پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

آغاز اعمال گرانی رسمی شیر خام

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 436048
بالاخره و ۱۳ ماه بعد از ابلاغ شدن مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر خام با مبلغ ۱۴۴۰ تومان، توسط کارخانه‌ها، اکنون محمد شریعتمداری؛ معاون اجرایی رئیس جمهور در بخشنامه جدیدی خطاب به اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها، سازمان حمایت را مکلف به اجرایی کردن مصوبه خرید شیرخام به قیمت ۱۴۴۰ تومان کرده است.
به گزارش جهان، در ماه‌های گذشته همواره دامداران که شیر تولیدی خود را با ضرر می‌فروختند خواهان اجرایی شدن این مصوبه بودند، به این منظور حتی تجمعاتی هم مقابل نهاد ریاست جمهوری برگزار کردند ولی اقداماتشان نتیجه بخش نبوده است.

در این راستا، احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران، در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: قرار بر این شده است که کارخانه‌ها شیر را از دامداران که به طور میانگین در ماه‌های گذشته محصول خود را با قیمت کیلویی ۱۱۴۰ تومان، یعنی با ضرر۳۰۰ تومانی می‌فروختند، با مبلغ ۱۴۴۰ تومان خریداری کنند.

او افزود: در انتهای ماه مشخص می‌شود که این افزایش قیمت چگونه صورت گرفته است ولی به هر حال اکنون کارخانه‌ها مجبورند که این افزایش قیمت را اعمال کنند و اگر اینکار را انجام ندهند با آن‌ برخورد تعزیراتی می‌شود.

مقدسی همچنین گفت: احتمالا کارخانه‌ها نیز برای جبران این افزایش قیمت، با گران کردن قیمت محصول خود، این افزایش قیمت را جبران کنند. این کارخانه‌ها با اینکه از دولت یارانه می‌گیرند ولی با توجه به وضعیت مالی دولت بعید به نظر می‌رسد که افزایش قیمت شیر با یارانه جبران شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *