پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

آئین‌نامه شورای صنفی نمایش تبیین شد

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 418444
سخنگوی شورای صنفی نمایش از پایان تبیین آئین‌نامه این شورا در سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش جهان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه آخرین جلسه تبیین آئین نامه شورای صنفی نمایش ظهر امروز دوشنبه ۳۱ فروردین برگزار شد، گفت: تبیین آئین نامه شورای صنفی نمایش در جلسه این فوق العاده به اتمام رسید و برای تعیین و اجرایی شدن به سازمان سینمایی ارسال می شود.

فرجی گفت: هفته آینده گروه های سینمایی قراردادهای اکران خود را به شورا ارائه می کنند تا فیلم های جدید برای اکران انتخاب شود.

وی همچنین امروز درباره جلسه دیشب این شورا به مهر گفته بود: براساس این جلسه، سقف تعداد فیلم برای هر دفتر پخش به ۱۰ فیلم در طول سال افزایش پیدا کرد که از این میان می توانند ۸ فیلم را در سرگروه و ۲ فیلم را در گروه آزاد اکران کنند.

به گفته وی براساس اساسنامه شورای صنفی نمایش در سال جاری، در ۶ ماه اول سال هر دفتر پخش می تواند یک فیلم در گروه سینمایی و یک فیلم در گروه آزاد و در ۶ ماه دوم سال، ۲ فیلم همزمان در گروه و یک فیلم در گروه آزاد اکران کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اکران فیلم در گروه آزاد، بیان کرد: در اکران آزاد، هر ماه یک فیلم اکران می شود و این گروه می تواند برای اکران فیلم قرارداد ۳ سالن یا پردیس سینمایی را به شورای صنفی نمایش ارائه کند که البته سقف سالن برای گروه آزاد ۱۰ سالن است که از این میان ۵ سالن به صورت حمایتی ارائه می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *