پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

نظر مقامات غربی درباره حل مسئله PMD

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 427470
خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول مقام‌های غربی که اشاره‌ای به نام آنها نکرده ضمن گزارش این خبر نوشته با این وجود احتمال حصول توافق هسته‌ای بین طرفین وجود دارد
به گزارش جهان به نقل از نسیم، آسوشیتدپرس پنجشنبه از قول مقامات آمریکایی و غربی گزارش داد کشورهای گروه ۱+۵ حاضر هستند توافقنامه‌ای را با تهران امضا کنند که در آن پرسش‌های مربوط به مسئله فعالیت‌های گذشته هسته‌ای آن روشن نشده باشد. واشنگتن گفته است این موضوع یا ابعاد نظامی احتمالی (PMD) برنامه هسته‌ای ایران باید در توافق نهایی حل و فصل شده باشد.

دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در شهر "لوزان" سوئیس گفته بود که در راهکارهای جامع در نظر گرفته شده برای حل و فصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، این مسئله حل خواهد شد.

با این وجود، مقامات گفته‌اند که این مسائل تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن حل نخواهد شد. این اظهارات، با ارزیابی‌های یک مقام ارشد آژانس در اوایل هفته جاری همراستاست. یک دیپلمات غربی روز پنجشنبه گفت احتمال حصول توافق هسته‌ای بین طرفین، بیشتر از عدم حصول آن است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا بر اساس اسنادی غیرمستند و تأیید نشده مدعی هستند ایران قبل از سال ۲۰۰۳ اقدام به انجام آزمایش‌هایی در زمینه سلاح‌های اتمی کرده است. اسنادی وجود دارند مبنی بر اینکه این ادعا را دولت آمریکا بر اساس شواهدی جعلی موسوم به "اسناد لپ‌تاپ" برای جنجال‌آفرینی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
دولت ايران براي پاسخ سابقه قبلي ، بايستي بر شرايط حال تاكيد كرده و حكم مقام معظم رهبري در حراميت سلاح هسته اي را تضمين سياست هسته اي خود در اينده قرار دهد .