جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۹
هاشمی:

در انتخابات دل مردم می‌لرزد/ شرکت درانتخابات بیعت‌کامل است

چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 425878
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی اعمال سلیقه، و حق‌الناس را حیف و میل می کنند و نظر مردم را نادیده می‌گیرند که باید این مسائل را به حساب افکار امام و احکام اسلامی ندید.
در انتخابات دل مردم می‌لرزد/ شرکت درانتخابات بیعت‌کامل است
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش جهان عاری از خشونت در اندیشه امام خمینی (ره)، با تبریک اعیاد شعبانیه به‌ویژه عید ولادت باسعادت حضرت صاحب الزمان (عج) افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اختیارات حضرت ایشان تشکیل شده است و این کشور باید به نیابت از امام زمان اداره شود.

وی اضافه کرد: ما اگر از حضرت امام و دیگران بحث می کنیم همه ستاره ای از خورشید امام زمان هستند و همه افراد بشر روزی باید با حضور ایشان به راهی که از ابتدای خلقت، خداوند خواسته است هدایت شوند و در آن گام نهند.

آقای هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما با انتظار دل خود را گرم می کنیم، ضرورت بالا رفتن ادراک و آگاهی مردم در جهان را ازجمله شرایط ظهور دانست و گفت: در روز ظهور، دنیا بی‌خشونت و آرام خواهد شد و همه در مسیری که خداوند به ملائکه وعده داده است قرار می گیرند.

وی افزود: ملائکه برای امثال ما سجده نمی کنند بلکه سجده آنان برای آن روزی است که بشر جایگاه خود را پیدا می کند.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به رشد بی عدالتی که قبل از ظهور شاهد آن هستیم گفت: آنچه مهم است این است که خداوند دست محبت خود را بر سر مردم می‌کشد و قلوب و دل‌هایشان کامل می‌شود و در موقعیت انسان مورد قبول الهی قرار می گیرد و در آن روز تبعیض و ظلم در انسان‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: بعد از حضرت رسول اکرم (ص) نیز مردم در انتظار قائم بودند و برخی محمد حنفیه را به عنوان قائم می دانستند و بعد از آن نیز ادعای مهدویت به صورت خلافت به وجود آمد.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به موضوع برگزاری این همایش گفت: جامعه و دنیای بدون خشونت آن چیزی است که شایسته بشر عاقل و متفکر است اما متأسفانه در زمانی سخن می گوییم که جهان اسلام اکنون خشن‌ترین منطقه دنیا شده است و شاهد اعمالی هستیم که ضد معارف نورانی قرآن و این حدیث است که مؤمنان برادر هستند و این حدیث گویا به فراموشی سپرده شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتظار نداشتیم امت اسلامی چنین فاجعه ای را در خود ببیند گفت: آن چیزی که ملائکه از آن می ترسیدند و می‌گفتند خداوند کسی را خلق می کند که مرتکب جنگ و فساد می شود اکنون شاهد آن هستیم و این یکی از صفحات بزرگ از تاریخ است که اکنون در حال رخ دادن است.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به وقوع جنگ های جهانی اول و دوم و لشکرکشی ستمکاران جهان افزود: در امت اسلامی وجود این وضع مناسب روح کسانی نیست که می خواهند با قرآن زندگی کنند.

وی گفت: انقلاب امام شاهد مثالی برای ماست که عارفی مجتهد و فقیهی جامع الشرایط و شاعر و نابغه‌ای در تاریخ ما طلوع کرد که یکی از نعمت های الهی و مشعلی برای دنیای اسلام بود.

آقای هاشمی رفسنجانی افزود: ما باید از این مشعل بیش از پیش قدردانی کنیم و راه و گفتار و آثارش را که هدیه ای آسمانی است و خداوند به ما عطا کرده است قدر بدانیم.

وی گفت: انقلابی که امام راحل طراحی کرد و تا آخر به آن وفادار بود، برنامه خشونت نداشت و پیروان ایشان نیز این گونه بودند و ایشان هیچ گاه اجازه اقدامات خشن را در طول مبارزات قبل از انقلاب و بعد از آن نمی دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایشان جریان های مبارزه مسلحانه را تا آخر عمر تأیید نکردند افزود: انقلاب هایی که پیش از انقلاب اسلامی ایران رخ داد یا بر اثر کودتا یا لشکرکشی خاص بود که آثارش رنج های فراوانی برای ملت‌هایشان به بار آورد اما امام با رفتار خود اهرمی به ما دادند که آن حاکمیت مردم بود که حق حکومت داشتند و ولی نعمت حکومت بودند اما متأسفیم که شاید از آن دور شدیم و باید خیلی از این راه حراست کنیم.

هاشمی رفسنجانی گفت: امام راحل در هر کاری آگاهی مردم و دعوت از آنان را برای حل مشکلات، امری ضروری و راهکاری اساسی می دانستند و با این شیوه رژیم سر تا پا استکبار را با حضور مردم از بین بردند.

وی افزود: امام راحل در آخرین نفس هایی که می کشید نیز این مضمون را از ایشان شنیدیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کار در انقلاب های دیگر به آسانی انجام نمی شود و اخیراً در بهار عربی و خیزش دینداران حضور مردم مؤثر بود به طوری که زود به پیروزی رسیدند اما در اندک زمانی به هم ریختند و اکنون بیشتر آنها در جای خود نیستند و آثاری از بیداری اسلامی و بهار عربی نمی بینیم اما انقلاب اسلامی به رغم این همه دشمن در شرق و غرب و ارتجاع همچنان پایدار مانده است.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه ما در اطراف خود حتی یک حامی نداشتیم و فقط مردم و رهبری بودند که از انقلاب حفاظت می کردند افزود: نیروهای تابع امام وفادار بودند و با حضور در خیابان ها، مسائل را در عین ناباوری حل می کردند و این گونه شد که رژیم پهلوی شکست.

وی با بیان اینکه شاه گفته بود تهران را منهدم می کنم تا ایران را حفظ کنم گفت: او این توفیق را پیدا نکرد و امام از راه دور به آنان نهیب می زد و مردم گوش به فرمان ایشان بودند.

آقای هاشمی رفسنجانی افزود: وقتی انقلاب پیروز شد رفتار امام با مردم با همه انقلاب های دیگر فرق داشت و همه نهادهای رژیم پهلوی از ارتش، ژاندارمری و شهربانی گرفته تا دیگر ادارات به استثنای افرادی که جنایت مشخصی کرده بودند حفظ شدند و خائنان به جزای خود رسیدند.

وی گفت: در انقلاب های کمونیستی دوران استالین، زمانی که کشوری را می‌گرفتند همه مردم آن را بیرون می کردند تا به فکر قیام متقابل نیفتند اما ما این گونه عمل نکردیم و گرچه ضررهایی دیدیم اما منافع حفظ سازمان ها و نهادهای رژیم گذشته بسیار بیشتر بود به طوری که ارتش در جنگ با عراق به خوبی به میدان آمد و جنگید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این مردم بودند که بعد از انقلاب از آن حراست کردند و با اجازه امام وارد صحنه شدند و کمیته انقلاب را حتی در روستاها نیز برای حفاظت از انقلاب تشکیل دادند و تا زمانی که لازم بود امنیت را در کشور برقرار کردند.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به تشکیل جهاد سازندگی به دست مردم که بسیار ارزان و پرثمر بود و مانند آچار فرانسه عمل می کرد گفت: بسیج و سپاه نیز نهادهایی داوطلبانه بودند که با انتخاب مردم تشکیل شدند و امام راحل قانون آن را قبول کردند و امنیت داخل را حفظ کردند و در جنگ ارزش آفریدند و همه این مسائل به شکل مردمی انجام شد و با هیچ خشونتی شکل نگرفت.

وی افزود: نظامی که امام راحل طراح و فرمانده آن بود همه مسائلش را به مردم واگذار می کرد و از انتخاب رهبر که به واسطه انتخاب خبرگان با رأی مردم انجام می شود تا رئیس جمهور و نمایندگان مجلس که به صورت مستقیم با رأی مردم روی کار می آیند و از میان این دو انتخاب، کابینه تشکیل می شود به صورت مردمی شکل می گیرد.

آقای هاشمی رفسنجانی افزود: این نظام با این شکل، کاری من در آوردی نیست و از نظر علمایی که در رأس آن امام راحل بود برآمده از اسلام است.

وی گفت: پیامبر نیز در نزدیکی وفات خود حضرت امیرالمؤمنین (ع) را خواستند و گفتند که شما به عنوان ولی از طرف خدا قبول شده اید و اگر مردم قبول کردند کارها را اداره کنید و اگر نشد کار را واگذار کنید و این اصلی معتبر در حاکمیت دینی در کشور ماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی اعمال سلیقه می کنند و حق‌الناس را حیف و میل می کنند و نظر مردم را نادیده می گیرند افزود: این گونه رفتارها را نباید به حساب افکار امام و احکام اسلام گذاشت چرا که این اقدامات تعدی به حقوق مردم است که خداوند نیز آن را نمی بخشد بلکه مردم باید آن را ببخشند چرا که خداوند عادل است و ذره ای از حق مردم را نخواهد بخشید.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: باید افتخار کنیم که تا اینجا این چنین به پیش آمده است.

وی به رفتار حکومت اسلامی با دشمن اشاره کرد و افزود: با آنکه عراقی ها جنگ را آغاز کردند و وارد خاک ما شدند اما عده زیادی از آنان که اسیر ما شده بودند آن قدر محبت دیدند و حتی به زخمی های آنان خون اهدا کردیم که توبه کردند و برگشتند و حتی از اردوگاه ها به نماز جمعه می آمدند و لشکر بدر که مؤثرترین نیرو در عراق در مقابله با داعش است، ریشه در همان اسرای توبه کرده در ایران دارد که از ما محبت دیدند و اکنون یکی از ارکان امنیت در عراق شده اند.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: سر تا پای انقلاب ما رأفت، محبت و خدمت است و البته ما در عمل اشتباهاتی داریم و انتخاباتی که پیش می آید خیلی دل مردم می لرزد در حالی که باید با عشق حضور پیدا کنند و پیش برویم.

وی افزود: بیشتر مردم کشورمان مسلمان هستند اما نمایندگان اقلیت های مذهبی در کنار نمایندگانی با دو میلیون رأی قرار می گیرند و تعجب می کنم از رسانه های قوی جهان که ایران را به چیزهای دیگری متهم می کنند که بر خلاق قوانین، مقررات و معارف انقلاب است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی متحجر و با عقاید دیگری می‌خواهند غلظتی نشان دهند که ما منکر آنها نیستیم اما این افراد برای نظام و مردم و امام نیستند و باید قانون را رعایت کنند و در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

آقای هاشمی رفسنجانی افزود: مبنای قانون اساسی ما بر اساس جامعه بدون خشونت است و اگر خشونتی وجود دارد تخلفی است که از اصول می شود.

وی با اشاره به شرایطی که در جهان با آن مواجهیم گفت: با اینکه این همه به ما ظلم شد و صدام را علیه ما مسلح کردند اما بعد از جنگ ما به فکر انتقام نبودیم و روابطمان را سامان دادیم و با هم به خوبی کار کردیم.

آقای هاشمی رفسنجانی با اشاره به اقدامات عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن افزود: عربستان سعودی که باید میزبان مسلمانان و مهربان باشد و متولی خانه خداست و باید با چهره محبت برخورد کند دائماً بر سر مردم مظلوم یمن بمب می ریزد و این اقدام از عربستان سعودی اشتباه بزرگی است.

وی گفت: این حالت که فعلاً از عربستان دیده می شود در تاریخ این کشور لکه بدی نگه می دارد که برخی از این اقدامات با افکار وهابیت مرتبط است که به آنان به ارث رسیده است و اجداد اینها نیز کربلا و مدینه را خراب کردند و اکنون هم فقط شیعیان را نمی کشند بلکه بسیاری از اهل سنت مظلوم را نیز می کشند.

آقای هاشمی رفسنجانی داعش را بلیه ای دانست که به قرآن و دین خیانت می کند و خارجی ها با استفاده نکردن از واژه داعش فقط چهره اسلامی آنان را می بینند و اسلام را با خشونت مساوی می دانند.

وی گفت: الآن داعش شمشیر خشم خود را علیه جامعه اسلامی بلند کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر با دیده انصاف، حرف ها و آثار وجودی و نتیجه انقلاب امام را ببینیم قطعاً می پذیریم که انقلاب اسلامی به طور کامل در چارچوب اسلام و خواست مردم تشکیل شده است و البته لکه هایی وجود دارد که شاید از قانونگذار باشد که مربوط به نظام نیست.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: دو ماه پس از انقلاب امام راحل از مردم پرسید که انقلاب اسلامی می خواهند یا خیر، که بیش از ۹۹ درصد با شرکت در انتخابات به نظام اسلامی رأی دادند.

وی افزود: بنا نبود که ما دچار خشونت شویم اما برخی تروریست ها، مردم و مسئولان را به شهادت رساندند و در جنگ تحمیلی شریک عراق شدند و به ما آسیب رساندند.

آقای هاشمی رفسنجانی گفت: افتخار شخص امام و شاگردانش که در صف اول و همراه ایشان بودند این است که انقلاب کردند و توفیق پیدا کردند که آن را حفظ کنند و مانند انقلاب های دیگر همچون لیبی، یمن و افغانستان نبود و بعد از یکی دو سال امنیت در کشور حاکم شد و اکنون امن ترین کشور منطقه و جهان هستیم.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) نیز بعد از پیامبر در جلسات شرکت می کرد و در غیاب خلفا شهر را اداره می نمود و حتی فرزندانشان در جنگ‌ها شرکت می کردند افزود: ایشان در حالی که حقشان گرفته شده بود اما قهر نکردند چرا که خدمت به کشور اسلامی قهر ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسانی که در انتخابات نمی آیند بی‌حالی می کنند اما آنانی که شرکت می کنند بیعت کامل انجام می دهند.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش به آثار امام اشاره کرد و افزود: اکنون انباری از آثار امام راحل جمع آوری شده که با امانت کامل در حال انتشار است و باید برای حفظ این آثار از مرحوم حاج سیداحمد آقا خمینی تشکر کرد و این افتخار اکنون نصیب حاج سیدحسن خمینی شده است و بیت امام همان رسالتی که بر عهده دارد به خوبی به آن عمل می کند و امیدوارم انقلاب راه خود را در میان تاریکی‌ها حفظ کند و اشکالات برطرف شود و جامعه‌ای به طور کامل بدون خشونت در میان کشورهای دیگر داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودمحوری درتمام سخنانش موج میزنه
در انتخابات دل های محکم مردم محکم تر می شود و دل کافران و منافقان سخت می لرزد .
سید محمد
واقعا مانده ام اقای هاشمی ازاین حرف های دو پهلو که در مورد انقلاب و نقش مردم وانتخابات میزند چه هدفی رادنبال میکند?هم میگوید بایدبه این نظام افتخار کردو هم میگوید هنگام انتخابات که میشود دل مردم میلرزد.یعنی بزرگترین حق مردم که"رای"انهاست،نادیده گرفته میشود.هم باور به پیروزی انقلاب بارهبری امام و حمایت وپشتیبانی مردم دارد.هم مدعی پیروزی انقلاب تنها توسط حضرت امام(ره) وشاگردانش، بااستقامت انها دراین راه -البته بدون اشاره به نقش مردم-رادارد.خلاصه اینگونه اظهارنظرایشان از انقلاب و نظام، ازانتخابات سال 88به رویه ای همیشگی تبدیل شده است.گویا ایشان ازنظام کدورت به دل گرفته انددرحالیکه اگر نجابت نظام،رهبری ومردم نبودایشان و دوستانشان دراین دنیانیز باید بواسطه اسیب هایی که به انقلاب ونظام ومردم وارد نموده اند،جوابگو میبودند.خدا انشاالله عاقبت همه راختم به خیرنمایدوانقلاب،نظام،رهبری عزیزومردم راازشردشمنان و حسودان و بداندیشان واستکبار جهانی به سرکردگی امریکاواسراییل جنایتکاروایادی داخلی وخارجیشان مصون ومحفوظ نگاه دارد.انشاالله.
مجید
در حرفها ایشان از مردم مایه می گذارند معلوم نیست از کدام مردم حرف می زنند ایشان ان عده محدود و ضاحبان ثروت را مردم می دانند مردم جامعه برای هاشمی معنی ندارد
حق خور
Iran, Islamic Republic of
راست میگه حاج اقا
بچه هاتو با دانشگاتو بچسب حق مردم رو نخورن
دشمنان هاشمی بدانند هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی فرمودند دلواپسان برن به جهنم !
تازه الان مخاطب اصلی این جمله را پیدا کردم!
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
دل مردم می لرزد یا دل اشرافیون از ترس از دست دادن پست و قدرت!!??
دروددددددددددددددد
شمس
حالا بفهمید کاسبان واقعی فتنه چه کسانی هستند
United States
احسنت
حسین
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه
برخی مردم را ساده لوح و کم حافظه فرض کرده اند !!
Finland
چراصحبتهاو مرانگذاشتيد وسانسور كرديد؟
حسین
انکار رای مردم در سال 88 و اقدام به کودتای فتنه گران حق الناس نبود؟
ای کاش اسمی هم از آقا می بردند تاحقی ادا شود چرا اینگونه شده
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
حالا خدایی منم با رفسنجانی زاویه دارم ولی کشته مرده ی این عکسایی هستم که ازش میذارید :)
Iran, Islamic Republic of
معنی حرفش اینه که اگر من و دارو دسته ام رای آوردیم اون وقت حق الناس رعایت شده وگرنه تقلب شده و باید بریزن تو خیابونا.
این یک قاعده ی کلی است و همیشه ادامه دارد.
بعبارت دیگر هروقت نیروهای انقلاب رای آوردند تقلب شده ولی اگر هاشمی و نوچه هایش رای آوردند دموکراتیک ترین انتحخابات انجام شده است
Iran, Islamic Republic of
از کی تا بحال آقای هاشمی سخنگوی دل لرزان ملت شده اند .