جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آسمانخراش فوق مدرن از چوب و بتن+عکس

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 404845
طرح اولیه آسمانخراش دوست دار محیط زیستی ارایه شده که ویژگی های خاص دارد و شاید مهمترین ویژگی اسکلت چوبی آن باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، این آسمانخراش فوق مدرن که Elastic Woodscraper II نام دارد ترکیبی خلاقانه از ایده های نوآورانه است. این نکته که حدود ۷۰ درصد این سازه از چوب ساخته می شود نشان از توجه طراحان آن به رعایت اصول زیست محیطی، آنهم در عالی ترین سطح خود دارد.

در این آسمانخراش تولید الکتریسیته از انرژی بادی و خورشیدی با استفاده از پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا صورت می گیرد. از این رو می توان این سازه را در زمینه نیاز به منابع انرژی خودکفا دانست.

طراحان سازه به جزئیات آن نیز توجه زیادی کرده اند. به عنوان مثال مبلمان تک تک آپارتمان های آن به گونه ای طراحی شده که قابلیت تاشدن داشته باشند. بدین ترتیب امکان استفاده از فضای محدود آپارتمان برای اهداف مختلف فراهم می شود. یکی از این اهداف، تبدیل آپارتمان به استودیوی ضبط موسیقی و سایر کارهای هنری از این دست اعلام شده است.


هسته اصلی این آسمانخراش از بتن است. در این هسته ۵ آسانسور پیشرفته تعبیه شده که در کنار راه پله و یک سری لوله های عمودی ساختار کلی آن را در کنار آپارتمان ها تشکیل می دهند.

در ساختار این آسماخراش تا ۹ مکعب بزرگ ساخته می شود که در هر کدام ۱۵ آپارتمان به چشم می خورد. آپارتمان ها از ۶۰ تا ۹۵ مترمربع مساحت دارند.

از نکات جالب توجه این آپارتمان ها امکان مشاهده محیط بیرون از کف تا سقف است و این درحالی است که از مواد مخصوصی در بدنه آنها استفاده شده که حریم خصوصی زندگی ساکنان آنها محفوظ می ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *