سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

نظامیان ربوده شده لبنانی آزاد شدند

سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 458872
گروه تروریستی النصره ۱۶ نظامی ربوده شده لبنانی را آزاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کاروان نیروهای سازمان امنیت عمومی لبنان به همراه صلیب سرخ برای مبادله نظامیان ربوده شده لبنانی با زندانیان جبهه النصره، به طرف مناطق اطراف شهر عرسال در مرز این کشور با سوریه حرکت کردند.

الجزیره همچنین اعلام کرد: جبهه النصره پیکر نظامی لبنانی را که در ماه اوت سال ۲۰۱۴ (آبان) اعدام کرده بود، به لبنان تحویل داد.

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) شانزده نظامی ربوده شده لبنانی را آزاد کرد. لبنان هم در مقابل هجده زندانی جبهه النصره را آزاد کرد.

پس از تبادل نظامیان ربوده شده لبنانی با شماری از زندانیان جبهه النصره، این نظامیان در حال حرکت از عرسال به بیروت هستند تا با تمام سلام نخست وزیر لبنان دیدار کنند.

در همین حال، پایگاه خبری «العهد» اعلام کرد: جبهه النصره فقط به گروه خبری شبکه قطری الجزیره اجازه داد برای پوشش تبادل اسیران در شهر مرزی عرسال حاضر شود.

جبهه النصره حضور گروه خبری الجزیره در عرسال برای پوشش تبادل نظامیان ربوده شده لبنانی با زندانیان وابسته به النصره را یکی از پیش شرط‌های این تبادل تعیین کرده بود.

تصاویری از تروریست لبنانی معروف به ابوطاقیه که در ربودن نظامیان لبنانی دست داشت از شبکه الجزیره پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *