سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲۵
۶۸
در حاشیه خبر حمایت تعدادی فیلمساز از توافق هسته ای؛

کمپین عجیبی که خواسته‌های اسرائیل را برآورده می‌کند/ تکذیب مجیدی و روایتش از تماس ظریف +پوستر

آیا وزارت خارجه دنبال راضی کردن رژیم صهیونیستی است؟
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 383479
در سایت اینترنتی وابسته به این کمپین تعابیر خفت باری دیده می‌شود که نه تنها اهداف آمریکایی‌ها بلکه صهیونیست ها را نیز راضی خواهد کرد.
کمپین عجیبی که خواسته‌های اسرائیل را برآورده می‌کند/ تکذیب مجیدی و روایتش از تماس ظریف +پوستر
گروه سیاسی جهان نيوز ـ روزگذشته خبری در شبکه‎های مجازی از جمله توئیتر و فیسبوک منتشر شد مبنی بر اینکه ۶ فیملساز ایرانی یعنی مجید مجیدی، محمدمهدی عسگرپور، سیدرضا میرکریمی، رخشان بنی اعتماد، عباس کیارستمی و اصغر فرهادی در کمپینی حمایت خود را از "توافق هسته ای در هر شرایطی" اعلام کرده اند.

این کمپین بی نام و نشان که یک سایت اینترنتی نیز آن را پوشش می‌دهد، برای امضا شدن توافق با ۱+۵ تحت هر شرایطی دولتمردان را تحت فشار قرار داده است.

در سایت اینترنتی وابسته به این کمپین تعابیر خفت باری دیده می‌شود که نه تنها اهداف آمریکایی‌ها را محقق بلکه صهیونیست ها را نیز راضی خواهد کرد.

در این کمپین آمده است: کارگردانان ایرانی این کمپین را به راه اندخته اند، تا دیپلمات‌ها را در مسئله هسته ای حمایت کنند و بگویند که تحریم به مردم عادی ایران ضربه می زند نه به برنامه هسته ای ایران.

همچنین تاکید شده است که تا پایان سال (میلادی) باید بحران نهفته‌ای که همه ما (ایرانی‌ها) را تحت تاثیر قرار داده است، حل شود.


همچنین در جدولی که در این کمپین منتشر شده موارد عجیبی آمده است که ترجمه آنها را در ذیل می بینید:

 

توافق احتمالی
(مورد تقاضای این کمپین)

حالت بدون توافق
(حالت فعلی)

بازرسی روزانه

بله

نه

سانتریفیوژهای بیشتر

نه

بله

مراکز غنی سازی جدید

نه

بله

سطح غنی‌سازی فراتر از 5 درصد

نه

بله

ذخیره اورانیوم غنی شده

نه

بله

تولید پلاتینیوم

نه

ممکن

توانایی هسته ای (دانش اتمی)

نه

ممکن


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000383/nf00383479-2.jpg

بر طبق این جدول، امضا کنندگان اعلام کرده اند توافقی را قبول دارند که در آن بازرسی روزانه (بدون مشخص کردن نظامی یا غیرنظامی بودن اماکن) صورت پذیرد، سانتریفیوژهای ایران بیشتر نشود، مراکز غنی سازی جدید تأسیس نگردد، سطح غنی سازی از 5 درصد فراتر نرود، ایران ذخیره اورانیوم غنی شده نداشته و تولید پلاتینیوم نکند و از همه مهمتر توانایی هسته ای که همان دانش اتمی بومی شده در ایران است را واگذار کند و آن را از بین ببرد.

مجیدمجیدی:
هدف همه ما حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای است/ تکذیب ایجاد کمپین با شعار خاص


به گزارش جهان، همان طور که انتظار می‌رفت، سینماگرانی که ادعا شده این کمپین را به راه انداخته‌اند، حضور خود در اینمتن ننگین را تکذیب کردند.

مجید مجیدی در گفت و گو با مهر با تاکید بر اینکه از این حرکت هنرمندان سوءتعبیر شده است، بیان کرد: چند روز پیش از سوی آقای جواد ظریف وزیر امور خارجه با ما تماسی گرفته و خواسته شد که عده‌ای از هنرمندان که وجهه بین‌المللی دارند در مسیر مذاکرات هسته‌ای و برای احقاق حقوق حقه مردم ایران، دولت را یاری رسانند.

وی ادامه داد: به همین منظور پوستری از سوی وزارتخانه آماده شد که ما نیز آن را تایید کردیم و موکدا تشکیل یک کمپین را رد می‌کنم.

کارگردان «بید مجنون» افزود: این مذاکرات از سوی دولت جمهوری اسلامی به منظور حل مشکل پرونده هسته‌ای انجام می‌گیرد و تاکید همه ارکان نظام بر این است که با حفظ شأن و حقوق مردم باشد و همه هنرمندان از جمله ما ۶ نفری که حمایت خود را از مذاکرات اعلام کردیم، حرفمان جز حفظ عزت نظام و مردم ایران نیست. (متن کامل سخنان مجیدی)

در همین راستا، فارس هم به نقل از محمدمهدی عسگرپور در این باره نوشته است: هدف از کمپین اخیری که ۶ فیلم‌ساز خواستار رسیدن به توافق هسته‌ای شدند؛ این کمپین با هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی کشور و برای دفاع از حقوق شناخته شده هسته‌ای کشورمان تنظیم شده است تا از ظرفیت چهره‌های موفق سینمای ایران در خارج از کشور در جهت تقویت دیپلماسی عمومی استفاده شود.

او در پاسخ به اینکه جمله‌ای در بیانیه آمده که برخی‌ها را در داخل به مخالفت وا داشته است‌،جایی که گفته شده «هر توافقی بهتر از عدم توافق است»، پاسخ داد: اولا جدا کردن و درشت کردن یک جمله از متنی که در آن شرایطی نیز برای مذاکره ذکر شده است کار صحیحی نیست. چون این‌ها با هم معنا می‌دهند. دوما از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضا کنندگان کاملا مشخص است که این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهانی با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره کننده غربی است و همچنان معتقدیم هر توافقی با ایران برای غربی‌ها بهتر از عدم توافق است. بدیهی است اگر می‌خواستیم پیامی برای داخل داشته باشیم‌، متن را فارسی منتشر می‌کردیم و از بزرگان دیگری از سینما می‌خواستیم ما را همراهی کنند.

آیا وزارت خارجه به دنبال راضی کردن رژیم صهیونیستی است؟

نکات بسیار مبهمی در این کمپین ننگین وجود دارد اما نکته بسیار عجیب این است که آقای مجیدی در مصاحبه خود تاکید کرده، این پوستر از سوی وزارت خارجه برای آنها فرستاده شده است!

سؤالی که به ذهن هر فردی می رسد این است؛ آیا وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، بانی کمپینی شده که منافع مردم را کاملا نادیده گرفته و منافع صهیونیست ها را تأمین می‌کند؟

در حالی مجیدی از تماس ظریف برای دعوت هنرمندان به حمایت از توافق هسته ای خبر می دهد که سال گذشته محمود سریع القلم که به روایت رسانه های حامی دولت مشاور رئیس جمهور است، در اظهاراتی گفته بود: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد. یا یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عجب!!! اقاي مجيد مجيدي حتما اون وقت که براي شيرين عبادي تبريک فرستادي يادت رفته بود تکذيب کني؟؟؟؟؟جهان نيوز با انصاف باش و تحقيق کن دراين باره تو اخبار.....
واقعا متوجه نمیشم چه اخلاقی امثال شما دارن؟؟ همین 2 هفته پیش که مجیدی عیادت حضرت آقا رفته بود کلی تعریف و تمجید کردین و به عرش اعلی رسوندین بعد الان محکم میکوبیدش به فرش! !! خودشم که گفته ما دنبال چیزی که برخلاف عزت نظام باشه نمیخوایم
سید
Iran, Islamic Republic of
این از بدبختی ماست که فیمسازهای متعهدی مثل مجیدی و میرکریمی را عین آب خوردن زیر پا له میکنیم.آنهم به اسم اسلام و انقلابی گری!!!
بنازم به این جذب حداکثری.
Iran, Islamic Republic of
متعهد؟؟؟ اصلا میدونی معنی تعهد چیه؟؟
مجتبی
ن احتمالا معنی بدبختی رو نمیدو.نه؟
سید
Iran, Islamic Republic of
سازنده آثاری چون آواز گنجشکها و بچه های آسمان و فیلم پیامبر اسلام هنرمند متعهدی نیست؟
واقعا که...
Iran, Islamic Republic of
خودش بگه..عملش چیز دیگه ای میگه واقعا دقت کن تا متوجه بشی
بهتره کیش شیخصیت رو کنار بذارید. آقای مجیدی یا هرکس دیگه ای تا زمانی عزیر و قابل احترامند که درچارچوب منافع ملی حرکت کنند نه منافع اسراییل.
خوبه خودت هم به 2 رویی این بابا اشاره کردی.
از یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

حالا این هنرمندان شکم سیر مرفه بی درد، چه دانشی دارن که ازشون چنین سوالی میشه؟
یکی نیست به این آقایان بگوید شما برید دنبال کار تخصصی خودتون و این کار که به تخصص دیگری نیاز دارد دخالت نکنید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
فیلم سازان در برابر کوچکترین نظر و نظارت سیاسیون و دولتمردان (که حق قانونی آنهاست) گارد می گیرند، اما در همه مسائل سیاسی و زندگی و آینده مردم دخالت می کنند
United States
منافع اسراییل؟!!!
اتفاقا مردم میخوان منجلاب هسته ای که دولت قبل به وجود آورده سریعتر حل بشه
Norway
منجلاب تفکرذلیلانه است که برخی انرا بحد اکمل داراهستند . اگر قراربود وادادگی جواب دهد که تمامی قوانین الهی بتیستی برعکس حواب می داد .
گويا شما سينه چاكان تركمانچاي و عهدنامه گلستان؛ تا جام زهري ديگر در گلوي اين مردم نريزد ؛ د ست بردار نيستند.
اقای مجیدی تو هم ؟؟؟!!!!تودیگه چرا؟؟!!!!!!
وقتی عهدنامه گلستان و ترکمنچای هم امضا شد گفته می شد مقداری اراضی بدرد نخور رو دادیم به اجانب. حالا ما هم تکنولوژی نوین و پویای هسته ای رو بگیم منجلاب!
احسن ثابت کردی که از دودمان فتحعلی شاه که مملکت رو به چند روز رفاه و آسایش خود داد هستی.
مرد! محکم باش بذار تاریخ فردا ما رو نفرین نکنه
Iran, Islamic Republic of
تا اونجا که من میدونم بحث هسته ای یک مساله ملی است و زیاد تابع دولت ها نیست
منجلاب از دوران خاتمی هستش
France
اگر تو مردمی، من از هرچه شهروند بی عزت چون تو است تبری میجویم.
از میرکریمی و مجیدی انتظار نمی رفت!
سعيد110
رسانه ها وابسته به نظام مقدس جمهوري اسلامي شديداً به هوش باشند. آماده باش صد در صداست. حساسيت امروز فوق العاده بالاست. در خصوص تحليل يا اطلاع رساني كردن يا در برنامه سكوت دولت شركت داشتن، سوال و جواب و مطالبه قرار دادن دولت مردان و .... تحت انفعال دولت منفعل قرار نگيرند. چرا كه اين تحت انفعال قرار گرفتن بخشي از نسخه آمريكايي است كه براي تيم مذاكره كننده پيچيده اند.
اقایون چرا برای انتقاد از تحریم یا جلوگیری از توهین به ملتمون توسط کامرون کمپین تشکیل نمیدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما یک عده هنرمند هستید که فکر میکنید در همه جا میتوانید اظهار نظر کنید. بروید به هنرتان برسید.
هنرمند؟؟
بازیگردان
هنرمندکسی است که راه راباز وروشن کند نه اینکه سدراه خداوندشود متاسفانه معنای هنرراهم وارونه کرده اند .
هرجا کیارستمی و فرهادی باشند، اونجا فتنه است

دیگه نمیگم وطن فروشی
احسنت
فارض
هر كى نظرش خلاف نظر حاكم باشه به اسرائيل كمك ميكنه؟
United States
آقای میرکریمی اسکار تقدیرنامه اسرائیل است.....واسه گرفتن تقدیرنامه اسرائیل داری این طور خودت رو واسه صهیونیست ها شیرین می کنی و با ظریف الممالک واداده همکاری می کنی...فقط یادت باشه...
امان از طاغوت
دانش هسته ای ترجمه ی غلطیه چون nuclear capability در خارج از ایران دقیقا به معنی دانش تولید سلاح هسته ایه، چیزی که ما نمی خوایم. بنابر این جهان نیوز باید با شرافت باشه و این متن رو با اصلاحیه بازنشر بده.
nuclear capability: If a country has nuclear capability, it is able to produce nuclear power and usually nuclear weapons

از توي ديكشنري برات اوردم. ميتوني معنيش رو بفهمي ديگه؟
Iran, Islamic Republic of
بنازم سوادتو
جمله قطعیشو ول کردی چسبیدی به جمله غیر قطعیش
با سواد شناسنامه دار
اگه ترجمه واقعی این باشه که شما میگی بدتره ؛مگه ما اصلا دنبال دانش تولید سلاح هسته ای هستیم؟؟؟؟این که بیشتر بهانه به دست دشمن میده!!آخه شما چقدر خوشبین هستید؟؟؟خداااااااااااااا
دادخواه
خوب این بازیها جدید نیست. همیشه عده ای هستند که با رضایت خودشان آلت دست عدخ ای دیگر می شوندو زمبنه وطن فروشی را فراهم میکنند. دیوار حاشا و توجیه هم که خیلی بلند است.
تنها راه این کار هم مفتضح کردن این بازیهاست.
سید
با کیارستمی باشه که میگه ابوموسی رو هم بدید امارات بره جنگمونم بی مفهوم بود اونم باید خوزستانو میدادیم صدام بره آقای کیارستمی به روح اعتقاد داری ؟!
جهان با ریستون زاکانی دارید خدا را شکر خون خودتون می خورید .انشاالله به کوری چشم شما کاسبان تحریم این مشگل هسته ای هم حل خواهد شد و رو سیاهی بر شما خواهد ماند
خوبه یک اصطلاح یادگرفتید که هی تکرارکنید وای کاش معنای واقعی آن راهم می فهمیدید .
باور کن ما هم از تحریم ضربه خوردیم ولی اشکال از اون طرفه؛می بینی هنوز هسته ای حل نشده پرونده حقوق بشرو رو کردن(نمونه اش اظهارات کامرون)اونو کجای دلمون بذاریم؟؟واقعا اینقدر ساده لوحید که فکر میکنید هسته ای حل بشه دیگه تحریمی در کار نیس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاسبان تحریم آنهایی بودند که برای تحریم ملت ایران به غربی ها التماس می کردند و چندی بعد به بهانه لغو همان تحریم ها به قدرت رسیدند
مهدیار آستانی
پاسخ من به استاد فیزیک هسته ای که در مسائل سیاسی پرونده هسته ای دخالت کند، این است که این مساله خارج از دانش و اختیارات شماست. و پاسخ من به استاد علوم سیاسی که در مورد مسائل فنی مساله هسته ای نظر بدهد این است که این مسائل را به کارشناس فنی اتمی واگذارد. تکلیف راننده تاکسی و بقال سر کوچه و کارگردان یا بازیگری که هیچ دخلی به موضوع ندارد که بسیار روشنتر است. صرف کارگردان بودن و معروف بودن بین عوام الناس دلیلی بر عقل کل بودن افراد نیست
اظهار نظر آزاد است ودرانحصار متخصصین نیست.
مهدیار آستانی
مطلب فوق مصداق بارز دخالت و چوب لای چرخ کردن است . مشابه مطلب فوق زیاد روی داده به طور مثال درفشانیهای جناب زیباکلام! واضح و مبرهن است که آن ور آبیهامنتظر و مترصد چنین جفنگیاتی هستندکه آنرا علم یزید کنند
Iran, Islamic Republic of
فقط اظهارنظر، نه دخالت و سو استفاده از موقعیت و بیان نظرات در رسانه ها
آیا من و شما هم می تونیم تو رسانه ها نظراتمون رو اعلام کنیم
مردم
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر خائنین و وطن فروشان این مرز و بوم که این همه شهید خون خود را برای حفط شرف و عزت اسلامی مملکت و مردم خویش دادند ولی این خائنین بدتر از دروان ترکمنچای و در حالیکه این همه وسایل ارتباطی و رسانه وجود دارد و همه از اخبار مطلع هستند ، اقدام به این خیانت ها می کنند و اگر این افراد در زمان قدیم بودند حتماً کل مملکت را تقدیم بیگانگان می کردند.
از این فرهادی و کیارستمی خائن متنفرم
حتما این موضوع رو پیگیری کنید. باید مشخص بشه این جدول مفتضح در این پوستر خواست کیست.
اگر آقایان وزارت خارجه خواستشان این است پس مذاکرات به چه معناست؟؟ درهای تاسیسات هسته ای را تخته کنند و راحت شوند دیگر. به نظر می رسد این مذاکرات فقط به هدف راضی کردن مردم به دست کشیدن از برنامه هسته ای است اما می خواهند مردم را با شیب ملایم آماده کنند.
Iran, Islamic Republic of
اینقدر مسائل رو وارونه جلو ندید.
دین ندارید لااقل صادق باشید با مردم.
جواب مطالب مطرح شده را بدهید بهتر است تا تهمت بزنید و توهین کنید
gholamreza morady
عزت ملت سربلند ایران اسلامی در ادامه غنی سازی هسته ای و تامین نیازهای کشور به انرژی هسته ای میباشد . از طرفی ما پیرو ولایت فقیه هستیم و گوش بفرمان او .این اقایان چکاره اند که برای خوشنودی امریکا و اسرائیل عربده کشی میکنند
چقدرجای تاسف دارد برای وزیرامورخارجه که به هروسیله ای حتی سوء استفاده از بعضی معلوم الحالها که بخواهد به توافق ننگین برسد ای خاک برسراین توافق ...مجلس باید اینبارجدی وی رااستیضاح کند .
سایتتون چقدر حال و هوای شب شهادت داره
یکی میتونه دقیقا و بدون هوچی گری بگه منافعی که انرژی هسته ای برای مردم تا حالا داشته چیه؟؟؟
من میگم باید انرژی هسته ای داشته باشیم و در این شکی ندارم اما اینکه اینو میذاریم بپای منافع مردم رو نمیتونم درک کنم خوشحال میشم یکی بگه منافعش برای مردم چیه ؟؟؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام این افراد نماینده تام الاختیار مردم نیستند واین را میدانیم که تاریخ همیشه تکرار میشودشغصیت و افراد ان عوض میشوند اینان همان طلحه و زبیر صدر اسلامندولی پایشان را فراتر از انان گذاشته اند
دکتر رضایی
با سلام خواهشمند است ادرس اینترنتی این کمبین را دکر نمایید و ایا عضو شدن در ان چه شرایطی دارد؟
برخی شاهان قاجار هم که امتیاز عهدنامه های گلستان و ترکمنچای رو دادن به بیگانه ها و مملکت رو بباد دادند می خواستن نفس بکشن و چند صباحی راحت باشن.

حالا ما هم دنبال اینیم که تحریما برداشته بشن و کمی راحت تر بشیم.
ما که راحت هستیم چرا وادادگی بکنیم
چرا کاری بکنیم که فردا اسم ما هم کنار فتحعلی شاه نوشته بشه که کشور را به باد داد.
Iran, Islamic Republic of
افرین بر این دوستان عزیز که همواره به خاطر صلح و دوستی تلاش می کنند . شما هم پیاز داغشو زیاد نکنید . چرا شما دوست دارید ایران در انزوا و تحریم باشد . نکند منافعی دارید ؟
واقعا متاسفم که ندانسته این موضوع را تحلیل کردید.این پوستر برای مخاطب خارجی طراحی شده است نه مخاطبان داخلی.مخاطبان این پوستر در واقع مذاکره کنندگان 5+1 هستند و با ان جدول به انها گفته می شود هر توافقی با ایران برای شما از عدم توافق بهتر است درست برعکس شعار نتانیاهو که می گوید نباید به هر قیمتی با ایران توافق شود.در حقیقیت به مخاطب غربی گفته می شود در صورت توافق با ایران شما می توانید بر برنامه هسته ای ایران نظارت بیشتری داشته باشد در حالیکه در حالت عدم توافق این امکان را ندارید.
و اماا ینکه شما مسئله به این واضحی را نفهمیده و درست برعکس مثلا تحلیل کرده و به خورد مخاطب داده ایید دو حات دارد یا اینکه بیسواد تشریف دارید یا اینکه بویی از اخلاق و انسانیت نبرده ایید. و در هر دو حالت متاسفم که لقب اصولگرا را یدک می کشید.
ساغر
من از طرف خودم حرف میزنم
اگه شهدای ما هم میخواستن واسه اینکه راحتتر زندگی کنن جبهه نمیرفتن الان چه وضعی داشتیم؟

با پذیرش این شرایط خفت بار ده سال دیگه چجور تو چشم بچه هامون نگاه کنیم بگیم غرورمون رو به نون فروختیم

تازه اگه نونی هم تو کار باشه

این کارگردانای عزیز تو حرفه خودشون عالی هستند ولی درمورد مسایل هسته ای حقی بیشتر از بقیه مردم این کشور ندارند
من به عنوان یه فرد عادی تو این مملکت که فشار اقتصادی باعث شده شاید ماهی یک بار گوشت قرمز بخورم به این سوال ها به این صورت جواب می دم
بازرسی روزانه
بله
سانتریفیوژهای بیشتر
بله
مراکز غنی سازی جدید
بله
سطح غنی‌سازی فراتر از 5 درصد
بله
ذخیره اورانیوم غنی شده
بله
تولید پلاتینیوم
ممکن
توانایی هسته ای (دانش اتمی)
ممکن
لطفا عزیزان غصه من و نخورن
کامران
بهترین عزیزانمون در راه عزت این مملکت و انرژی هسته ای توسط عوامل رژیم صهیونیستی ترور شدن به شهادت رسیدند ، بعد بیاییم با قاتلین دانشمندانمون سازش کنیم .
ما پیروان امام حسینیم .هیهات من الذله
zahra
نمیدونم دیگه تاکجاباید پیش بریم؟دیگه حتی دوست ودشمن هم باهم قاطی شدن...نمیدونم چقدر میگیرن بعضیا که مملکتوشونو حراج بذارن...دیگه باید دست بکاربشن سینماگران عزیز و بسازن فیلمی به اسم:چند میگیری مملکتتو بفروشی؟؟؟؟؟
لبو فروش ها و راننده تاکسی ها (مردم عادی) حتی حق اظهار نظر در مورد انرژی هسته ای کشورشون را ندارن اما برای این به اصطلاح هنرمندان دعوت نامه میفرستن تا نظرشون را در این مورد اعلام کنن. چون احتمالا خونشون رنگیتره و احتمالا از بقیه مردم بیشتر میفهمنن!!!!!
به نظر شما به این میگن آزادی بیان یا دیکتاتوری؟
این بندگان خدا فکر کردن هرچی وزارت خارجه بده دستشون درسته!
من بعید میدونم وزارتخارجه دست بدامن این افراد بشه.
به هر حال امثال جناب مجیدی باید بصیرت می داشتن و پای هرجی که از هرجایی ولو وزارتخونه دستشون میرسه را امضا نکنن.
بازم خوبه ایشون فریادش را زده از بقیه چه خبر؟!
صفورا
انشاءالله که حقیقت مطلب جز اینها باشه چون قطعا اگر ذره ای ما بدنه ی مردمی قصور ازاین مردان سیاست خارجی ببینیم قطعا بدانید که با جان مان هم سد آن می شویم...و قطعا در این مواقع امثال کیارستمی که الفبای شهادت و روزهای دفاع را نفهمیده الان هم از فهم روح مقاومت ما عاجز هست ...آرزو می کنیم حقیقت جز این باشه...
علي
Latvia
هركس كه از اين كمپين حمايت ميكند و ذره‌اي وجدان دارد به اين سوال جواب دهد كه آيا در قبال تعليق غني‌سازي 20% ، نابودي 200 كيلو اورانيوم‌ توليد شده ، بازديدهاي مكرر آژانس از مناطق نظامي (جاسوسي براي آمريكا)، تعطيلي مراكز هسته‌اي نطنز و اراك، بيكار كردن دانشمندان هسته‌اي! و ... چه امتيازي عايد ملت ايران شد و چقدر گشايش در كار مردم بوجود آمد؟؟؟
راضیه
Iran, Islamic Republic of
امام صادق [علیه السلام]فرمودند:شیعه ماکسی است که ازمردم چیزی درخواست نکندهرچندازگرسنگی بمیرد
ملت ایران تحت هرتحریمی هم که قراربگیره زیربارذلت نمیره
گروهبان
Iran, Islamic Republic of
خیالی خام وزهی خیال باطل!واقعا فکر کردید استکبار وصهیونیزم مشکلشان فقط همین انرژی هسته ای هست؟این تحریمهایی که کردند فقط بخاطر بحث انرژی هسته ای بوده؟از اول پیروزی انقلاب تحریمها شروع شد.اونها عزت ملی ووحدت ملی را می خواهند بشکنند.اونها با اصل نظام و ولایت فقیه مشکل دارند .اونها با فرهنگ شهادت طلبی وایثار ما مشکل دارند.اونها با پیشرفتها وتکنولوژی نوین علیرغم تمام محدودیتها وتحریمها که بشکل بومی بدست امده مثل رویان ونانو وموشکهای ما مشکل دارند .بحث انرژی هسته ای صلح امیز چیزی در حدنانو ورویان است واین را انها خوب میدانند.بهتر است هنر مندان دراین بحث تخصصی وارد نشوندونقش یک خائن به ملت را بازی نکنند.