پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

چرا دعا می کنیم ثبت قلوبنا علی دینک؟

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب: 397276
چرا دعا می کنیم و از خدای سبحان می خواهیم که ثبت قلوبنا علی دینک؟
به گزارش جهان، محمد لطفی زاده در وبلاگ "منبر اینترنتی" نوشت:
سؤال : چرا دعا می کنیم و از خدای سبحان می خواهیم که ثبت قلوبنا علی دینک؟  
 
جواب : این سؤال براستی مطرح است که چرا باید دعا کنیم خدایا دل ما را بر دین خودت ثابت نگهدار. پاسخ این سؤال در همان سخنی نهفته است که حضرت علی علیه السلام خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جریان خطبه شعبانیه وقتی خبر شهادت و چگونگی جنایت ابن ملجم لعنة الله علیه را شنید عرضه داشت : ( آیا دین من سالم خواهد بود؟ ) 
 
می بینید که امام علی علیه السلام هم با عظمتی که نمی توان وصف نمود بجای پرسیدن از نام قاتل و چگونگی شهادت خود به فکر با ایمان کامل از دنیا رحلت فرمودن بود. پس این ثبات در دین مهم است (ثبت قلوبنا علی دینک) 
 
ایمان دو نوع است : مستقر و مستودع. ایمان مستقر باور و عمل را یکجا به انسان می دهد و انسان را عاقبت به خیر می کند ولی ایمان مستودع آن است که انسان برخلاف علم خود عمل می کند و چه بسا با ایمان از دنیا نرود (عالم بی عمل = زنبور بی عسل) همانطور که قوم موسی علیه السلام ایمان خود را به باد دادند و گوساله پرست شدند! 
 
در این راه باید از خداوند سبحان کمک خواست بخصوص در آخرالزمان همانطور که به ما سفارش شده در این زمان این دعا را زیاد بخوانید : یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک (ای خدا، ای رحمان، ای رحیم، ای که دلها به دست توست، دلم را بر دین خودت ثابت و استوار بدار) 
 
نگوییم ما که خدا را شکر مسلمان و با ایمان هستیم! چه بسا شیطان انسان را گمراه کند و کم نیستند افرادی که در شناسنامه مسلمان هستند اما متأسفانه به انواع گناهان آلوده هستند و برخلاف علم خود عمل می کنند. 
 
والحمد لله رب العالمین.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
دردعا میگوید قلبی فعل مفرد است ولی به اشتباه اکثرا فعل جمع قلوبنا استفاده میشود چرا