سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

پيش‌بيني يا هدف‌گذاري

سيد ميثم تولايي
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۲۵
کد مطلب: 127942
امروز بعد از گذشت نزديك به يك‌سال از آن امتحان بزرگ شاهد مصداقي شدن پيش‌بيني‌هاي بزرگان جريان حامي رئيس دولت هستيم؛ زماني كه مي‌گفتند نبايد دكتر احمدي‌نژاد خود را هزينه فردي كند كه مورد وثوق جريان نيست و اين مخالفان هستند كه بيش از همه بودن اين فرد در دولت را به شادماني جشن مي‌گيرند.
سرويس يادداشت و گزارش جهان:

به نام محيي و مميت 

اخيرا اظهاراتي از سوي رئيس دفتر رئيس جمهور منتشر شد كه در ديداري غيرخصوصي مطرح شده و عدم تكذيب اين اظهارات از سوي وي مهر تاييدي بود بر گفته‌هايي كه باعث شد جريان اصولگرايي خود را در مواجهه با چالشي جديد ببيند.
 
اردوگاه اصولگرايان كه رئيس جمهور نيز جزئي از آن به حساب مي‌آيد از همان ابتداي سرسختي‌ها در قبال انتقادات از حضور فردي در اطراف دكتر محمود احمدي‌نژاد، قطعا اين پيش بيني را مي‌كرد كه در آينده‌اي نزديك با مشكلي اساسي مواجه خواهد شد و اولين مشكل در واپسين روزهاي انتخابات و فتنه‌گري‌ها بود كه باعث شد برخي ترازوهاي ولايت‌پذيري خود را براي فرد و افرادي از دل اصولگرايان مورد استفاده قرار دهند.
 
اما امروز بعد از گذشت نزديك به يك‌سال از آن امتحان بزرگ شاهد مصداقي شدن پيش‌بيني‌هاي بزرگان جريان حامي رئيس دولت هستيم؛ زماني كه مي‌گفتند نبايد دكتر احمدي‌نژاد خود را هزينه فردي كند كه مورد وثوق جريان نيست و اين مخالفان هستند كه بيش از همه بودن اين فرد در دولت را به شادماني جشن مي‌گيرند.
 
اينجاست كه با تحقق بي كم و كاست آينده‌بيني‌ها، فرد مورد اختلاف اصولگرايان با محمود احمدي‌نژاد در دیداری غیر خصوصی خودش را در موضعي قرار داده كه نوعي تغيير جايگاه قلمداد مي‌شود؛ به گونه‌اي كه وي عنوان كرده براي رئيس جمهور هزينه شده است و اين يعني عكس آن نظري كه سياسيون دارند چرا كه به عقيده آنان اين رئيس جمهور است كه دارد با اصرار بر ماندن وي هزينه مي‌دهد، هزينه‌اي هم‌رديف و حتي بيشتر از آني كه براي مساله هسته‌اي و منافع ملي در برابر استكبار بايد داد.
 
اما مهمترين نكته‌اي كه اين روزها دغدغه اصلي جبهه اصولگرايي تلقي مي‌شود نقل قولي است كه از رئيس جمهور مطرح شده، رحيم مشائي به نقل از دكتر احمدي نژاد مي‌گويد: یک روز آقای احمدی نژاد به من گفت که تا یک سال دیگر من کافر می شوم، البته منظور ایشان این بود که این‌ها مرا کافر خواهند خواند.
 
اين نقل قول كه نوعي آماده سازي فضا و هدف گذاري براي برنامه‌هاي آينده از سوي رئيس دفتر رئيس جمهور پيش‌بيني مي‌شود و از اين حيث كانون نگراني ها شده چرا كه هرگونه فاصله بيشتري ميان طرفداران و رئيس جمهور تبعات جبران ناپذيري را براي اردوگاه جريان اصولگرا، چه سنتي و چه غير سنتي به همراه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *