چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۵
بيانيه يك كمپين براي حذف تبليغات بانكي از رسانه ملي؛

بانك قبله‌گاه شده و سجده بر آن واجب است!/ به پخش تبليغات بانكي و مروج طمع پایان دهید

شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 349972
كمپين حمـايت از مديران انقلابي براي زدودن فـرهنـگ سرمايه‌داري و «حذف تبليغات اغواگر بانك‌ها از رسانه ملي» بيانيه‌اي را صادر كرده است.
بانك قبله‌گاه شده و سجده بر آن واجب است!/ به پخش تبليغات بانكي و مروج طمع پایان دهید
به گزارش جهان، در بخشي از بيانيه اين كمپين كه با عنوان «حمايت از خدا در جبهه جنگ عليه خدا» و براي حذف تبليغات اغواگر بانك‌ها از رسانه ملي و حمايت از مديران انقلابي براي زدودن فرهنگ سرمايه‌داري تشكيل شده آمده است: «پول برادر كوچك رباست و ربا ذات بانك است. بيش از هفت قرن نيست كه ربا، برج و باروي بانك را پناهگاه خود كرده است تا در تار و پود زندگي مردم بخزد و با وامدار كردن همه‌چيز، بندگي شيطان را تسري دهد. رباي فردي در قالب بانك و به رباي جمعي و سيستماتيك تبديل شده است. بانك قبله‌گاه مردم گرديده و سجده بر آن واجب است! بدهي روي بدهي؛ بيش از ۵۰ هزار ميليارد دلار بدهي جهان نتيجه‌ چنين ساز و كاري است. امروز، ثروتمندترين كشورهاي جهان، بدهكارترين كشورهاي جهان هستند. توسعه‌يافتگي امروز، مساوي با بدهكاري و وامداري شده است. رفاه، عجين با ربا گرديده است و اما طمع دروازه‌ ورود تهديد رباست كه از درون، انسان را برده‌ اين بت مدرن كرده است.»

در ادامه اين بيانيه آمده است: «طمع، موتور محرك نفس انسان براي توسعه دنيوي و تك‌بعدي در مال و معاش اوست. طمع، ربا را بسط مي‌دهد و ربا، طمع را. اگر طمع از درون، انسان را به حرص فرانخواند، شيطان با ابزار ربا از بيرون هيچ نمي‌تواند بكند. ربا جنگ با خداست. در جنگ با خدا، طمع و ربا ابزار شيطان براي آلوده كردن سفره‌ها و لقمه‌هاي مردم به حرام است و از آن بدتر، تبليغ طمع و رباست و باز هم از آن بدتر، كار فرهنگي انجام دادن در جمهوري اسلامي با تبليغ طمع و رباست! اين، تضادي ساخت‌يافته در ساز و كار نظام فرهنگي و رسانه‌اي ايران شده است.»

كمپين حمايت از مديران انقلابي در ادامه بيانيه خود آورده است: «اين جنبش، استادان دانشگاه و نخبگان فكري را به نظريه‌پردازي در اين زمينه فرامي‌خواند و امر امام خامنه‌اي به نخبگان حوزوي در شهريور ماه ۱۳۹۲ در ديدار با اعضاي خبرگان رهبري را يادآور مي‌شود كه كرسي‌هاي نظريه‌پردازي براي بانكداري بدون ربا را جدي بگيرند.»

اين كمپين در پايان بيانيه خود، حمايت خود را از هرگونه تلاش براي زدودن ربا و بساط طماعي شياطين و بسط و تعميق اقتصاد اسلامي اعلام و خاطر نشان كرده است: «اين كمپين خواستار قطع تمام تبليغات بانكي و غيربانكي (نظير تبليغات سخيف چهارشنبه پولي و...) كه مروج طمع و پول‌محوري در زندگي مردم هستند، است. امروزه فرهنگ مردم توسط شركت‌هاي بازرگاني خصوصي و دولتي شكل مي‌گيرد نه توسط نظام آموزش و پرورش رسمي يا حتي غيررسمي.»

موسسان  كمپين حمـايت از مديران انقلابي  از کابران اینترنت خواسته اند که برای زدودن فرهنگ سرمایه داری بیانیه این کمپین را امضا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شفای عاجل ایشالا
United States
اسم بانک که میاد یاد سود و کارمزد می افتم
جنبش ممانعت از جنگ با خدا
از اطلاع رسانی شما متشکریم
اونوقت بودجه صداوسیما رو شما میدید یا حسام الدین آشنا؟؟؟
حسام الدین
کار فرهنگی در حوزه‌ی انقلاب اسلامی با پشتوانه پول ربوی جواب معکوس می‌دهد. این است که رسانه ملی هر کار می‌کند نمی‌تواند اثر فرهنگی انقلابی داشته باشد. چون اساساً سیستم اقتصادی آن مشکل دارد. یک کار فرهنگی ابتدا باید صورت بگیرد که خود صدا و سیما از این حیث پالایش شود تا حرفش در جامعه تاثیر داشته باشد. در واقع در حوزه اقتصاد فرهنگ، صدا و سیما دچار اقداماتی ضدفرهنگی می‌شود که طبیعی است با پیام‌هایی که اصرار دارد به صورت مثبت منعکس شوند در تعارض قرار می‌گیرد.