پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

8 مطالبه طبسی‌ها از رئیس جمهور

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 397474
امام جمعه طبس مهمترین نیازهای شهرستان طبس را تشریح کرد که مشکلات راه‌ها، بهداشت و درمان، آب، اشتغال، کشاورزی، دانشگاهی، نیروگاه حرارتی، و موزه مرگ بر آمریکا از جمله آن است.
به گزارش جهان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امروز در گفت‌وگو با فارس در طبس با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان خراسان جنوبی، به بیان برخی از مهمترین نیازها و کمبودهای شهرستان طبس پرداخت و اظهار داشت: مهمترین نیازهای طبس و خواسته‌های مردم این شهرستان در قالب نامه‌ای تنظیم و برای رئیس جمهور ارسال شده که مهمترین موارد مطرح شده شامل مشکلات راه‌ها، بهداشت و درمان، آب، اشتغال، کشاورزی، دانشگاهی، نیروگاه حرارتی، موزه مرگ بر آمریکا و... است.

وی تصریح کرد: شهرستان طبس محل تقاطع شش استان مهم کشور است و به همین دلیل، تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی این شهرستان بسیار زیاد است.

امام جمعه طبس ادامه داد: راه‌های شهرستان طبس کیفیت نامطلوبی دارد و بخش قابل توجهی از آن باید بهسازی و همچنین دوبانده شود.

مهاجریان‌مقدم افزود: احداث راه جدید طبس - بشرویه که عملیات اجرایی آن آغاز شده نیز از اهمیت زیادی برای منطقه و کشور برخوردار است که باید برای تسریع عملیات اجرایی آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در جریان سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به طبس سفر کند که این موضوع شاید تأثیر بسزایی در رفع برخی مشکلات راه‌های این شهرستان داشته باشد.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان طبس با مراکز درمانی استان‌های همجوار فاصله زیادی دارد که این موضوع ضرورت تقویت امکانات درمانی در این شهرستان را مضاعف می‌کند.

مهاجریان‌مقدم ادامه داد: بیمارستان جدیدی در شهرستان طبس احداث و اخیراً به بهره‌برداری رسیده که قابل تقدیر است، اما این بیمارستان فاقد برخی بخش‌های لازم مانند سی‌تی‌اسکن است و پزشک متخصص نیز در حد نیاز ندارد.

وی مشکل تأمین آب شرب و کشاورزی را از دیگر مشکلات مهم شهرستان طبس برشمرد و گفت: خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده که مشکل تأمین آب برای شرب، کشاورزی و دامپروری در تمام شهرستان طبس اعم از بخش‌های مرکزی، دستگردان و دیهوک وجود داشته باشد که باید برای تأمین آب مورد نیاز این شهرستان فکری اساسی شود.

این مسئول افزود: خشکسالی‌ها سبب وارد آمدن خسارت‌های قابل توجهی بر کشاورزی و دامپروری این شهرستان شده که باید برای جبران ضررهای کشاورزان و دامپروران اقدامی فوری صورت گیرد.

مهاجریان‌مقدم همچنین به معضل بیکاری در شهرستان طبس اشاره کرد و گفت: شهرستان طبس از معادن متنوع و متعددی برخوردار است که چنانچه صنایع فرآوری همچون کک، قطران، فولاد و... نیز در مجاورت معادن ایجاد شود، کمک زیادی به کاهش آمار بیکاری در شهرستان و کشور می‌کند.

وی در مورد نیروگاه زغالسنگ‌سوز طبس نیز گفت: کارهای اولیه احداث این نیروگاه انجام شده و باتوجه به اینکه راه‌اندازی آن ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند و برق تولیدی آن نیز به شبکه برق کل کشور تزریق می‌شود، باید برای تسریع احداث آن اعتبار کافی اختصاص یابد.

امام جمعه طبس همچنین ضمن تأکید بر لزوم راه‌اندازی موزه مرگ بر آمریگا در طبس و اشاره به تأثیر قابل توجه راه‌اندازی این موزه بر ایجاد اشتغال و جذب گردشگر؛ در مورد راه‌اندازی دانشگاه دولتی در طبس اضافه کرد: باتوجه به فاصله طبس با مراکز استان‌ها و همچنین هزینه بالای تحصیل در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور و نیز برخورداری طبس از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه، راه‌اندازی دانشگاه دولتی در این شهرستان توجیه دارد و مورد درخواست است.

مهاجریان مقدم خاطرنشان کرد: تمامی این موارد در قالب نامه به استحضار رئیس جمهور رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *