پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۲
وزارت بازرگانی آمریکا خبر داد:

افزایش ۷۰درصدی صادرات آمریکا به ایران در ژوئن۲۰۱۴

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 374146
وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد صادرات آمریکا به ایران در ژوئن ۲۰۱۴ با افزایش ۷۰ درصدی نسبت به ماه قبل از آن به ۱۷.۷ میلیون دلار رسید.
افزایش ۷۰درصدی صادرات آمریکا به ایران در ژوئن۲۰۱۴
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزارت بازرگانی آمریکا در جدیدترین گزارش خود کل مبادلات تجاری ایران و آمریکا در نیمه نخست ۲۰۱۴ را ۸۳.۱ میلیون دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری دو کشور در این مدت با کاهش ۵۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۳ مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ۶ ماه نخست سال گذشته میلادی ۱۷۹.۶ میلیون دلار اعلام شده بود.

در حالی مبادلات آمریکا با ایران در نیمه نخست ۲۰۱۴ کاهش داشته است که از ابتدای این سال توافق هسته ای موقت به اجرا گذاشته شد و کسانی که این توافق را به تحول در مناسبات دو کشور تفسیر کرده بودند انتظار داشتند سطح مبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۴ با افزایش قابل ملاحظه ای مواجه شود.

بر اساس این گزارش، صادرات آمریکا به ایران در ماههای ژانویه تا ژوئن ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته و به ۸۳.۱ میلیون دلار رسیده است. صادرات آمریکا به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۳ بالغ بر ۱۷۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

واردات آمریکا از ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ نیز صفر بوده است. آمریکا در مدت مشابه سال قبل ۱.۶ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

وزارت بازرگانی آمریکا صادرات این کشور به ایران در ژوئن ۲۰۱۴ را ۱۷.۷ میلیون دلار اعلام کرده که این رقم نسبت به ماه قبل از آن رشد ۷۰ درصدی داشته است. آمریکا در ماه می ۱۰.۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

صادرات ماهانه آمریکا به ایران در ۶ ماه نخست ۲۰۱۴ به ترتیب ۱۳.۱ میلیون دلار، ۱۱.۱ میلیون دلار، ۱۸.۸ میلیون دلار، ۱۲ میلیون دلار، ۱۰.۴ میلیون دلار و ۱۷.۷ میلیون دلار بوده است.

آمریکا در ماه ژوئن امسال همچون ماه های قبل هیچ وارداتی از ایران نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
به امید روزی که باور کنیم هیچ نیازی به آمریکا نداریم .
و صادرات ما از آمریکا به صفر برسد ...
بله امریکا باید هم به ایران صادرات داشته باشه ، کی بهتر از ایران برای کمک به بهبود اقتصاد امریکا!!!
حالا امریکا چیا صادر کرده به ایران؟ (امریکا و اروپا حتی واکسن سالم به ایران نمیدن و مردم ما رو میخوان عقیم کن)محصولاتی که صادر کرده مشکل داره که نبوده، من که چشمم اب نمیخوره امریکا چیز خوب به ایران صادر کنه،
پرنیان
هواپیمای اف14 وتوپ خودکششی155مم وهلیکوپترکبری وازهمه مهمتر هواپیماهای بویینگ که با گذشت40 سال هنوز ازتوپولوف ویاک وایلوشین مطمینترند وسواری شورلت که یک چرخش به بنجولهای چینی می ارزدوتریلی ماک و.....بازم بگم .برو سوادتو زیاد کن .البته که این پیام منتشرنمیشه چون به ضرررررره.
مهتاب
واقعا متاسفم، ما صادراتی به اونجا نمیتونیم داشته باشیم، اما اونها به سادگی میتونن به کشور ما صادرات داشته باشن و مشکلات اقتصادیشونو با اینکار کم کن و ما هم سادلوحانه و با اشتیاق واردات از کشور جنایتکاری مثل امریکا رو میپذیریم.
خخخ
ایران به جز زعفران و پسته و همین طور مغز دیگه چی برای فروش داره نکنه منظورتون ماشنین های ایران خوردزو هست یا سایپا میخوان با جنرال موتورز و موستانگ رقابت کنه ؟
مرده شور
به نظر می رسه که شما با این روحیه قابلیت صادر شدن به آمریکا رو دارید
باید با امریکا دوست شد لااقل اگر صمیمی نشویم لااقل دوستی معمولی باید بشویم ....
به چه قیمتی باهاشون رفیق شیم؟
خوبه مثل زمان شاه فقط شکم مردم سیر باشه و دیگه هیچی نداشته باشیم؟
مرگ بر آمریکا
حتما توی این افزایش صادرات هم نقشه ای هست شک نکنید.
حالا شما به ما بگید مشکوک ولی آینده نشون میده کی راست میگفت همچنین گذشته هم حرفمو تایید میکنه.
مرگ بر جیره خواران آمریکا
شما کاسه لیس ها که الان هم با آمریکا دوست هستید ...
Germany
اگر اعراب و ترکیه دخالت در روابط ایران وآمریکا نکنند اقتصاد ایران خیلی خیلی خوب می شود
کاظم
واردات که نداشته حالا چى به ايران صادر کرده?