جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳

نجفی منکر امضای کدام نامه شد +سند

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب: 388771
محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم امروز صبح منکر امضای نامه‌ای توهین‌آمیز نسبت به نظام جمهوری اسلامی در سال ۸۸ شد؛ اما نامه‌ای که سایت رسمی سیدمحمد خاتمی آن را منتشر کرده، خلاف اظهارات نجفی را نشان می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در جریان بررسی رای اعتماد مجلس به محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم که صبح امروز برگزار شد، سید محمود نبویان نماینده مردم تهران بعنوان مخالف با وزیر پیشنهادی، طی سخنان خود به عملکرد محمدعلی نجفی سرپرست فعلی این وزارتخانه نیز اشاره کرد و گفت که وی در سال ۸۸ پای نامه‌ای را امضا کرده که در آن نامه، نظام جمهوری اسلامی، «وحشی» معرفی شده است.

چنددقیقه پس از این نطق، محمدعلی نجفی از طریق نامه‌ای به رییس مجلس، امضای چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.

این در حالی است که بنا بر آنچه در وبسایت رسمی سیدمحمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، منتشر شده، نام محمدعلی نجفی در کنار امضا کنندگان این نامه به چشم می‌خورد.

در این نامه که تحت عنوان «نظام در خطر اشاعه بیدادگری» منتشر شده و جمعی از اصلاح طلبان (ازجمله خاتمی، کروبی، موسوی و ...) آن را خطاب به مراجع عظام تقلید امضا کرده‌اند، ضمن انتقاد به بازداشت عوامل فتنه ۸۸، آمده است: از شما مراجع عظام تقلید به عنوان مرجع و ملجأ ملت شریف ایران می خواهیم که پیامدهای زیان بار اتخاذ شیوه های قانون گریزانه را به دستگاه های ذی ربط خاطرنشان ساخته و آنان را نسبت به اشاعه «بیدادگری» در نظام جمهوری اسلامی برحذر دارید.


برای مشاهده متن کامل این نامه که هم اکنون نیز در سایت رسمی سید محمد خاتمی قابل مشاهده است، اینجا را کلیک کنید.

حالا باید از آقای نجفی پرسید که دقیقا امضا پای چه نامه‌ای را تکذیب کرده است؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کی بود کی بود من نبودم. خخخخخخخخخخ
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم شورای محترم نگهبان در انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری در بحث تعیین صلاحیت اینان و یارانشان مثل گذشته دقت نظر بیشتری را حاصل کنند ...
از خدای عزیز میخواهم جریان اصلاحات را به صراط گفتمان انقلاب اسلامی هدایت کند ... الهی آمین!
محمد
محــــمد فـــرهـــادی که پای این نامه را امضا کرده، همان وزیر علوم فعلی نیست؟!