جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

برآورد اسراییل از توان موشکی حزب الله

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 415077
ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله لبنان نشان می‌دهد در صورت وقوع جنگ، روزانه بین ۱هزار تا ۱۵۰۰ راکت به سرزمین‌های اشغالی اصابت خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس گزارش منتشرشده از ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی درباره جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله، در صورت وقوع این جنگ روزانه بین ۱هزار تا ۱۵۰۰ راکت به سرزمین‌های اشغالی اصابت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، بر اساس ارزیابی‌های منتشرشده ارتش رژیم صهیونیستی در صورت وقوع جنگ آینده با حزب‌الله لبنان و حملات تلافی جویانه آن، صدها نفر از ساکنان اراضی اشغالی کشته و زیرساختهای حیاتی آن هم از راکتهای مبارزان لبنانی آسیب خواهد دید.

بر اساس این ارزیابی‌ها، در صورت آغاز جنگ روزانه ۱ هزار تا ۱۵۰۰ راکت توسط حزب‌الله به اراضی اشغالی اصابت خواهد کرد که در نتیجه آن صدها نفر کشته و تاسیسات کلیدی از قبیل فرودگاه‌ها، بنادر و نیروگاه‌ها احتمالا فلج خواهد شد.

خبرگزاری رویترز ضمن انتشار این خبر گزارش داد: «سناریوی منتشرشده توسط رسانه‌های اسرائیلی حاکی از نگرانی برنامه‌ریزان و طراحان امنیتی در اسرائیل با توجه به جنگ سال ۲۰۰۶(جنگ ۳۳ روزه) است. حزب‌الله از آن زمان زرادخانه راکتی خود را گسترش داده و با کسب تجربه در میدان پیکار و نبرد در حال کمک به دمشق در مبارزه با آشوب کنونی در سوریه است».

در ادامه این گزارش با اشاره به جنگ ۳۳ روزه هم آمده است: «در جنگ سال ۲۰۰۶ شمار کشته شدگان اسرائیلی ۱۶۰ تن بود که اغلب آنها را نظامیان تشکیل می‌دادند، حال آنکه از طرف لبنان ۱۲۰۰ نفر کشته شدند که اغلب آنها غیرنظامی بودند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *