر سطحی
فرهاد
این پرونده سند مشروعیت قوه قضاییه است و اخرین شانس که بتواند ثابت کند که نظام سلطنتی با رفتن شاه در ایران پایان یافته
الماسی
این لیست بلند بالا چگونه اطمینان دارند که مهدی هاشمی مجرم است اینها واقعا از خدا بیخبرانند که به خاطر کینه ونفرت تمام انسانیت را زیر پا میگذارند ضمنا این توهین به دستگاه قضا کشور است که این افراد بیوجدان برایش تعیین تکلیف میکنند،
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
گل کاری های این آقا زاده برای همه ملت روشن و واضحه.
شما مواجب بگیرانش از خدا بی خبرید
مجید
بابا تو دیگه کی هستی؟!!!

خدا یکم بهت بصیرت بده...
مجید
میگم این به اصطلاح آقازاده، عجب پایگاه مردمی داره!!!
پیاما را بخونین، میبینین که کبک زیاد داریم که سرشون رو کردن زیر برف...

واسه این جماعت همون پسر هاشمی خوبه که مملکتشونو بچاپه و بهشون بخنده و بگه «پشتم گرمه»
برو بابا پرتی از قضیه ویا از خاندان این فرد مجرمی
یعنی با این انواع بیانیه ها و مقالات و نامه ها کاملا مشخصه که فشار بر روی قوه قضائیه از سوی اصلاح طلبانه!!!! و شما کاملا مظلومانه!!!! یه گوشه ای نشستین و منتظر رای!! مردم هم ... فرض کردید! !!
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
مواجب بگیرها خودشون رو قاطی مردم نکنند لطفا
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا دارین فشار میارین که قاضی رو بترسونین
اها اونوقت این کار اسمش فشار رسانه ای نیست
Netherlands
صاحب عکس فوق پیر نمی شود.
reza
Iran, Islamic Republic of
لااقل جلوی اسماشون شغلشون رو هم مینوشتید.
میشه بی نهایت اسمو فامیلی فارسی ساخت.
کنار گود ایستاده میگویند لنگش کن بابا جرات میخواهد حتی حکم تبرئه
حسين
Iran, Islamic Republic of
فقط اع...
علي
... ياد شعبان بي مخ مي‌افتيم!!
شما كه منتشر نمي كنيد اما غربتی بازی هم حدی داره
آفرین برهمه ی ما وشما وآنها واین ها بالا وپایین چی شد چیبو چی میشه شمابگی ن؟!
نادر
Austria
گردنِ همه ی وطن فروشها و خوش غیرتها اینقدر کُلفته یا نه چون جونیور در پُست نوکِ حمله بازی میکنه اینقدر شده ؟
منتظر اجراى عدالت !!؟؟
ببينم ! اين قلدر خداى نكرده داره بريش قاضى ميخنده يا ملت
يا هردو ؟؟؟؟؟؟!!!!!
منتظر اجراى عدالت !!؟؟
اينطور تمسخر اميز خنديدن بريش ملت ! هر وجدانى را
جريحه دار ميكند !!!!!!!
اینها همه جوسازی رسانه ای است تا دلیل محکمه پسند در پرونده موجود نباشد با هوچیگری کاری انجام نخواهد شد وکیل مهدی هاشمی اعلام کرده که وی در حال تبرئه شدن است ./
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
این دار و دسته خالی زیاد می بندند
محکومیت قطعیست
جرمها که معلوم است...این روفقط ما نمیگیم جهانی شده دیگه...شاید مدارک مستند رو گم و گور کردند....به نظر من گاهی جرایم اینقدر واضح است که ....
.
Iran, Islamic Republic of
چه گردن كلفتي...!
...
امیدواریم که قوه محترم قضاییه هر چه سریعتر حکم قاطع و انقلابی این آقازاده را اعلام نماید و مردم را به مبارزه با مفاسد دانه درشت ها دلگرم نماید.
ما منتظر اشد مجازات برای آقازاده جونیور در رابطه با مفاسد کرسنت و استات اویل و توتال و فتنه 88 هستیم انشاءالله .
مرحبا به همه روزنامه نگاران آزادانديش رسالت روزنامه نگاري پيگيري اينگونه مسايل است.
به عنوان یه ایرانی از حق م نمی گذرم . همینطور از قاضی پرونده اگر ذره ملاحظه کند.کسانی که تو بالا شهر بنز سوار میشن خانه ویلا آنچانی دارند درک نمی کنند تن فروشی دختران بخاطر فقر یعنی چی .شب گرسنه خوابیدن یعنی چی ( این اختلاس از بیت المال بوده )مجرم باید محاکمه بشه میخواد اقای رحیمی باشه یا مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی
علی
Iran, Islamic Republic of
این کاسه داغتران آش با ان نمایندگان مجلس چرا نگفتند آقای رئیس که3 میلیارد اختلاس در زمان او بود چه کسی به کا نا دا فرارش داد .دیگه چرا نمی آید هر کس تو جناح خودشان باشد هر کار کرد مشکل ندارد فقط فتنه گران دزدند و.....
دارانی
آقای الماسی این ها نگفته اند اومجرم است می گن رای را صادر کن حتی اگه رای تبرئه باشه مجرم بودن یا نبودن را فقط قاضی تشخیص می ده.
این کار یعنی فشار به قاضی
هادی
France
مگه باید معروف باشند این روزنامه نگاران ...
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
ملت ایران هم حامی دستگاه قضا هستند و حقوق تضییع شده خود را مطالبه می نمایند .
عمار
Iran, Islamic Republic of
ای کاش میشد به شهرستانها هم میفرستادید تا ما رسانه ای ها هم امضا میکردیم....
یعقوب
میگفتند قاضی تحت فشار است باورمان نمی شد اما شما با این نامه نشان دادید درست است این نامه به قاضی خودش یک نوع فشار است بجای این فشارها منتظر رای دادگاه باشید مگر به قوه قضائیه اعتماد ندارید
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا راست میگه اینا که حتی یک نفرش هم شناخته شده نیست
Iran, Islamic Republic of
به به میبینم که دوستان حامی جلیلی و احمدی نژاد به تکاپو افتادند ...