جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

قدردانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی از رهبر‌انقلاب

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 393379
آیت الله مکارم شیرازی از مقام معظم رهبری برای حمایت از برگزاری همایش جهانی علیه تکفیر، قدردانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم از رهبر معظم انقلاب به سبب سفارش ایشان به نهادهای مختلف برای همکاری در برگزاری همایش جهانی " جریانهای تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام " تشکر و قدردانی کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب به نهادها سفارش کردند که همکاری کنند و به واسطه همکاری این نهاد‌ها همایش با شکوه خاصی برگزار شد و بنده نیز برای ایشان پیام فرستادم و تشکر کردم.

آیت‌الله مکارم شیرازی به بیان اهمیت برگزاری همایش جهانی جریانهای تکفیری و افراطی از دیدگاه علمای اسلام پرداخت و گفت: به هر میزان به برگزاری این گونه همایشها کمک کنیم به مقدار قابل ملاحظه‌ای جلوی خونریزی و جنایات گرفته می‌شود، عداوت و دشمنی ها کم و سبب اتحاد مسلمانان در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ایجاد اتحاد و کند شدن کارد دشمنان را از جمله برکات دیگر برگزاری چنین همایشهایی دانست و افزود: ما با علمای مختلف جلسات خصوصی داشتیم، مطالب را گفتیم و جواب‌ آنها را دادیم و بسیاری از مسائل روشن شد.

وی ضرورت اتحاد بین مسلملانان را یادآور شد و گفت: دشمنان این روزها تمام جنگها را به درون کشورهای اسلامی کشانده‌‌اند، اگر مسلمانان متحد شون، سرنوشت بیت المقدس و فلسطین این‌گونه نخواهد بود و کشورهای اسلامی مجبور به باج دادن نمی شوند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از آثار اتحاد بین مسلمانان این است که دیگر مجبور نیستیم یکی دو سال برای انرژی هسته‌ای صحبت کنیم و آنها نیز بخواهند تغییرات مد نظر خود را بر ما تحمیل کنند.

وی فراموش شدن مسئله فلسطین مظلوم را هدف دشمنان در حمایت از گروههای افراطی و تکفیری در منطقه دانست و گفت: دشمن از اینها استفاده می‌کند، حتی خود رژیم صهیونیستی اعلام کرده است جلوی داعش را نگیرید و بگذارید مسلمانان یکدیگر را بکشند تا مسأله فلسطین فراموش شود.

این مرجع تقلید، مشکل گروهک تروریستی داعش را سیاسی و عقیدتی دانست و گفت: البته دشمنان از این اعتقادات انحرافی استفاده کرده به آن دامن می‌زنند، سیاست دشمن ریختن بنزین روی آتش است پس با این افراد باید برخورد سیاسی، نظامی و عقیدتی داشت و در برابر اینها ایستاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *