پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۸
جهان منتشر كرد؛

گزارش ناجا از تركيب زنان بدحجاب در تهران

سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 123045
گزارش ناجا از تركيب زنان بدحجاب دستگير شده نشان مي دهد كه بسياري از آنها بدون سازماندهي و صرفا به اين دليل كه نظارتي بر پوشش آنها درجامعه نمي شود به خيابان آمده اند.

به گزارش سرويس زنان جهان بر اساس گزارش ناجا تركيب سني زنان دستگير شده بدحجاب بدين شرح است:در بین افراد دستگیر شده 9/46 درصد 16 تا 20سال،5/31 درصد 21 تا 25سال،8/13 درصد 26 تا 30سال و8/0 درصد زیر 15 سال و بالای 30 سال بودند.

 یعنی 80 درصد آنها بین سن 16 تا 30 سال بودند و از بین آنها 6/84 درصد مجرد و 1/13 متاهل و 3/2 درصد نيز مطلقه بودند. 

در اين گزارش با اشاره به وضعیت تحصیلی دستگیر شده ها آمده است :47 درصد دستگيرشده ها داراي سطح تحصيلي متوسطه و دیپلم، 28 درصد فوق دیپلم و لیسانس و 26 درصد زیر دیپلم و بالای فوق لیسانس بودند و از نظر نوع شغلی آنها 4/25 درصد محصل 2/19 دانشجو و 4/15 آزاد 5/11 کارمند( عمدتا بخش خصوصی) 17 درصد کارگر و بی کار بودند .

مطابق گزارش ناجا، 88 درصد اولین سابقه دستگیری آنها بوده است و 7 درصد برای بار دوم دستگیر شده اند.

 در اين گزارش درباره دوستی با جنس مخالف آمده است: 52 دوستی با جنس مخالف داشتند،33 درصد دوستی نداشتند و 15 درصد اظهاری نکردند و میانگین سن شروع دوستی 16 تا 17 سال بوده وکمترین سن شروع دوستی 8 سال و بیشترین تا 25 سال بوده است. 

در اين گزارش در رابطه با نحوه زندگي اين افراد آمده است: 39 درصد افرادی که دستگیر شده اند با دو والد خود زندگی می کردند و 18 درصد با یکی از والدین. 44 درصد اظهار نظر نکردند و همچنین 58 درصد والدین آنها نظارت زیاد و خیلی زیاد بر فرزندانشان داشتند و 24 درصد نظارت متوسط و 11 درصد کم و خیلی کم نظارت داشته و 7 درصد اظهار نشده است . 

در مورد نوع برخورد والدین با این افراد آمده است: 51 درصد اعضای خانواده با بدحجابی فرزندانشان همفکر هستند، 23 درصد خانواده ها سخت گیر و سلطه طلب هستند و 8/10 آسان و سهل گیر و 14 درصد هم اظهارنظر  نکرده اند و همچنین در مورد نحوه پوشش فرزندن از نظر والدين گفته مي شود كه 21.5 درصد با پوشش فرزند خود مخالف بودند، 24 درصد موافق و 46 درصد اظهار نظری ندارند. 

در اين گزارش درباره مطلع بودن دوستی فرزندان با جنس مخالف آمده است: 60درصد مادران مطلع بودند، 31 درصد هر دو والدین مطلع بودند، 9 درصد هیچ یک مطلع نبودند و از افرادی که دستگیر شده اند 5/18 می دانستند که پوششان متناسب با قوانین کشور نیست و 63 درصد نمی دانستند .

دربخش ديگري از اين گزارش در خصوص علت بدحجابي آمده است:30 درصد علت خاصی برای انتخاب این پوشش نداشتند،16.6 درصد تنوع طلبی و دوست داشتن و 33 درصد هم موارد ديگر را مطرح کرده اند.

اين گزارش در مورد نظر دستگیر شدگان در مورد مصونیت یا محدودیت حجاب آورده است: 60 درصد افراد حجاب را مصونیت و 8/23 درصد محدودیت دانستند و در مورد اینکه مدل لباس ها را از کجا انتخاب کرده بودند؛ 70 درصد مغازه ها و مراکز خرید و10درصد مشاهده مدل لباس دیگران 20 درصد سایر موارد را مطرح كرده اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا وصله های نا جور در مملکت اسلامی شده اند من که یه خانم هستم زجر میکشم در شمال شهر زند گی میکنم و بار ها شده در ماشین های گران قیمت سوارند و هیچ گونه پوششی ندارند با وقاهت تمام رفت وامد میکنند و ایران اسلامی را با اروپا اشتباه گرفتند از مسئولین تقاضا داریم رسیدگی کنند
Iran, Islamic Republic of
لا اكره في الدين : دردين هيچ اجباري نيست .
Iran, Islamic Republic of
آقا جان : چه کسی گفته که این اطلاعات را بدحجابها درست عنوان کرده اند ؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی 51 درصد از خانواده های دختران دستگیر شده با حجاب دخترشان موافق هستند پس چگونه ناجا حرف از رضایت 80 و 90 درصدی خانواده ها از اجرای طرح مبارزه با بدحجابی میزند؟
به راستی نظر سنجی ناجا از چه افرادی صورت گرفته است؟ و آیا نظر همه اقشار جامه در آن لحاظ شده است؟
امیدوارم کمی به خود بیاییم و قبول کنیم لا اکراه فی الدین
Iran, Islamic Republic of
ممکلت ما انقدر قوانین .. داره
مه خداویکلی اگه کسی بخواهد همه رو رعاتی کنه بمیره بهتره!
اين مجموعه ي آماري در درجه اول نشان مي ده كه قشري از مردم با اين نوع زندگي كاملا موافق هستند و خانواده هاي آنها نيز با اين نوع پوشش و زيستن موافقند. حال چرا رسانه هاي.......... مانند جهان نيوز هر روز از اين نوع مطالب مسخره انتخاب مي كند فقط خودشان مي دانند و بس...
وقتي مردم مي خواهند، يعني مردم مي خواهند...
لا اکراه فی الدین ربطی به این مطلب نداره. بحث رعایت قوانین کشور و عرف رایج فرهنگی ماست که متأسفانه سلیقه ای شده.
Iran, Islamic Republic of
بعد باز آقاي احمدي نژاد بگه كه اين بدحجابها همه سازمان دهي شده اند و امدند در خيابان.بيايد و اين آمار را ببيند
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالبه.نيمي از كساني كه دستگير شدند تنها براي تفريح و سرگرمي اينطور بيرون آمدند.يعني يك نظارت ساده كار را حل مي كند و بعد دولت خوابيده است
Iran, Islamic Republic of
دوستی که آمار را متناقض دانسته اند بدانند که 50 دصد والدین بد حجابها و نه تمامی مردم با پوشش بد دختران خود مشکلی نداشته اند که خوب همیشه بی غیرت ها درصدی از یک جامعه بزرگ را تشکیل می دهند و کسی منکر این واقعیت تلخ نیست
Iran, Islamic Republic of
چرادرايران مسئولان ميخواهند همه چيزرابه زوربه مردم وجوانان تحميل كنند ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اینها کمبود میوه سبزی دارند
Iran, Islamic Republic of
با اين امار پس چرا سوراخ دعا گم شده خوب برويد سرچشمه را ببنديد مركز خريد 70درصد است كنترل بر توليدي ها و مغازه ها را شدت دهيد و برنامه ريزي شده و مستدام عمل كنند
Iran, Islamic Republic of
لا اکراه فی الدین یعنی در دین هیچ کراهتی نیست. یعنی دین سراسر خوبی و پاکی است.
قد تبین الرشد من الغی: راه رشد از راه خطا به روشنی متمایز شده است.
طبق همین آیه باید جلوی بدحجابی گرفته شود.
Sweden
زن جاش تو خونه است.
Iran, Islamic Republic of
پرداختن به مسئله بد حجابي تنها يك بهانه است براي انحراف افكار عمومي. اگر هنر داريد قلب مردم را تسخير كنيد با ظاهر سازي و تبليغ و حرفهاي مبهم يك طرفه كسي شما را مقدس نمي پندارد
Iran, Islamic Republic of
اگه دنبال مملكت بي قانوني برو جنگلهاي آمازون كسي جلوي تو رو نميگيره
Iran, Islamic Republic of
يعني چي جاي زن تو خونه س ؟
تمومش كنيد اين م.....
اگر مردها انسان باشند اين همه مشكل پيش نمياد.