شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

واکنش مجدد سفارت افغانستان به طنز چارخونه

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 6951
رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران، ضمن تاکید مجدد بر اعتراض رسمی این سفارت خانه به یک مجموعه تلویزیونی، اظهارات سازنده این مجموعه مبنی بر بازدید اعضای سفارت از "چارخونه" را تکذیب کرد.

به گزارش فرارو، در پی انتشار اعتراض شدید رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران به مجموعه تلویزیونی "چارخونه" که دیروز در وب سایت خبری- تحلیلی فرارو منتشر شد، سازنده این مجموعه در گفتگویی با خبرگزاری "فارس" گفت: «باید بررسي كرد كه چنين مساله‌اي صحت دارد يا خير؟ و اين مصاحبه منبع و سند دارد يا خير؟ شايد خود رايزن فرهنگي از چنين مساله‌اي بي‌خبر باشد.»

چگینی همچنین با "اظهار نظر شخصی" خواندن سخنان این دیپلمات افغانی، مدعی شد: «تمام صحبت‌هايي كه در اين گفت‌وگو آمده ضدونقيض است، زيرا ما از سفارت افغانستان نماينده داشته‌ايم كه به اين‌جا آمده و از پشت صحنه اين سريال ديدن كرده‌‌است؛ در ضمن اگر دولت افغانستان نسبت به اين مجموعه واكنش داشته باشد از طريق وزارت امورخارجه مي‌تواند پي‌گيري كند و وزارت امورخارجه نيز آن را به سازمان صداوسيما انتقال دهد.»

به دنبال این اظهار نظر ، خبرنگار فرارو امروز مجددا با رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران تماس گرفت و نظر وی را در این زمینه جویا شد. حبیب الله تخاری در این باره ضمن تکذیب گفته‌های چگینی، تأکید کرد سخنانش نه اظهارنظر شخصی که موضع سفارت افغانستان بوده‌است.

تخاری ضمنا اعلام کرد: «در همین ارتباط یادداشتی تقدیم وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران کرده‌ایم تا مقدمات ملاقاتی با آقای ضرغامی یا معاون ایشان هماهنگ شود و بتوانیم نظراتمان را به ایشان منتقل کنیم.»

رایزن فرهنگی افغانستان آن قسمت از گفته‌های چگینی که «ما از سفارت افغانستان نماينده داشته‌ايم كه به اين‌جا آمده و از پشت صحنه اين سريال ديدن كرده‌‌است» را کذب محض دانست و اظهار داشت: «روزانه تماس‌های بسیاری از سراسر کشور به سفارت می‌شود که مهاجرین افغان به پخش این مجموعه تلویزیونی اعتراض می‌کنند.»


گفتنی است در یکی از قسمت های این مجموعه، بازیگر نقش افغانی اشاره کوتاهی دارد به اینکه وی افغانی نیست بلکه یک ایرانی است که خود را به شمایل افغانی ها درآورده است؛ اما به خاطر عدم ارتباط منطقی این دیالوگ کوتاه با فضای داستان، تاثیری بر جنبه هجو آلود این شخصیت از فرهنگ افغان ها نداشته است.

همچنین بر اساس اخباری که هنوز رسما تایید نشده اند، پس از اعتراضات رسمی و غیر رسمی افغان ها، از "سروش صحت" کارگردان این مجموعه خواسته شده است، تا با هماهنگی تیم نویسندگان، طی ده قسمت آینده این مجموعه، به گونه ای داستان را پیش برد که دو شخصیت مزوّر افغانی "چارخونه" از این قالب خارج شوند.
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *