پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سارکوزی جنگ علیه ایران را خطرناک خواند

جمعه ۳۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب: 204946
رئیس‌جمهوری فرانسه به سفرای فرانسوی که در پاریس گردهم آمده بودند، اعلام کرد که اقدام نظامی علیه ایران نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منتهی می‌شود.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، "نیکلا سارکوزی"، امروز، جمعه طی یک سخنرانی در پاریس اعلام کرد که مداخله نظامی در ایران نه تنها مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منجر می‌شود.
 
اخیراً رژیم صهیونیستی به منظور متشنج کردن فضا هشدار داده بود که در تلاش است تا تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف گیرد که این امر نگرانی‌هایی را برای برخی کشورهای غربی به وجود آورده است.
 
سارکوزی در سخنرانی خود تصریح کرد: زمان در حال اتمام است. فرانسه هرکاری را می‌کند تا از مداخله نظامی جلوگیری کند. مداخله نظامی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منتهی می‌شود.

سارکوزی در ادامه سخنان خود از روسیه و چین خواست تا با تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران موافقت کنند زیرا هر دو کشور برخلاف تصمیم اتحادیه اروپا برای تحمیل تحریم‌های نفتی تمایلی به حمایت از این تحریم‌ها ندارند که این امر شکافی را در جامعه بین‌المللی به وجود آورده است.
 
رئیس‌جمهوری فرانسه با حمایت از تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما به تحریم‌های قوی‌تر و قاطعانه‌تری نیاز داریم که خرید نفت ایران را متوقف کند و دارایی‌های بانک مرکزی را مسدود کند و آنهایی که این را نمی‌خواهند، مسئول خطر بروز حمله نظامی هستند. به ما کمک کنید تا صلح را در جهان تضمین کنیم، ما واقعا به کمک شما نیاز داریم.
 
اتحادیه اروپا روز گذشته جلسه‌ای را در بروکسل تشکیل داد تا تحریم های جدید نفتی علیه ایران را بررسی کنند که به دلیل مخالفت‌های کشورهایی چون یونان، توافقاتی دراین زمینه حاصل نیامد.
 
علیرغم فشارهای غرب و آمریکا، نخست‌وزیر چین تأکید کرده است که تمایل دارد به رابطه تجاری با ایران ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *