پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۳
انتفاضه فراگیر فلسطینیان، اسرائیل در گرداب بحران؛

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از طرح به رسمیت شناختن این رژیم به عنوان یک دولت یهودی

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 392479
رژیم صهیونیستی دست به هتک حرمت قبله ی اول مسلمانان زده و برای اولین بار پای یهودیان افراطی به این مسجد مقدس باز شده است و نظامیان صهیونیست در حال تخریب خانه های مسلمانان و استقرار یهودیان در اطراف این بیت شریف شده اند.
هدف اصلی رژیم صهیونیستی از طرح به رسمیت شناختن این رژیم به عنوان یک دولت یهودی
به گزارش جهان، رژیم صهیونیستی پس از شکست مفتضحانه در جریان تجاوز اخیر به مردم مظلوم غزه که با تنفر و انزجار امت اسلامی و جامعه ی جهانی مواجه شد، برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود، اقدام به محاصره مسجد الاقصی نموده است. این در حالی است که قدس تنها یک مسجد نیست، این مسجد شریف قبله ی اول مسلمانان، محل عروج پیامبر مکرم اسلام(ص) و نمادی از تفکر توحیدی است.

مقام معظم رهبری می فرمایند، حقانیت مسیر نهضت های بیداری اسلامی، به موضع گیری آنان درباره ی فلسطین بستگی دارد و مسأله فلسطین تنها یک راه حل دارد و آن تشکیل دولت فلسطین در تمام سرزمین فلسطین است.

برخی از نکات قابل توجه:

۱. رژیم صهیونیستی دست به هتک حرمت قبله ی اول مسلمانان زده و برای اولین بار پای یهودیان افراطی به این مسجد مقدس باز شده است و نظامیان صهیونیست در حال تخریب خانه های مسلمانان و استقرار یهودیان در اطراف این بیت شریف شده اند.

۲. یهودی سازی قدس و دادن مجوز به وزارت دفاع برای ساختن ۲۰۰۰ واحد مسکونی

۳. حمله شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و تخریب خانه های مسلمانان

۴. رفتار رژیم مصر در بستن گذرگاه رفح و ایجاد منطقه حائل با تخریب ۸۰۰ واحد مسکونی.

امام جمعه ی مسجدالاقصی و علما و روحانیون فلسطینی صراحتاً دست نیاز به سوی حوزه ی مقدس قم و مسلمانان با غیرت ایران اسلامی دراز کرده اند و درخواست حمایت دارند، بر تک تک مسلمانان فرض است، یک پارچه و متحد به پا خیزند و پرچم حمایت از مظلومان فلسطین را در سراسر گیتی به اهتزاز در آورند و با پشتیبانی مادی و معنوی از برادران و خواهران ایمانی و دینی خود، زمینه را برای آزادی فلسطین عزیز مساعد سازند.

رژیم صهیونیستی؛ در گرداب بحران


با شهادت یک جوان فلسطینی به دست شهرک نشینان صهیونیست در شرق بیت المقدٌس، اوضاع در مناطق اشغال شده فلسطین به ویژه قدس و اطراف مسجدالاقصی بار دیگر متشنج شد.

منابع فلسطینی اعلام کردند، یوسف رمونی (۳۲ساله) راننده فلسطینی شاغل در بخش حمل و نقل قدس توسط شهرک نشینان افراطی به طرز فجیعی در اتوبوس خود به قتل رسید.

پلیس رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا، مدعی شد نشانه ای از خشونت بر جسد این جوان فلسطینی یافت نشده، اما خانواده رامون با رد این موضوع اعلام کرد که نشانه های ضرب وشتم بر روی بدن فرزندشان به وضوح قابل مشاهده است.

به دنبال این جنایت، گروه های ملی و اسلامی در قدس اشغالی از جمله جبهه آزادیبخش فلسطین و حماس با محکوم کردن اقدام جنایتکارانه صهیونیستها علیه جوان فلسطینی، روز دوشنبه را «روز خشم» در مناطق فلسطینی اعلام کردند.

به همین دلیل هزاران تن از فلسطینیان ساکن قدس و سایر مناطق کرانه باختری، با برگزاری تظاهرات و سردادن شعارهای ضد صهیونیستی، خواستار توجه جامعه جهانی به جنایات اسرائیل و شهرک نشینان شدند. با توجه به گستردگی اعتراضات و درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینی های معترض به قتل این جوان فلسطینی، پلیس اسرائیل با اعلام آماده باش در قدس و شهرهای اطراف، هزاران نیرو را در مناطق حساس اطراف قدس مستقر کرده است.

درهمین پیوند رانندگان فلسطینی بخش حمل و نقل قدس، در اعتراض به قتل همکارشان به دست شهرک نشینان صهیونیست، دست از کار کشیدند.

همزمان با جنایت شهرک نشینان در قدس، صهیونیست های افراطی در پاسخ به فراخوان بزرگداشت بیستمین سالگرد مرگ خاخام صهیونیستی که هنگام اشغال قدس شرقی به حرم قدسی یورش برده بود به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند.

مؤسسه اوقاف و میراث الاقصی با هشدار درباره این اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها اعلام کرد مردم فلسطین با نقض قوانین درباره مسجد الاقصی توسط اسرائیل، مقابله خواهند کرد.
قدس در یک ماه اخیر به دنبال یورشهای مکرر شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و تعرض به فلسطینی ها، شاهد درگیری های تقریبا هرروزه فلسطینیان و نیروهای امنیتی اسرائیل و شهرک نشینها است و درگیری ها به کرانه باختری و شهرهای فلسطین اشغالی نیز کشیده شده است.

عامل اصلی تشدید تشنج در قدس شرقی تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی ها در این مناطق و محدود کردن ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی اعلام شده است.

هم چنین در این مدت ساکنان شهرک های صهیونیست نشین با حمایت پلیس و نیروهای امنیتی صهیونیستی بارها تلاش کردند که وارد مسجد الاقصی شوند.

بازداشت ده ها فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و غزه از سوی نیروهای صهیونیستی، پرواز جنگنده های اسرائیلی بر فراز باریکه غزه و تأکید مسؤولان فلسطینی بر گسترش شهرک سازی در اراضی فلسطینی نیز از اهم اخبار فلسطین شمرده می شود.

در همین حال؛ تداوم کشمکشهای مقامات اسرائیلی، از فضای ملتهب سیاسی حاکم بر این رژیم در پی شکستش در سومین جنگش علیه غزه حکایت دارد.
تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی بیانگر ورود این رژیم به دوره دیگری از جدالهای سیاسی و جنگ قدرت است.

محافل سیاسی اسرائیل با توجه به اثرات تخریبی وضعیت سیاسی وخیم کنونی حاکم بر این رژیم از آن تحت عنوان سونامی سیاسی یاد کرده اند.
به هرحال روند خروج وزرای کابینه رژیم صهیونیستی، این موضوع را تقویت کرده است که کابینه این رژیم در معرض سقوط قرار گرفته است.

در این زمینه یائیر لاپید، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورت جلوگیری از تصویب برنامه وی برای بودجه سال ۲۰۱۵، از کابینه ائتلافی این رژیم خارج خواهد شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که تنشها میان بنیامین نتانیاهو و یاییر لاپید بار دیگر شدت یافته است. در این زمینه دفتر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در بیانیه ای تأکید کرده است که لاپید در صورت تصویب نشدن تغییرات مورد نظرش در برنامه بودجه سال ۲۰۱۵، کابینه ائتلافی را ترک خواهد کرد.

لاپید بارها هشدار داده است که در صورت به نتیجه نرسیدن تغییرات، اعتصاب عمومی در سرزمین های اشغالی بسیار محتمل است.
«اسحاق هرزوگ»، رئیس حزب اپوزیسیون و رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی نیز ضمن پیش بینی برگزاری انتخابات زود هنگام نخست وزیری رژیم صهیونیستی در طول یک سال آینده مدعی شد باور دارم که می توانم به عنوان نخست وزیر بعدی اسراییل انتخاب شوم.

این درحالی است که «تزیپی لیونی» وزیر به اصطلاح دادگستری رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش پس از استعفای وزیر محیط زیست این رژیم تأکید کرد که وی در حال بررسی ترک کابینه است.

اعضای حزب کار در پارلمان رژیم صهیونیستی با حضور در همایشی تأکید کردند که شرایطی که ما اکنون در آن به سر می بریم، برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل کابینه جدید را به امری ضروری تبدیل کرده است.

به موازات تشدید اختلافات میان مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی خبرها از تداوم روند برکناری های مقامات نظامی این رژیم به دلیل ناکامی این رژیم در جنگ پنجاه روزه علیه غزه حکایت دارد.
در این زمینه منابع خبری از انتخاب قریب الوقوع ژنرال «گادی ایزنکات» معاون فعلی ستاد مشترک ارتش، به ریاست این ستاد خبر دادند.

منابع نزدیک به «موشه یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کردند، ژنرال «گادی ایزنکات» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم، جایگزین «بنی گانتس» می شود. بنی گانتس در زمان حاضر رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است.

تغییر و تحولات صورت گرفته در عرصه سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده ای در مطبوعات این رژیم داشته است.
در این خصوص، روزنامه صهیونیستی هاآرتص تصریح کرده است که تغییرات و انتصاب های جدید تنها اعمال تغییر در شخصیت ها نیست بلکه تصویری از اوضاع حاد این رژیم را نشان می دهد که در تابستان آتی اجرایی خواهد شد.

در هر حال علی رغم وضعیت نامطلوب رژیم صهیونیستی شاهد ادعاهای جنجال برانگیزی از سوی رژیم صهیونیستی هستیم.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که در حال تلاش برای تصویب لایحه ای است که اسرائیل را به عنوان «دولت یهود» به رسمیت بشناسد.

«بنیامین نتانیاهو» در نشست کابینه رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل یک «دولت یهودی» است.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی درصدد است که تحت پوشش شناساندن خود به عنوان دولت یهودی، زبان عبری را نیز به عنوان زبان رسمی در اراضی اشغالی فلسطین معرفی کند.
شهرداری های رژیم صهیونیستی نیز در ماه های اخیر پس از تغییر نام شهرهای اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ از زبان عربی به عبری، در اقدامی دیگر راهنمای عربی را از تابلوهای معابر عمومی این اراضی حذف کرده است.

رژیم صهیونیستی اهداف مختلفی را از تحرکاتش جهت قبولاندن خود به جامعه جهانی به عنوان دولت یهودی دنبال می کند.

اخراج کامل فلسطینی های ساکن مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ که حدود یک و نیم میلیون نفر هستند از اهداف اصلی دور جدید تحرکات سلطه جویانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین محسوب می شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان نشان می دهد که عملاً فلسطینیان در هیچ کجای سرزمین اشغالی فلسطین از جنایات و سیاست نژادپرستانه این رژیم در امان نیستند.
در این زمینه فلسطینی های ساکن در مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ که پس از اشغالگری رژیم صهیونیستی حاضر به ترک خانه و کاشانه شان نشدند و این رژیم از آنان تحت عنوان اعراب اسرائیلی نام می برد نیز همچنان در معرض سیاستهای ویرانگرانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

هدف اصلی رژیم صهیونیستی از مطرح کردن طرح به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت یهودی، فراهم آوردن شرایط برای اخراج تمامی فلسطینیان از سرزمین فلسطین و ممانعت از تشکیل کشور فلسطینی است.

رژیم صهیونیستی به انحاء مختلف درصدد کوچاندن اجباری فلسطینی ها بوده است و طرحهای گسترده این رژیم در خصوص اخراج فلسطینیان از موطنشان و نیز اعمال سیاستهای شدید تبعیض نژادی علیه فلسطینیان ازجمله این اقدامات بوده است.

فلسطینی های ساکن مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ اساساً از هیچ حقوقی در جامعه صهیونیستی برخوردار نیستند و در شرایط طاقت فرسایی به سر می برند و همواره در معرض آواره شدن از خانه و کاشانه شان قرار داشته اند.

رژیم صهیونیستی که ماهیتی نژادپرستانه داشته است همواره سیاست پاکسازی نژادی گسترده در مناطق اشغالی فلسطین به ویژه مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ را در دستور کار خود داشته است که نتیحه آن کاهش شدید جمعیت فلسطینیان در این بخش از سرزمین مادری شان بوده است.

هرگونه تعلل در برخورد با رژیم نژاد پرست صهیونیستی موجب تثبیت نوع دیگری از نژادپرستی در عرصه بین المللی می شود.
تبعات چنین وضعیتی با توجه به ویژگیهای مخربانه ای که صهیونیسم دارد به مراتب خطرناکتر از سایر گونه های نژاد پرستانه نظیر آپارتاید، فاشیسم و نازیسم برای جامعه بین المللی خواهد بود.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
خداروشکر در بحث مسجدالاقصی مسلمانان پیروز شدن
مرگ بر رژیم جعلی
مرگ بر دولت حرامزاده بنیامین نتانیاهو