چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۴

ادامه‌گله دانشجویان از دانشگاه‌آزاد /از وام‌شهریه هم خبری‌نیست!

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 380670
در حالی که به علت افزایش میانگین ۱۵ درصدی شهریه های ثابت و متغیر برای تمام ورودیهای دانشگاه آزاد، دانشجویان این دانشگاه شوکه شده اند، صندوق رفاه برخی از واحدهای دانشگاهی نیز اعلام کرده است که فعلاً از وام بلند مدت وزارت علوم خبری نیست!
ادامه‌گله دانشجویان از دانشگاه‌آزاد /از وام‌شهریه هم خبری‌نیست!
به گزارش جهان به نقل از مهر، برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اعلام کرده اند که صندوق رفاه واحد محل تحصیلشان مبادرت به ارائه وام شهریه نمی کند.

اکثر دانشجویان دانشگاه آزاد به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد متقاضی دریافت وام شهریه یک میلیون تومانی صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند. اقساط این وام نه ماه بعد از دانش آموختگی، قابل پرداخت است.

اما این روزها برخی دانشجویان که بر اثر افزایش شهریه، توان پرداخت مبلغ کامل هزینه ها را ندارند متقاضی دریافت وام شده اند و بر اساس اعلام برخی از این دانشجویان صندوق رفاه واحد تحصیلی شان اعلام کرده که فعلاً از وام شهریه خبری نیست.

سعید کاردار - معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با مهر، گفت: وام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به علت داشتن بیشترین متقاضی، با محدودیت مواجه است و احتمال دارد هنوز دستورالعمل اختصاص این وام به دانشجویان در سال تحصیلی جدید، ابلاغ نشده باشد.

وی درباره اختصاص سایر وامها به دانشجویان متقاضی در دانشگاه آزاد، تاکید کرد: در صورتیکه دانشجویان دانشگاه آزاد متقاضی دریافت شهریه در نیمسال تحصیلی جدید باشند می توانند از وامهایی که صندوق رفاه دانشگاه آزاد در اختیار دارد، استفاده کنند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، این وام‌ها در همین نیمسال قابل پرداخت است.

گفتنی است، وامهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دانشجویانش قرار می دهد کوتاه مدت بوده و لازم است پیش از دانش آموختگی، تسویه شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
طبق بخشنامه وزرات علوم ، افزاش شهریه باید 25 درصد باشد، ولی دانشگاه آزاد برخلاف پیام نوروشبانه دولتی ، فقط 15 درصدافزایش شهریه داشته است و این اخبارکذب شماستم به این دانشگاه غیردولتی است .
علی
استاد حق التدریسی دانشگاه آزاد هستم، هنوز حق الزحمه تدریس بهمن ماه ما رو واریز نکردن از طرفی هم واقعا شأن ما ها اجازه نمیده به کسی بگیم که حقوق بهمن ماها رو تا حالا ندادن . امکانات کلاس هامون هم واقعا نه در شان دانشجو بود نه در شان استاد . این وضع دانشگاه نمونه آزاد نزدیک پایتخت بود. نمی دونم چی سر واحدهای شهرستانها میاد!!
متاسفم برای بزرگان این دانشگاه که بجای هزینه کردن پول مردمی که به هزار بدبختی شهریه فرزندانشونو تامین می کنن در امور علم آموزی، صرف هزینه های جناح های سیاسی میشه
فقط تاسف ولا غیر
Iran, Islamic Republic of
علت اینهمه دشمنی شمابادانشگاهی که ریالی ازدولت بودجه نمی گیرد و روی پای خودش ایستاده است ، چیست ؟ ول کنید اینهمه سیاسی بازی و کینه توزی و حقد و حسدرا .
معلومهشکمت پره.ودادن این پولا واست راحت اخه بی انضاف همه که مث تو نیستن
Iran, Islamic Republic of
سلام من دانشجو ورودی 90 هستم، این ماجرا برای امسال نیست پارسال هم شهریه ثابت رو گرون کردن. بقول یکی از دوستان وقتی وارد دانشگاه آزاد میشی باید عقل و شعورت رو پشت در بذاری بری تو. و تمام تلاشتو بکنی که زودتر ازش بیای بیرون. کلا دانشگاه آزاد از هفت دولت آزاده. بالاخره پول وکیل جونیور باید از یه جا تامین شه دیگه.
علی
United States
واقعا" بویی از انسانیت نبردند.
امیر
United States
از خدا بی خبرهای ثروت اندوز!!!!!
امیر
United States
بابا خرجشون زیاد.چرا زور میگید!!!!!!!!!!!!! ی سفر دور اروپا برای اقازادها و خانم زادها و نوچها کلی درمیاد باید از دانشجوهای بدبخت بگیرند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
دمت گرم زدی به خال. سفر انگلیس ووووووووووووووووووو گرون در میاد.
United States
فقط باید تاسف خورد و تحمل کرد. فقط نمیدونم تا کی باید شاهد این همه بی عدالتی و تبعیض و رانت خواری باشیم. خدا از سرتون نگذر.
ارش
United States
برا همین دانشجو را از مدیریت برداشتند تا هر غ... دلشون خواست بکنند.
منصف
حرف اگر حرف من و ناله اگر ناله تو است
آنکه البته به جایی نرسد فریاد است
عزیز من انتخابات خرج دارد افتاد
کارمند منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی
France
از مسئولین محترم دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهید:

1-آیا خبر دارید در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی (استان آذربایجان شرقی) کیفیت و سطح علمی در واحدها و مراکز ایلخچی-هادیشهر-ممقان-جلفا-ورزقان-خاروانا-صوفیان-تسوج-هریس و ... چگونه است؟ در این دانشگاهها چند ساعت دروس نظری بویژه عملی در طول ترم تدریس می‌شود و یا چقدر به کارمندان و اساتید می‌پردازید که هزینه دانشگاهها بالا رفته و شما مجبور شدید شهریه‌ها را افزایش دهید؟

1-آیا خبر دارید ریاست همه واحدهای جامع و بسیار بزرگ در منطقه 13دانشگاه آزاد اسلامی (استان آذربایجان شرقی) همانند تبریز-مرند-اهر-شبستر و ... فارغ التحصیل رشته دامپزشکی‌اند؟مگر دامپزشکان در طول تحصیل دروس مدیریت دانشگاه گذرانده‌اند؟
زمان احمدی نژاد هم وام میدادن .هم شهریه هیچی اضافه نشد اخه ما بدبختا چیکازکنیم