پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شانس کمیته رؤسای دانشگاه‌ها چقدراست؟

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 424645
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، موافقت اعضای این شورا با واگذاری تعیین روسای دانشگاه‌ها به دولت را بعید دانست و گفت: بعید است اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بپذیرند.
به گزارش جهان، حسین کچویان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با واگذاری تعیین روسای دانشگاه‌ها به دولت، گفت: ابتدا باید اصل مساله اثبات شود یعنی باید ببینیم اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی با اینکه تعیین روسای دانشگاه به دولت واگذار شود موافقت می‌کنند یا خیر که من بعید می‌دانم اعضا با این مساله موافقت کنند که اختیار شورایعالی انقلاب فرهنگی به دولت واگذار شود.

وی افزود: با توجه به تاکیدات امام خمینی(ره) نسبت به وظایف شورایعالی انقلاب فرهنگی و حساسیت مقام معظم رهبری به این موضوع، باید همه مدیران فرهنگی کشور از سوی شورایعالی انقلاب فرهنگی تعیین شوند و حتی در قانون مدیریت خدمات کشوری هم این موضوع آمده است، بنابراین تغییر این روند دارای مشکل است.

کچویان اظهار داشت: اگر اختیار شورایعالی انقلاب فرهنگی به دولت واگذار شود بخش مهمی از تاثیری که شورا در دانشگاه‌ها داشت منتفی می‌شود و این مساله به نفع دانشگاه‌ها نیست.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشنهاد برخی اعضای شورا در رابطه با تعیین ریاست دانشگاه‌ها که قبل از ریاست جمهوری روحانی هم مطرح بود، گفت: دانشگاه‌ها در کشور بسیار جایگاه مهمی دارند و اگر وضعیت علم کشور را با آمد و رفت دولت‌ها در نظر بگیریم در دو سال گذشته رشد علمی کشور نیز کاهش یافته است و این مساله از تبعات بی‌ثباتی در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود که مدتی معطل تعیین وزیر علوم بودند و پس از آن نیز تعیین ریاست دانشگاه‌ها به طول انجامید.

کچویان گفت: از تبعات دیگر بی ثابتی مدیریتی در دانشگاه‌ها نیز این است که دانشگاه محل منازعات و مناقشات سیاسی و آسیب‌های صنفی می‌شود، بنابراین چرا باید نظارت شورایعالی انقلاب فرهنگی بر دانشگاه‌ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: به طور مثال در مورد دانشگاه تهران شخص خاصی را برای این دانشگاه مدنظر دارند به طوریکه فرد موردنظر پیش از این نیز در شورا با عدم رای اعتماد مواجه شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *