پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۸
احمدی‌نژاد تاز‌ه‌نفس است و هاشمی سرد و گرم چشیده!/

تحلیل جالب روزنامه اصلاح‌طلب از برخورد گرم هاشمی و احمدی نژاد/ نشانی ازکینه درچهره‌هاشان نیست

يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 259170
معلوم نيست به چه مي‌خندند اما نشاني از كينه و نقار در چهره‌هايشان نيست.
تحلیل جالب روزنامه اصلاح‌طلب از برخورد گرم هاشمی و احمدی نژاد/ نشانی ازکینه درچهره‌هاشان نیست
به گزارش جهان روزنامه اصلاح طلب اعتماد در ستون "عکس روز" خود، با چاپ عکس خنده محمود احمدی نژاد و اکبر هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت:
به اين عكس خيلي خوب نگاه كنيد. به چشم‌ها و لبخندي كه بر پهناي صورت هر دو مرد نقش بسته است. يكي از اين دو نفر جزو موسسين ساختاري است كه اكنون در اين جلسه براي تشخيص مصلحت همان ساختار همه دور هم نشسته‌اند. هاشمي‌رفسنجاني مردي كه در اين 33 سال انواع و اقسام شعارها را شنيده است، وقتي در مجلس بازرگان را كتك مي‌زده‌اند رييس مجلس بوده است و حالا طرفداران بازرگان او را روزنه‌يي براي عبور از شرايط فعلي مي‌دانند. زماني بعد از پايان هر سخنراني‌اش در نماز جمعه صداي مردمي را مي‌شنيده كه فرياد مي‌زدند دشمن هاشمي دشمن پيغمبر است حالا سال‌هاست كه نمي‌گذارند در نماز جمعه پشت تريبون قرار بگيرد. اين مردي كه سپيدي موهايش از زير عمامه‌اش نمايان است سرد و گرم روزگار چشيده است. زماني رييس‌جمهور بوده و وقتي در انتخابات مجلس نفر سي‌ام هم نشده است، زماني فكر مي‌كرده تا انقلاب زنده است نام او هم زنده خواهد بود حالا دو فرزندش در زندانند و بايد براي ملاقات با آنها به اوين برود.

در سمت چپ احمدي‌نژاد نشسته؛ مردي كه نسبت به هفت سال پيش موهايش سفيد‌تر شده اما هنوز تازه نفس است و چهار ساعت خواب برايش كفايت مي‌كند. او درست به اين دليل روي اين صندلي نشسته كه مخالف هاشمي بوده است. سال 84 هاشمي رقيبش بود و احمدي‌نژاد در مقابل او و با تصوير چهره‌يي اشرافي از او توانست گوي سبقت را از رقيب كهنه‌كار خود بربايد. سال 88 طعم شيرين اين پيروزي نمي‌گذاشت تا احمدي‌نژاد هاشمي را فراموش كند آنقدر كه در مناظره‌ها ضمن ابراز علاقه به موسوي او را مهره هاشمي مي‌دانست.

حالا امروز اين دو نفر كنار هم نشسته‌اند. و آن‌گونه كه عكس نشان مي‌دهد خوشحالند. معلوم نيست به چه مي‌خندند اما نشاني از كينه و نقار در چهره‌هايشان نيست. دليل خوشحالي‌شان را مي‌توان فهميد. هاشمي شايد در دلش مي‌گويد من در اين راه چون تو بسيار ديده‌ام حالا همه رفته‌اند و من مانده‌ام. احمدي‌نژاد هم احتمالا به كساني كه زماني از تضاد و تقابل او با هاشمي خرسند بودند پيام مي‌دهد كه بايد وزنه‌يي ديگر براي تعادل اين ترازو پيدا كنند. او در دور جديد رياست هاشمي بر مجمع تشخيص مصلحت ديگر انگيزه‌يي براي دشمني با او ندارد. پس دليلي هم براي نرفتن به جلسات مجمع به ذهنش خطور نمي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين تحليل واقعا آبكي بود. برادر من من خودم اونجا بودم آقاي هاشمي به احمدي نژاد گفت كه حالا اومدي مجمع دور هم جمع بشيم مصلحت را تشخيص بديم؟! (اشاره به سخنان احمدي نژاد در همايش قانون اساسي) احمدي نژاد هم دارد ميخندد البته لبخندي تلخ!
چه تحلیل کودکانه یی! نفس آدمی آنچنان پیچیدگی دارد که نه در خنده که حتی در آغوش گرفتن هم لزوما مکنونات قلبی را نشانه نیست. احمدی نژاد با همه اشتباهاتش با مرام و منش اشرافیت مشگل دارد نه با افراد و این دشمنی همچنان ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بابا این فیلم هندی رو ملت بیچاره رو سر کار گذاشتن این دو نفر
امروز احمدي نژاد اخر خط هست و رفسنجاني بعد از مدتها در ابتداي يك دوره ي جديد هست.احمدي نژاد به گذشته ميخندد و هاشمي به اينده ميگي نه نگاه كن
Iran, Islamic Republic of
خجالت آور است. یک روز همه میگفتند که چرا احمدی نژآد به جلسات مجمع نمیرود و به حرف رهبر گوش نمیدهد. حالا که میرود میگویند با هاشمی بسته است. چطور با هاشمی بسته است که هاشمی اعلام کرده دولت وحدت ملی تشکیل میدهد شامل همه بجز احمدی نژاد و هوادارانش. انتظار دارید پیش هاشمی بنشیند و بهش فحش بدهد.
Iran, Islamic Republic of
آقا توررا به خدا شما هم بی کینه شوید
Iran, Islamic Republic of
به عاقبتشان می خندند !
United States
چه دلیل محکم و مستدلی مشکل احمدی نژاد با شخص هاشمی نیست بلکه با نوع نگاه او در خصوص اداره جامعه است . شما خیلی سطحی نگرید که با این تحلیل ها احمدی نژاد را ارزیابی می کنید . این هم مثل جریان انحرافی است که خود ساختید و خود خندیدید و همه را سرکار گذاشتید