جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

پولادی در تهران تکلیفش مشخص می‎شود

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 419146
رئیس ورزش نیروهای مسلح گفت: کفاشیان قول داد پولادی پس از پایان کارش در قطر به ایران بازخواهد گشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئیس کل نیروهای مسلح در خصوص ابطال کارت های پایان خدمت برخی از فوتبالیست ها، گفت: برخی از بازیکنانی که کارت هایشان باطل شده بیش از ۹۰ درصدشان به پادگان رفتند و در حال انجام خدمت سربازی هستند. من شخصا به پادگان ها رفتم و از نزدیک شاهد این مسئله بودم که آنها دارند در پادگان خدمت می کنند. ما در پادگان های کرمان، انزلی, رشت بازیکنانی داریم که خدمت می کنند.

وی در خصوص این مسئله که آیا سازمان ورزش نیروهای مسلح با بازیکنان سرباز همکاری لازم را دارد، تصریح کرد: واقعا روندی است که مشخص شده است. کسی که در حد ملی و باشگاهی فعالیت می کند و وقتی نامه ای برای ما می آید یک هماهنگی به صورت میان نظام وظیفه و فدراسیون انجام می شود و در اسرع وقت کار او حل می شود تا این بازیکن از ورزشش دور نماند.

باران چشمه که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از بازیکنان می توانند در فصل آتی لیگ برتر فوتبال ایران برای باشگاهشان بازی کنند یا خیر، گفت: بیشتر این بازیکنان در حال حاضر در حال انجام خدمت سربازی‌شان هستند و تنها کمتر از انگشتان دست هستند که وضعیتشان مشخص نیست. وقتی آنها مکرر درخواست می کنند و به اشتباهشان پی بردند باید تدبیری اندیشیده شود. ما منتظریم تا تدبیری بیندیشیم و مجوز این را بگیریم تا این بازیکنان برای فصل آتی بتوانند خدمت سربازی را در سطح ورزش انجام دهند.

وی ادامه داد: طبق قانون همه باید به خدمت سربازی بروند. ما نفراتی چون قاری قرآن، فوتبالیست، هنرمند داریم و این دو سال خدمت سربازی برای همه صدق می کند. ما بازیکنی داشتیم که تنها ۲ روز پس از پایان خدمت سربازی‌اش به باشگاهش بازگشته و به سپاهان رفته است.

وی در خصوص اظهارات سردار کمالی که اظهار کرد ورزشکاران متخلف نمی توانند خدمت سربازی‌شان را بخرند، گفت: ایشان بهتر از من می دانند اما بیش از ۹۰ درصد این افراد سنشان به طوری است که نمی توانند خدمت سربازی‌شان را بخرند و شاید تنها ۳-۲ نفر باشند که سنشان به این قانون می خورد.

باران چشمه در خصوص وضعیت پولادی و سروش رفیعی، گفت: در این رابطه وزیر ورزش شخصا درخواست کرد که پولادی بتواند در بازیهای آسیایی تیم ملی را همراهی کند. کفاشیان هم شخصا با بنده تلفنی تماس گرفت و گفت که بازیهای قطر تمام شود، پولادی به تهران بازمی گردد و تکلیفش مشخص می شود. وی دو بار تلفنی این مسئله را تاکید کرد.

وی در خصوص اظهارات پولادی که اعلام کرده بود که تا پایان قراردادش باید در تیمش بماند، گفت: فعلا شرایط تیمش طوری است که به لیگ پایین تر سقوط کرده است اما تا زمانی که او به ایران بازنگشته هیچ تصمیمی برای او نمی شود گرفت.

رئیس کل ورزش نیروهای مسلح ضمن اشاره به قانون سرباز قهرمان، گفت: برخی از بازیکنان تنها ۲ ماه آموزش می بینند و بعد از آن در اختیار فدراسیونها قرار می گیرند. در قانون آمده است آنهایی که در المپیک مدال طلا، نقره و برنز دارند و آنهایی که مدال طلای بازی های آسیایی را دارند و کسانی که در فدراسیون جانبازان و معلولان در حال فعالیت هستند و مدال می آورند، آنها معاف هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی از باشگاهها در اکثر رشته های ورزشی در حال فعالیت هستند و بازیکنان پس از گذراندن ۲ ماه آموزشی به باشگاهها می روند. باشگاه نیروی زمینی در ۱۴ رشته، باشگاه مقاومت در ۱۲ رشته و برخی باشگاههای این چنینی و حرفه ای زیر نظر نیروهای مسلح در حال فعالیت هستند تا به این بازیکنان حرفه ای ضربه ای وارد نشود و اگر تیم ملی هم به آنها نیاز داشت، آنها کمک کنند.

باران چشمه در خصوص وضعیت برخی از والیبالیست‌ها از جمله غفور و فیاضی که سرباز قهرمان محسوب می شوند، گفت: امیر غفور، فیاضی، شهرام محمود و فرهاد قائمی و نفرات این چنینی سرباز قهرمان محسوب می شوند و اما خدمت سربازی‌شان را انجام داده اند. فدراسیون والیبال از جمله فدراسیون هایی است که همیشه با ما در تعامل بود و در این فدراسیون ما مشکلی نداریم و در والیبال کسی نیست که به مشکل خدمت سربازی برخورد کرده باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در سایر فدراسیون ها هم مانند فوتبال برخی تخلفات سربازی داشته اند یا خیر، تصریح کرد: ما در ورزش هایی چون تکواندو، بسکتبال، جودو افراد زیادی سرباز قهرمان داریم که در حال گذراندن خدمت سربازی‌شان هستند. کسی که تنها ۲ ماه آموزشی را پیش رو دارد و بعد به یک باشگاه حرفه ای ملحق می شود چه لزومی دارد که تخلف کند.

باران چشمه در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در لیگ یک فوتبال هم متخلفی وجود دارد یا خیر، گفت: بالای ۷۰ درصد متخلفان بازیکنان لیگ یکی بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تلیف اینه که بگیرن چپقشو چاق کنن
United States
اینقدر کوته فکر نباشید میاد ایران و تکلیف خدمتش هم معلوم میشه و اگر تخلف هم کرده باید تنبیه بشه اگر یه خورده فشار بیارید میره یه کشوری پناهنده میشه و هزار حرف می زنه حالاکه موقعیت داره یه خورده پول وارد ایران کنه چه اشگال داره من خودم 28 ماه خدمت کردم و برای امثال من سخته بعضی ها سر بازی نرن و لی از رفتار مسئول نظام وظیفه تعجبم که مشغله فکریش شده پولادی خودت می دانی چندین نفر فراری و یا تخلف کردن بس است
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف داره یعنی این همه مدرک جعل کردن وکارهای غیر قانونی همه هیچ ...... فوقش گیر افتادن میرن خدمت اونم تازه باهاش همکاری هم میکنن اگه یه نفر معمولی بدبخت بیچاره بود هم با هاش همین کارو میکردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟