سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۶
۱
مجید مجیدی در همدان تشریح کرد:

ماجرای اجازه گرفتن آهنگساز هندی «محمد(ص)» از امام رضا(ع)

چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 447442
مجیدی گفت: آی آر رحمان انسان بزرگی است نه به خاطر اینکه آهنگسازی این فیلم را انجام داده بلکه به این خاطر که او یک مسلمان حقیقی است وقتی برای شروع ساخت موسیقی فیلم به این ایران آمد ابتدا به مشهد رفت و از آن امام بزرگوار اجازه خواست که این ادب او را به جا می آورد رحمان هندو بود و سالیان سال بود که به اسلام مشرف شده بود.
ماجرای اجازه گرفتن آهنگساز هندی «محمد(ص)» از امام رضا(ع)
به گزارش جهان به نقل از میزان، شب گذشته فیلم سینمایی "محمد رسول الله" در جشنواره فیلم نوجوان به تقدیر و تجلیل از مجید مجیدی به نمایش در آمد بنابراین گزارش در ابتدای مراسم علی رضا شجاع نوری دبیر جشنواره فیلم نوجوان گفت: این مراسم به درخواست مردم همدان صورت می گیرد و آنها خواسته اند که از مجید مجیدی تقدیر و تجلیل به عمل آورند در ادامه این مراسم محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان گفت، خوشحالیم که این روزها در خدمت میهمانان جشنواره فیلم نوجوان هستیم من و همه مردم همدان در پوست خود نمی گنجیم و باید بگویم که این جشنواره در واقع محبت و لطفی است که از سوی وزیر ارشاد و همه دست اندر کاران آن به همدان هدیه شد واین جشنواره بدین شرح بازگشت.

وی افزود: ما خوشحالیم که دبیرخانه جشنواره برای همیشه به همدان بازگشت مردم همدان، مردم فرهنگی و فرهنگ دوست و با تاریخ زیاد هستند شایسته بود این جشنواره در همدان بماند همین سرزمین ایران پر از بزرگی و افتخار است اما هیچ کجای ایران افتخار همدان را ندارد و می توانم بگویم همدان ۵۰۰ سال پایتخت افتخاری امپراطوری ایران بوده است.

وی ادامه داد: امشب به عنایت این جشنواره افتخار دیگری نصیب ما شد آن هم حضور عزیز بزرگواری است که با سختی و زحمات زیادی فیلمی را دنیا و جهان اسلام معرفی کرد که نشان دهنده رحمت پیامبر گرامی اسلام است ما دیدیم که بسیاری چنگ به چهره آفتاب می زنند و چهره پیامبر گرامی اسلام را دگرگون معرفی می کنند این فیلم بخشی از رحمت پیامبر گرامی اسلام را توسط مجید مجیدی وهمه همکاران او به نمایش گذاشته است و آرزو داریم این کارگردان با ساخت آثار مختلف در معرفی همه بزرگان ما بکوشد .

در ادامه این مراسم عوامل دیگر این فیلم یک به یک به روی صحنه آمدند و در جملاتی کوتاه ارادت خود را نسبت به این فیلم بیان کردند.

مهدی پاکدل بازیگر نقش عبدالمطلب در فیلم سینمایی "محمد رسول الله " گفت: خوشحالم که امروز در همدان و درخدمت مردم هنر دوست همدان هستم سپس محمد عسگری بازیگر نقش ابولهب گفت: خوشحالم که امروز در تاریخ هنر این شهر من هم به نوبه خود سهمی دارم پس از او روبرتو پریینانی تدوینگر فیلم سینمایی "محمد رسول الله" گفت، خیلی خوشحالم که امروز در اینجا هستم اما باید بگویم که من بسیار متاسفم که زود باید از اینجا بروم اما باید بگویم که من قلبم را در این جا، جا می گذارم و می روم سپس آی آررحمان آهنگ ساز این فیلم گفت: خوشحالم که اینجا هستم و خوشحال تر هستم که با مجید مجیدی و تیم ایرانی همکاری داشتم.
علی سبزه واری دستیار یک کارگردان فیلم سینمایی "محمد رسول الله" گفت: از علیرضا شجاع نوری به خاطر اینکه از من برای حضور در این مراسم دعوت کرد تشکر می کنم خوشحالم که این فیلم ساخته شد و به ملت ایران تبریک می گویم که "محمد رسول الله" در ایران ساخته شد.

در ادامه جعفر قاسمی بازیگر نقش حارث که از هرمزگان به همدان آمده بود گفت: می خواهم صحبتهایم را با این خاطره شروع کنم یادم است روزی قبل از ساخت فیلم سینمایی "محمد رسول الله" گفتم ما تیره پوستان در سینمای ایران جایی نداریم اما بعد از چند ماه من سیاه پوست حارث محمد شدم.

در پایان این مراسم مجید مجیدی گفت: همه ما می دانیم که در جهانی به سر می بریم که اسلام عزیز را چگونه معرفی می کنند و در طول همه این سالها اسلام مورد تازیانه های بی رحم بسیاری از افراد قرار گرفته است به طوری نام اسلام را به سرقت برده اند و چهره زشت و کریهی از آن را به دنیا نشان داده اند.

وی افزود: این فیلم تلاشی بود برای اینکه قطره ای از اقیانوس رحمت پیامبر گرامی اسلام را به نمایش بگذارد و باید بگویم خدا به من توفیقی داد تا با جمع بزرگی از عاشقان پیامبر گرامی اسلام این فیلم را بسازم.

این کارگردان عنوان کرد: اگر امروز این فیلم ساخته شده با تلاش عزیزانی بوده است که با جان و دل برای این فیلم کار کردند از همین جا از آقایان فر وزنده، صابریان، سعیدی کیا و همه عزیزانی که در این پروژه با ما همکاری کردند تشکر می کنم.

مجیدی تصریح کرد: علیرضا شجاع نوری در این فیلم خالصانه و عاشقانه بازی کرد یکی از زیباترین بازیهای عمر خود را در این "محمد رسول الله" به نمایش گذاشت همین طور از مهدی پاکدل، محمد عسگری و دیگر عوامل فیلم تشکر می کنم جا دارد از آی آر رحمان تقدیر ویژه ای بکنم.

مجیدی اظهار داشت: آی آر رحمان انسان بزرگی است نه به خاطر اینکه آهنگسازی این فیلم را انجام داده بلکه به این خاطر که او یک مسلمان حقیقی است وقتی برای شروع ساخت موسیقی فیلم به این ایران آمد ابتدا به مشهد رفت و از آن امام بزرگوار اجازه خواست که این ادب او را به جا می آورد رحمان هندو بود و سالیان سال بود که به اسلام مشرف شده بود.

وی ادامه داد: این آهنگساز با دو سال تلاش شبانه روزی کار کرد و قطعا آهنگسازی این فیلم کار جاویدانه ای که باقی می ماند زیرا به نام پیامبر گرامی اسلام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همدان برای من پر از خاطره است دوران نوجوانی من در این شهر گذشته و خاطراتی زیادی از کوچه باغهای همدان دارم دوران خوش زندگی من در همدان بود و باید بگویم مادر من همدانی است و توفیقی بود که امشب در اینجا باشم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما بی صبرانه منتظر نسخه های دو و سه این فیلم هستیم