پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

رونمایی از ۶ ناو موشک‌انداز

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 393478
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رونمایی ۶ ناو موشک‌انداز و الحاق ۳ بالگرد ضد زیردریایی و سطحی و یک هواناو به این نیرو خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش طی سخنانی اظهار داشت: ما تا مدار ۱۰ درجه حضور پیدا کرده‌ایم و تمام تحرکات را رصد و مرزها را کنترل می‌کنیم.

سیاری تأکید کرد: تا امروز نزدیک ۲ هزار کشتی را اسکورت کرده و ۱۵۰ مورد درگیری شدید داشته‌ایم که در این راستا ۲۲ کشتی خارجی را نجات داده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی ولایت ۹۳ در اواخر آذرماه گفت: این رزمایش را از مدار ۱۰ درجه شروع می‌کنیم و آن را توسعه داده‌ایم. همچنین در این رزمایش پدافند هوایی، نیروی هوایی ارتش، بسیج و سپاه نیز حضور دارند.

سیاری با اشاره به حضور ناوگروه‌های چینی و روسی در سواحل ایران اظهار داشت: وقتی ما با این ناوگروه‌ها تمرین مشترک انجام می‌دهیم یعنی باید هم‌وزن و ویژگی‌های مشترکی داشته باشیم. لذا آنها نیروی دریایی ما را قبول دارند و توانمندی ما را در شمال اقیانوس هند پذیرفته‌اند و حاضرند رزمایش‌های بزرگتری را با ما انجام دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: در روز دهم آذر ماه در بندرعباس ۶ فروند از ناوهایی که مجهز به سامانه‌های موشکی سطح به سطح برد کوتاه، متوسط و بلند شده‌اند، رونمایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این روز ۲ فروند بالگرد ضد زیردریایی و یک فروند بالگرد ضد سطحی که تعمیر اساسی شده است به نیروی دریایی الحاق می‌شود. از طرفی یک فروند هواناو نیز به یگان نیروی دریایی خواهد پیوست.

سیاری در پایان اظهار داشت: ما باید ساخت ناوشکن‌های مناسب برای حضور در اقیانوس‌ها را در دستور کار قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *