پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳۲
آيت‌الله‌ العظمي خامنه‌اي:

ملت و رهبری از خدمت حمایت می کنند نه شخص

شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 163744
رهبرمعظم انقلاب اسلامي يادآور شدند: هرجا که رهبري احساس کند از مصلحت بزرگي غفلت مي شود، وارد خواهد شد و رهبري تا زنده است هيچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظيم ملت ايران به‌سوي آرمان‌ها، ذره‌اي انحراف ايجاد شود.
ملت و رهبری از خدمت حمایت می کنند نه شخص
به گزارش جهان به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسيار مهمي ضمن تبيين شرايط حساس کنوني دنيا و منطقه، با توجه به بيداري اسلامي، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بي‌وقفه، و بهانه ندادن به‌دست دشمنان نظام اسلامي توصيه و تأکيد کردند: امروز، قواي سه‌گانه به‌ويژه دولت، حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت در کشور حمايت خواهند کرد؛ اما هرجا که رهبري احساس کند از مصلحت بزرگي غفلت مي شود، وارد خواهد شد و رهبري تا زنده است هيچ‌گاه نخواهد گذاشت در حرکت عظيم ملت ايران به‌سوي آرمان‌ها، ذره‌اي انحراف ايجاد شود.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، ايستادگي ملت ايران بر موضع حق خود و الگو شدن آن را براي ملت‌هاي منطقه علت اصلي فشارها و تبليغات خصمانه ضد نظام اسلامي دانستند و افزودند: با وجود همه اين فشارها، نظام جمهوري اسلامي محکم ايستاده و کوتاه هم نيامده است و همين استحکام نظام اسلامي موجب شده است تيغ آنها کند شود و بر صخره فرود آيد.

ايشان با تأکيد بر اينکه ملت و دولت بايد اين حالت صخره‌گون نظام اسلامي را حفظ کنند، خاطرنشان کردند: نگذاريد اختلاف و شکاف بوجود آيد و آنچه را که دشمن در تبليغات و خباثت هاي سياسي خود مي‌خواهد، روي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به قضاياي چند روز اخير درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبليغات رسانه‌هاي بيگانه را در مورد اين قضايا که آن‌چنان اهميتي هم ندارد ببينيد، که چه جنجالي به راه انداخته اند و در تحليل‌هاي خود مي‌گويند در جمهوري اسلامي ايران شکاف و حاکميت دوگانه به‌وجود آمده و رئيس‌جمهور، حرف رهبري را گوش نکرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تبليغات دشمنان در روزهاي اخير بار ديگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ براي حمله در کمين نشسته‌اند.

ايشان با تأکيد بر اينکه اعضاي دولت و شخص رئيس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در کشور هستند خاطرنشان کردند: ملت و رهبري همواره از خط کار و خدمت حمايت مي کنند و ملاک هم اشخاص نيستند بلکه ملاک اصلي خط کار و خدمت است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مشخص بودن مسئوليت‌ها و وظايف در قانون اساسي افزودند: رهبري هيچ‌گاه بناي دخالت در تصميم‌ها و کارهاي دولت را ندارد، مگر آنجايي که احساس کند مصلحتي مورد غفلت قرار گرفته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: در قضيه اخير هم که چندان مهم نيست، احساس شد از مصلحت بزرگي غفلت شده است.

ايشان با توصيه به عناصر داخلي و دلسوزان کشور براي پرهيز از بگومگوها و تحليل‌هاي پوچ بر ضد يکديگر و زمينه ايجاد نکردن براي فضاي تبليغاتي بيگانگان، خاطرنشان کردند: نظام جمهوري اسلامي، دستگاه مقتدري است و رهبري هم محکم در مواضع صحيح خود ايستاده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: تا زماني‌که من زنده هستم و مسئوليت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظيم ملت ايران به‌سوي آرمان‌ها، ذره‌اي منحرف شود.

ايشان با تأکيد بر اينکه تا زماني‌که مردم باشور، شعور، بصيرت و عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهي هم شامل خواهد بود، خاطرنشان کردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصي بروند و اهداف را فراموش کنند، کمک الهي هم کم خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قواي سه‌گانه نيز در ميدان کار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئوليت‌هاي سنگين خود هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به نامگذاري امسال به‌عنوان سال جهاد اقتصادي، تأکيد کردند: همه مردم و مسئولان بايد دست به دست هم دهند تا اين حرکت آغاز شود زيرا هدف از نامگذاري‌هاي هر سال، ايجاد زمينه براي شروع حرکت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.

ايشان با تأکيد بر اينکه رؤساي قوا و مسئولان خالي از نقص نيستند، خاطرنشان کردند: بايد همواره به خدا پناه ببريم و با شناخت نقص‌هاي خود و کاستن از آنها، در مسير حرکت ملت ايران گره ايجاد نکنيم.

رهبر انقلاب اسلامي در سخنان خود به تحولات کنوني منطقه نيز اشاره کردند و افزودند: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامي، بيداري عمومي اسلامي درمنطقه روي داده است که قطعاً به نتيجه خواهد رسيد، همان‌گونه که در برخي نقاط تاکنون به نتيجه رسيده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: هرچه عزم، ايمان و آمادگي مردم براي فداکاري بيشتر شود، احتمال پيروزي هم بيشتر خواهد شد.

ايشان با اشاره به غافلگيري امريکا، اروپا و صهيونيست‌ها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کردند: تمام تلاش قدرت‌هاي استکباري بر اين است که بر تحولات منطقه مسلط شوند؛ اما اين بيداري اسلامي تمام‌شدني نيست و اين حرکت رو به جلو، بازگشتي به عقب نخواهد داشت.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نهايت و آينده اين حرکت، به نفع مردم منطقه خواهد بود؛ اما آنان بايد کاملاً هوشيار و مراقب باشند زيرا دشمن براي منحرف کردن اين حرکت، در کمين نشسته است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به ظلم آشکار به مردم بحرين، يمن و ليبي تأکيد کردند: داوري منصفانه قضاياي کنوني منطقه به‌ويژه در اين سه کشور، نشان مي‌دهد، قدرت‌هاي غربي به مردم ظلم کرده‌اند و جنايتکار و مقصر غيرقابل اغماض هستند.

ايشان دليل اصلي ظلم امريکا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلي اسرائيل دانستند و خاطرنشان کردند: در تحولات کنوني منطقه بيشترين ظلم به مردم بحرين شده است.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تبليغات گسترده غرب برضد ايران افزودند: از آنجايي که جمهوري اسلامي ايران موضع حقي را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرت‌هاي غربي حملات تبليغاتي خود را به سمت ايران متمرکز کرده‌اند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران برخلاف خواسته قدرت‌هاي استکباري، در قبال تحولات منطقه يک تماشاگر بي‌‌اعتنا نيست و ملت، دولت و نخبگان سياسي ايران در برابر اين اقدامات ظالمانه مستکبران، تماشاگر نخواهند بود.

ايشان با اشاره به ادعاي دخالت ايران در امور منطقه آن را بي اساس خواندند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران به غير از اعلام صريح موضع خود، چه دخالتي در بحرين، يمن و ليبي کرده است.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: جمهوري اسلامي ايران در اعلام نظر حق و صريح خود هيچگاه از اخم قدرتهاي پوشالي دنيا نترسيده و نخواهد ترسيد و ملاحظه آنها را هم نخواهد کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کردند: اعتراض مردم بحرين بجا و به حق است و اگر وضعيت مردم بحرين و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت براي هر انسان صاحب بينش بيان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرين محکوم خواهد شد.

ايشان افزودند: رفتار حکومت بحرين در مواجهه با مردم اشتباه است زيرا اينگونه اقدامات جز افزايش عقده ها و عصبانيت مردم، فايده اي ندارد و ممکن است خشم مردم بار ديگر هنگامي سرباز کند که حکومت نتواند هيچ کاري انجام دهد.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان کردند: علاوه بر حکومت بحرين، کساني هم که از خارج به بحرين نيرو اعزام کردند دچار اشتباه شده اند.
حضرت آيت الله خامنه اي قضاياي ليبي را هم نمونه ديگري از ظلم قدرتهاي استکباري به مردم برشمردند و افزودند: غربيها نمي خواهند در ليبي که در نزديکي اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حکومتي مردمي و مسلمان سرکار بيايد، بنابراين سياست بازي با ملت ليبي را در پيش گرفته اند اما مردم متوجه اين سياست غربي ها شده اند.

ايشان مجرم اصلي در حوادث اخير منطقه را مستکبران دنيا و شبکه صهيونيستي بين المللي دانستند و خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از شرايط کنوني، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و بايد ملتهاي منطقه و دولتها از عملکرد رژيم صهيونيستي غفلت نکنند.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي و برجسته علما و مردم استان فارس بويژه شيراز در عرصه هاي مبارزه، جهاد، تدين، علم، ادب و مسائل سياسي و اجتماعي افزودند: مردم فارس همواره جزو پيشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً يک قله است.

حضرت آيت الله خامنه اي اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسي و برادران آن حضرت و همچنين تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزي از تدين، و ايثار و فداکاري مردم اين استان دانستند و تأکيد کردند: کليد اصلي پيشرفت ملتها ايستادگي آنان بر سخن حق خود است و ملت ايران با ايستادگي بر راهي که انتخاب کرده، توانسته است علاوه بر پيشرفت روزافزون در زمينه هاي مختلف، براي ديگر ملتها نيز الگو شود.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين ايماني نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز در سخناني، وجود سومين حرم اهل بيت در شيراز، علماي بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامي و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تقديم چهارده هزار و ششصد شهيد در دوران دفاع مقدس را از جمله ويژگيهاي برجسته مردم متدين و ادب پرور استان فارس برشمرد.

سردار غيب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخناني گزارش از برگزاري کنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهيد استان فارس ارائه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چشم بد دور، عمرتان بسيار / كس نبيند ملالتان آقا!
ما نمرديم خون دل بخوري / تخت باشد خيالتان آقا!
چيست روباه در مصاف شير؟! / چه نيازي به امر يا گفته؟!
تو فقط ابرويي به هم آور / مي‌شود خواب دشمن آشفته
هست خاموشي‌ات پر از فرياد / در تو آرامشي است طوفاني
«الذي انزل السكينه» تو را / كرده سرشار از فراواني
واژه‌ها از لبت تراويدند / پرصلابت، پرعاطفه، پرشور
آفريدند در دل مردم / عزت، آمادگي، حماسه، حضور
اين حماسه همه ز يمن تو بود / گرچه از آن مردمش خواندي
رهبرا! تا ابد ولي محبوب / در دل عاشقان خود ماندي
سهم دلدادگان تو سلوي / قسمتِ دشمنان تو سجيل
رهبري نيست در جهان جز تو / كه ز امت چنين كند تجليل
نسل سوم چو نسل اول هست / با شعف با شعور با باور
جاري است انقلاب چون كوثر / هان! «فصل لربك وانحر»
گرچه در باغ سينه‌ات داري / لطف‌ها، مهرها، محبت‌ها
گفتي اما نمي‌روي چو حسين(ع) / تا ابد زير بار بدعت‌ها
........
جانم فداي رهبر
Canada
احسنت! خيلي عالي بود.
Iran, Islamic Republic of
ما همه سرباز تو ایم خامنه ای
گوش به فرمان توایم خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
ما منتظر صبح شب یلداییم
سرباز برای مهدی زهراییم
فردا که عزیز فاطمه باز آید
با خامنه ای به پیشواز میاییم

مسؤولان قدر چنین رهبری را بدانند که حقیقتا ولی نعمت ومصداق واقعی :"یخرجهم من الطلمات الی النور" است.
Iran, Islamic Republic of
تا انقلاب مهدی( عج )زنده باشی رهبرم
خدا از عمر ما فداییانت بکاهد و بر عمر شما بیفزاید
ای ناخدای باخدای کشتی انقلاب اسلامی
ای که دست جانبازت در دست جانباز ابوالفضل(ع) است
ابوالفضل نگهدارت باشد انشاءالله
Netherlands
مثل همیشه حمایت از دولت خدمتگذار و رسوا کننده رسانه های بی بصیرت
جانم فدای رهبر
Iran, Islamic Republic of
پدر ومادرم وفرزندم وهمه زندگی ام فدات یابن رسوالله تو اشاره کنی ما جان می دهیم برات آقا جونم
United Kingdom
عجب حمایتی از دکترکردن
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
بازهم مثل همیشه رهنمودهای علی وار حضرت آقا چراغ راهی شد برای همچون مایی که در تاریکی گیر افتادیم.
خدا به حق اهل بیت عصمت وطهارت (ع) سایه ی نازنینش را تاظهور امام زمان(عج) برسر عاشقانش نگه دارد.
حزب فقط حزب علی
رهبر فقط سید علی(حفظه الله)
Iran, Islamic Republic of
سلم لمن سالمکم خامنه ای
حرب لمن حاربکم خامنه ای..
Iran, Islamic Republic of
من يكي قسم ميخورم تا جان در بدن دارم تابع امر ولايت فقيه خواهم بود ان شاء الله.
يك جوان ايراني
Latvia
معمولا هر فرد يا جريان و رسانه اي تفسير دلخواه خود را براي بهره برداري موردنظر از موضوعات دارد.همچنانكه مسئولين ايراني نيز تفسير خود را مثلا در مورد حوادث منطقه و مخالفان خود دارند. اينكه رييس جمهور با استفاده از اختيارات قانوني خود وزيري را بركنار يا با استعفاي او موافقت كند و رهبري بلافاصله در نامه اي مستقيم آن وزير را مورد نوازش قرارداده و ابقا نمايند قطعا قابل تفسير است.
Serbia
احسنت به این تدبیر .
اگر ما رهبری امام خامنه ای را نداشتیم چه خواسته و چه نا خواسته در خدمت شیطان بزرگ آمریکا می بودیم.
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای این رهبر آزاده.
تا خون در رگ دارم در راه دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب پشت سر حضرت آیت الله خامنه ای هستم.
Iran, Islamic Republic of
وتامازنده هستیم اجازه نخواهیم داد رهبر عزیزمان تنها بماند
فدایی رهبر
United Kingdom
فکر میکنید ،مخاطب این بیان آقا کیست:((عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى كه در داخل با مسائل تبليغاتى سر و كار دارند، اين است كه سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. اين كه تحليل بگذارند، يكى از آن طرف، يكى از اين طرف، اين عليه آن، آن عليه اين، براى هيچ و پوچ، چه لزومى دارد؟))
بروید توبه کنید که باعث رنجش آقا میشوید
آخیش .... خیالم راحت شد! اگه رهبری نبودند میخواستیم چیکار کنیم؟؟ حالا دیگه تکلیف همه چی روشن شد.
درود بر امام خامنه ای درود بر دولت خدمتگذار
Iran, Islamic Republic of
طبق گفته رهبری باید همه طرفها از ملتهب کردن فضا بپرهیزند.فقط کار و کار و کار ....هرکسی در حوزه خودش
بسم لله
نمی دانم چرا برخی رسانه ها برخی موضوعات را علی رغم تاکید رهبری اینقدر بزرگ کرده و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند. این از نشانه های دوستان بی بصیرت است.
این سخنان گوهر بار نایب آقا امام زمان(عج) نشان داد که رئیس جمهور هنوز هم مورد حمایت رهبری است اما در مقابل انحرافاتی چون مشایی نیز سکوت نخواهند کرد
جانم فدای سید علی
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
خدایا مقتدایمان را در پناه خویش گیر و برکت وجودش را برای مان روز افزون بگردان.
باز هم گلی به گوشه جمالتان آقا ، این همه حکمت و دانایی و کیاست فقط شایسته چون شماست.
Iran, Islamic Republic of
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما خامنه ای رهبر به لطف خود نگه دار
ايستاده ايم آقا
از تو به يك اشارت از ما بسر دويدن
جان نثاريم
Iran, Islamic Republic of
اقا دوستت داريم
Iran, Islamic Republic of
مقام عظماي ولايت فرمودند از مردم مي خواهم به اينها كمك نكنند و تحليل نكنند (يعني همانهاي كه منتظرند تا كوچكترين اختلاف سليقه يا نظري پيش بيايد و فضا را به نفع خود و دشمنان ملت ايران غبار آلود كنند تا به اهداف خود برسند ) البته فرموده حضرت آقا به اين معنا نيست كه مردم اظهار نظر يا انتقاد نكنند بلكه توصيه ايشان اين است كه مردم به رفع مشكل كمك كنند يعني خداي نكرده به اختلافات دامن زده نشوند و همه در رفع مشكل كمك كنند انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
خداوند رهبر را براي ما نگه دارد
Iran, Islamic Republic of
گرگهاخوب بداننددر اين ايل غيور
گرپدر رفت تفنگ پدري هست هنوز
گرچه شيران همگي بار سفربربستند
شيرمردي چوسيد علي خامنه اي هست هنوز
گرامام نيست كنون در بر ماخلف
صالح مظلوم علي هست هنوز
Iran, Islamic Republic of
رهبرم، از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن
Iran, Islamic Republic of
در اين سخنراني حضرت آقا هم خيلي واضح بود كه آقا هم از رييس جمهور و هم از دولت حمايت كردند و از فضايي كه عليه رييس جمهور امثال شما ايجاد كرديد دلخوري خودشون رو نشون دادند
Latvia
رهبري از اختيارات قانوني خود استفاده كردند.
Iran, Islamic Republic of
برای اولین بار بود که مولا و مقتدایم را از نزدیک دیدم دیروز را تا ابد فراموش نخواهم کرد هیچ کس سر از پا نمیشناخت چهره نورانی آقا همه را مجذوب کرده بود

رهبرا
هرگز کسی نگوید بالای چشمت ابروست
تیغ از تو گردن از ما چون و چرا ندارد
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ مولانا الامام خامنه ای