پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نجات جان يكي از فرماندهان نيروي انتظامي

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 46237
سرپرست بيمارستان شهيد رجايي شيراز گفت: يكي از فرماندهان نيروي انتظامي كه طي درگيري با اشرار دچار آسيب شده بود، با انجام عمل جراحي پيچيده توسط متخصصان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در بيمارستان شهيد رجايي نجات يافت.

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، شهرام بلندپرواز ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: يك فرمانده نيروي انتظامي طي درگيري با اشرار در كوه‌هاي سروستان دچار آسيب شده بود كه با امكانات موجود در بيمارستان شهيد رجايي تحت عمل جراحي پيچيده قرار گرفت و هم‌اكنون پس از گذشت حدود 10 روز وضعيت خوبي دارد. 

بلندپرواز در زمينه صدمه‌هاي وارد شده به اين فرمانده نيروي انتظامي گفت: يك گلوله از دست وي عبور كرده و با شكستن بازو از سينه نيز رد شده بود و ضمن شكستن دنده‌ها، ريه و قسمتي از قطر ديواره بطن چپ را پاره كرده و با پاره كردن ديافراگم وارد شكم شده و موجب سوراخي چندين ناحيه از روده نيز شده بود و در نهايت در ماهيچه‌هاي پشت پرده سه فاق مدفون شده بود. 

وي افزود: مصدوم پس از انتقال به بيمارستان ابتدا از ناحيه شكم و سپس سينه توسط دو جراح عمومي و دو جراح قلب تحت دو عمل جراحي بزرگ، كه حدود پنج ساعت طول كشيد قرار گرفت. 

بلندپرواز كه يكي از جراحان اين عمل بوده است، اظهار داشت: عمل جراحي انجام شده يك جراحي بزرگ بود كه در مراكز بزرگتر ما قابل اجرا است. 

وي خاطر‌نشان كرد: بيمارستان شهيد رجايي شيراز از مراكز تروما در كشور است كه هم‌اكنون با 78 تخت بيمارستاني، 22 تخت I.C.U و شش تخت اتاق عمل در فاز اول، توانايي انجام پيچيده‌ترين اعمال جراحي تروما را دارد.
https://jahannews.com/vdcbz5ba.rhb0fpiuur.html
jahannews.com/vdcbz5ba.rhb0fpiuur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *