جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واژه ای که رهبرانقلاب از پیامبر(ص) وام گرفت

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 424077
حضرت آقا گفتمان قدرت های استکباری و دنباله های آنان را جاهلیت مدرن نامیده اند و تصریح کرده اند که آنان ماهیت واقعی خود را زیر تابلوی دروغین حقوق بشر و مقابله با خشونت پنهان کرده اند.
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در گفت و گو با فارس درباره واژه «جاهلیت مدرن» که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته‌اند گفت «رهبر انقلاب واژه جاهلیت مدرن را از رسول خدا (ص) وام گرفته اند» و توضیح داد:‌ «حضرت آقا گفتمان قدرت های استکباری و دنباله های آنان را جاهلیت مدرن نامیده اند و تصریح کرده اند که آنان ماهیت واقعی خود را زیر تابلوی دروغین حقوق بشر و مقابله با خشونت پنهان کرده اند».

مدیرمسئول کیهان ادامه داد:‌ «این نکته سنجی را می توان برگرفته از رسول خدا(ص) دانست. چرا که در صدر اسلام یکی از اشراف مکه و دشمنان سرسخت اسلام لقب «ابوالحکم» است و با این عنوان که نشانه زیرکی و باهوشی است شناخته می شد. ولی پیامبر اکرم (ص) وی را «ابوجهل» نامید که حاکی از نادانی و بی خردی وی بود و از این طریق چهره واقعی او را برملا کرد. از این رو انتخاب عنوان جاهلیت مدرن برای قدرت استکباری و دنباله های آن دقیقا مشابه حرکت رسول خدا(ص) در انتخاب نام ابوجهل برای ابوالحکم است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آل سعود هم مانند جد جاهلشان که پیامبر نیز به خوبی او را شناخت و ابو جهل نامید..سفاک،احمق و ابوجهل هستند...