پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۱

نیویورک تایمز: با گذشت سه ماه از توافق ژنو و کاهش تحریم‌ها، اقتصاد ایران بهبود نیافت

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 354877
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: نیمی از زمان توافق ۶ ماهه ایران با گروه ۱+۵ می‌گذرد و بخشی از تحریم‌ها کاهش یافتند اما بر اقتصاد ایران تاثیر خیلی کمی گذاشته است.
نیویورک تایمز: با گذشت سه ماه از توافق ژنو و کاهش تحریم‌ها، اقتصاد ایران بهبود نیافت
به گزارش جهان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره توافق هسته ای ایران و قدرتهای بزرگ جهان نوشت: نیمی از راه توافق ۶ ماهه هسته ای ایران و گروه ۱+۵ سپری شده است و ایرانیها تاثیر اندکی از تسهیل تحریمها نسبت به آن چیزی که انتظار داشتند می‌بینند.

این گزارش افزود: ناامیدی ایران نسبت به این موضوع به معنای کاهش انگیزه ایران برای مذاکره با قدرتهای بزرگ بر سر برنامه هسته ای است.

یک کارشناس حقوقی و تحریم به نیویورک تایمز گفت: ایران همچنان برای شرکت‌های کشتیرانی، بانکها و شرکتهای بیمه قفل است و قانون AKRIVIS، قانونی که تجارت با ایران را در زمینه‌های مختلف محدود کرده است همچنان اثر خود را بر روی روابط اقتصادی و تجاری با ایران حفظ کرده است.

وی افزود: آیا یک شرکت در آلمان قوانین و سیاست‌های پیچیده خود را تغییر می‌دهد درحالیکه ممکن است ۶ ماه دیگر مجبور شود دوباره به همان رویه قبلی عمل کند. من فکر می‌کنم آنچه که ما مشاهده می‌کنیم این است که این توافق تسهیلی در اقتصاد ایران ایجاد نکرده است. هیچ کس تا کنون گامهای اساسی برای افزایش روابط اقتصادی خود با ایران برنداشته است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت؛ شرکتهای حقوقی در آمریکا نیز می‌گویند که ماهیت تحریمهای آمریکا علیه ایران تجار و کشورها را از تجارت با ایران در بیشتر زمینه‌ها منصرف کرده است چرا که نقض کنندگان این تحریمها باید ریسک بسیار بالایی را بپذیرند.
https://jahannews.com/vdcbzabfzrhbswp.uiur.html
jahannews.com/vdcbzabfzrhbswp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمید
این ارزوی کیهان تایمز است یا تفسیر نیویورک تایمز
آفرین به این نکته سنجی شما
گلوله نمککک!
Iran, Islamic Republic of
حالا بکش که پشیمونی فایده ای نداره
Netherlands
نیویورک‌تایمز: تحریم‌ها کاهش یافت اما اقتصاد ایران بهبود نیافت""

باین دلیل که این دو موضوع ارتباط نزدیک به صفر با یکدیگر دارند.

یا علی
بهبود نیافت چون کشور ادمکش شما آمریکا موش می دووونه
علی
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو و حامیانت
مرگ بر آمریکا
دل ما از این کشور آدمکش راضی نمیشه
حسین
چشم حسن آقا روشن!
United States
کدوم کاهش
روحانی بازی خورد
شما این و بهتر می دونی
چشم اونی که آروز داشت 100 روزه ممعیشت و اقتصاد را متحول کند روشن چرا این راه آقایان مذاکره با آمریکا راه بجایی نمی برد مگر ازبیم رفتن عزت و شرف و فرهنگ ملت را