پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

آمریکا در آمار تسلیحاتی خود بلوف می‌زند

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 377648
جودیت میلر تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بارها بزرگنمایی بیش از حد در کمیت و کیفیت امکانات و تسلیحات نظامی آمریکا تا بازه حتی ۳ برابر اتفاق افتاده است.
به گزارش جهان؛ سایت تدبیر ۲۴ نوشت: جودیت میلر، مشاور عمومی وزیردفاع سابق آمریکا در مکاتبه ای از طریق ایمیل با تدبیر۲۴ تنها به اشاره ای کوتاه در مورد سوالات مطروحه تدبیر۲۴ بسنده کرده که حاوی نکاتی در خور تامل است:

سلام

من (جودیت میلر) در حال حاضر در مریلند هستم. عضو کمیسیون کانون وکلای آمریکا. بعد از هاینز طولانی ترین متصدی مشاور عمومی وزیر دفاع آمریکا بودم. حدود پنج سال در زمان وزارت ولیام پری و ولیام کوهن بین سال های ۹۴ تا ۹۹.

خیلی نمی شود در جواب سوال شما وارد جزئیات شد. در زمان رئیس جمهور بیل کلینتون مصرانه معتقد بودم که باید با مردم در کمال صداقت رفتار کرد تا همچنان حمایت های مردمی را به عنوان بزرگترین دموکراسی جهان داشته باشیم.

در آن زمان خیلی تلاش کردم و تا حدی هم موفق بودم که آمار تسلیحات نظامی آمریکا بر اساس واقعیات منتشر شود. به نظر من آمریکا تا حدی قدرتمند هست که با بیان واقعیات هم بتواند مردم آمریکا را دلگرم و از طرفی مردم و دولت های مخالف آمریکا و اسرائیل را دلسرد کند و نیازی به بلوف نیست.

اما متاسفانه در سال های اخیر بارها این رویداد شوم اتفاق افتاده است. بزرگنمایی بیش از حد در کمیت و کیفیت امکانات و تسلیحات نظامی آمریکا تا بازه حتی ۳ برابر.

دو بار به طور مکتوب با کاخ سفید و وزیردفاع این موضوع را مطرح کردم که بلوف بیش از حد در دراز مدت سبب سرنگونی بلوف زن می شود و توقع مردم آمریکا را بیش از آنچه که داریم بالاتر نبرید. آمریکا به اندازه کافی قدرتمند هست که با بیان واقعیات هم بتواند بر تمام دولت ها و ملت ها در حوزه عملیات روانی فائق آید.

وقتی در اخبار و گزارش ها امکانات نداشته نظامی آمریکا مطرح می شود و سپس به خط مشی هالیوود مبدل می گردد، اعتراض عمومی مردم دور از انتظار نیست. اینکه چرا در جنگ های موقت اسرائیل نتیجه چشمگیری حاصل نمی شود؟ چرا ما در پیگیری و نابودی گروهک های تروریسم در خاورمیانه چندان موفق نبوده ایم؟

بزودی در این مورد کتابی منتشر و در آن به تسلیحات بی نظیر اما واقعی دولت آمریکا اشاره خواهم کرد و امیدوارم دوباره به روزهای اعتماد مردم به دولت برگردیم.

نمی توانم بیشتر و دقیق تر به سوالات شما پاسخ دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *