پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

بررسی مشکلات قوه‌قضاییه توسط وکلا

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 380878
یک حقوقدان شروع سالم‌سازی درونی قوه‌قضاییه و تشکیل کمیسیونی ویژه برای بیان مشکلات به صورت آزادنه توسط وکلا را از راهکارهای سلامت ارکان قوه‌قضاییه دانست.
به گزارش جهان؛ سید محمد علی دادخواه در گفت‌وگو با فارس درباره سالم‌سازی ارکان قوه قضاییه گفت: اصولا اشکال نخست قوه‌قضاییه عدم توجه به رعایت کامل قانون است. بعضی از موارد کلا ممنوع است ولی بعضی از افراد به آن دست می‌اندازند.

وی افزود: به عنوان نمونه بحث محیط زیست که سلامت کشور و مردم و زندگی افراد جامعه به آن بستگی دارد و از اولویت‌های نخست قانون‌اساسی هم به شمار می‌رود توسط وزارت صنعت و معدن در بسیاری از اوقات نسبت به آلاینده‌های متفاوتی که تهدید مسلم جان و مال افراد است چشم خود را می‌پوشاند و ما شاهد برخورد خیلی جدی از قوه‌قضاییه در این زمینه نیستیم. یا در مورد بنزین‌هایی که مورد تایید استاندارهای جهانی نیست دولت باید پاسخگو باشد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بنابراین مهمترین مساله برای قوه‌قضاییه قانونگرایی است. نباید در قوه ‌قضاییه تبعیض وجود داشته باشد. از همین رو اولین نکته برای سلامت ارکان قوه‌قضاییه سلامت درونی قوه و سالم سازی آن است.

وی در خاتمه اظهار داشت: برابر قانون رییس کانون وکلا هم‌تراز دادستان دیوان عالی کشور است و باید کمیسیون ویژه‌ای تشکیل شود تا وکلا بتوانند به صورت آزادانه مشکلاتی را که از نزدیک می‌بینند در قوه‌قضاییه مطرح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
خوبه