شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مخالفت حزب آلمانی بامسجدسازی‌عربستان

يکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 458440
"سم ازمیز" رئیس حزب سبز آلمان ضمن محکوم کردن جنایات سعودی ها و حمایت ریاض از گروه های تروریستی گفت: ما نمی خواهیم که عربستان در آلمان مسجد بسازد.
به گزارش جهان، میزان به نقل از روزنامه فرانکفورتر الگمانیه خبر داد، وی عربستان منبع تروریسم و ایدئولوژی تقویت‌شده توسط این کشور را نوعی فاشیسم نامید و خواستار بازنگری آلمان در مناسبات اقتصادی و تجاری با این کشور شد.

سم ازمیر رئیس سبزهای آلمان اضافه کرد: داعش از هیچ به وجود نیامده است. داعش دارای منابع مالی، سیاسی و بخصوص نظری است و این مسئله همچنین درباره بوکوحرام، القاعده و طالبان نیز صدق می کند و زمانی که ما به دنبال منابع این تروریست ها می گردیم ناگزیر به عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می رسیم. منابع ایدئولوژیک برای این گونه انحراف از اسلام در این کشورها وجود دارد.

وی گفت: عربستان از ما تقاضای کمک های تبلیغی دارد و من آشکارا باید بگویم که این کمک ها نامطلوب است. من نمی خواهم عربستان در آلمان مسجد بسازد.

وی افزود: ما باید این سوال را مطرح کنیم که آیا این عاقلانه است که ما یک مشکل موجود را با ارسال بیشتر تسلیحات به عربستان و قطر بزرگتر کنیم؛ سلاح هایی که با آن ها در یمن یک دولت پوسیده دیگر تشکیل می شود که دوباره منجر به هجوم پناهندگان بیشتر می شود.

"ازمیر" همچنین گفت: علاوه بر این ما باید به طور کلی روابط اقتصادی خود با عربستان سعودی را منفی و با دید نقادانه مورد بررسی قرار دهیم و همچنین است درباره نفوذی که آل سعود بر سیاست غرب و صاحب نظران غربی دارد. به اعتقاد من جهادی که از طرف عربستان تقویت می شود نوعی از فاشیسم است. این مسئله همانگونه که ما در پاریس دیده ایم یک تهدید موجودیتی برای جامعه ما است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره تلاش های سلفی ها در آلمان برای استخدام نیرو از بین پناهندگان هشدار داده و گفت: این خطر وجود دارد و ما باید مراقب باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *