جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۵

دیروز و امروز فرماندهان دفاع مقدس +عکس

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 382678
جنگ، دانشگاهی شد تا جوانان بی تجربه دیروز را تبدیل به فرماندهانی کارکشته کرده باشد.
دیروز و امروز فرماندهان دفاع مقدس +عکس
به گزارش جهان به نقل از فارس، جنگ که آغاز شد بسیاری از آنها هیچ تجربه‌ای از «نظامی‌گری» نداشتند. جنگ، دانشگاهی شد تا جوانان بی‌تجربه دیروز را تبدیل به فرماندهانی کارکشته کرده باشد.

البته در میان آنها بودند افسرانی که سالهای نه چندان طولانی را در ارتش خدمت کردند و حالا باید در نبود فرماندهان، پرچم را به دست بگیرند هرچند آنها هم نظام را در میدان نبرد نیاموخته بودند.

آنچه در زیر می‌بینید، تصاویریست از «دیروز» و «امروز» برخی از همین فرماندهان که طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم را اداره کردند.

 
عباس آقازمانی معروف به ابوشریف

وی اولین معاون عملیات و سومین فرمانده کل سپاه بود.

 
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی

وی در ایام دفاع مقدس مشاور دفاعی نخست وزیر بود و هم اکنون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است.

 
سردار محسن رفیق دوست

وی وزیر سپاه در ایام دفاع مقدس بود.

 
سردار سرلشکر محسن رضایی

وی یکی از فرماندهان اصلی جنگ و فرمانده کل سپاه در ۸ سال دفاع مقدس تا سال ۱۳۷۶ بود و هم‌اکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

امیر سرلشکر محمد سلیمی

وی در ایام دفاع مقدس برای مدت کوتاهی وزارت دفاع را برعهده گرفت و پس از آن فرمانده کل ارتش شد.

 
امیر دریابان علی شمخانی

وی که در ابتدای جنگ فرماندهی سپاه خوزستان را برعهده داشت بعدها جز فرماندهان اصلی سپاه و پس از جنگ نیز فرمانده نیروی دریایی ارتش و ۸ سال نیز وزیر دفاع شد و هم اکنون دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

 
امیر سرلشکر حسین حسنی سعدی

وی در ایام جنگ فرمانده ارتش در قرارگاه نصر و مدتی نیز فرمانده نیروی زمنی ارتش بود و هم‌اکنون معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح است.

سردار سرلشکر غلامعلی رشید

وی در ایام دفاع مقدس فرماندهی یکی از قرارگاه‌های سه گانه سپاه به نام «فتح» را بر عهده داشت و هم‌اکنون جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح است.

 
امیر سرلشکر علی شهبازی

وی از فرماندهان ارتش در دوران دفاع مقدس و فرمانده اسبق کل ارتش بود و هم اکنون نیز از مشاوران نظامی فرماندهی معظم کل قواست.

 
سردار سرلشکر سیدیحیی (رحیم) صفوی

وی در ایام جنگ یکی از فرماندهان اصلی و معاون عملیات سپاه بود که از سال ۷۶ به مدت ۱۰ فرماندهی کل سپاه را برعهده گرفت و هم‌اکنون دستیار و مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا است.

 
سردار سرلشکر محمدعلی (عزیز) جعفری

وی در ایام دفاع مقدس فرمانده سپاه در قرارگاه قدس بود که بعد از جنگ به فرماندهی نیروی زمینی سپاه نیز منصوب شد، وی هم‌اکنون فرمانده کل سپاه پاسدارن است.

 
سردار سرلشکر مصطفی ایزدی

وی در ایام جنگ فرماندهی قرارگاه حمزه(ع) در غرب کشور و فرماندهی نیروی زمینی سپاه را در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون معاون راهبردی و اشراف فرماندهی رییس ستاد کل نیروهای مسلح است.

 
سردار حسین دهقان

وی در دوران دفاع مقدس فرماندهی سپاه لبنان و در مقطعی نیز فرماندهی نیروی هوایی سپاه را برعهده داشت و هم‌اکنون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت یازدهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس امیر پوردستان چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند ان شاءالله همه اين سربازان اسلام را حفظ و توفيق خدمت روزافزون به ايشان عنايت فرمايد.
Iran, Islamic Republic of
فوق العاده عالی بود
یک دایره المعارف از فرماندهان که البته می تونست کاملتر از این باشه
ولی در مجموع خسته نباشید
عکس از دیروز و امروز قاسم سلیمانی و قالیباف و ... نداشتین ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
فدايي داري حاج قاسم