جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲۳

مستند ظهور و نظر آیت الله مصباح درباره سید خراسانی بودن رهبری

شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 162672

علامه مصباح یزدی اظهار داشت: به مراتب بسیار بالاتر از آن سید خراسانی که در روایات آمده است، ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم.

به گزارش جهان حجت الاسلام روانبخش پیرامون نظر علامه مصباح یزدی در قبال مستند "ظهور بسیار نزدیک است" گفت: اتفاقا چند روز پیش وقتی که این مستند را تماشا کردم، رفتم خدمت علامه مصباح یزدی و گفتم: حاج آقا اگه یادتان باشد حدود ۱۵ سال پیش طبق اتفاقاتی که در برخی کشورها افتاده بود، خدمت حضرتعالی رسیدم و سئوال کردم که آیا می شود این اتفاقات را از علائم ظهور تلقی کرد؟ حضرتعالی هم در جواب من فرمودید: "زیاد به این مسائل نپردازید که در جلسه ای بنشینید و ببینید چه چیزی از علائم ظهور است و چه چیزی از علائم ظهور نیست. ممکن است که این حرفها و جلسات برای آدم شیرین باشد امّا آنچه که وظیفه شماست این است که خودتان را برای ظهور آماده کنید به طوری آماده شوید که انگار همین فردا آقا امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد. حالا بحث کنیم درباره این مسائل امّا خودمان آماده نشویم هیچ فائده ای ندارد. ببینید وظیفه ما در قبال حضرت چیست؟

حجت الاسلام روانبخش افزود: بعد از ذکر و یادآوری این مطلب، خدمت علامه مصباح عرض کردم، اکنون با توجه به اتفاقاتی که در منطقه افتاده است، نظر حضرتعالی در این باره چیست؟ علامه مصباح فرمودند: الان هم نظر من همین است که خودتان را برای ظهور آماده کنید که گویا همین فردا آقا ظهور خواهند کرد.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در ادامه تصریح کرد که خدمت حضرت علامه مصباح عرض کردم : حاج آقا برای سخنرانی که به استانهای مختلف می رویم خیلی ها درباره این مستند " ظهور بسیار نزدیک است" سئوال می کنند و نظرمان را در این باره می خواهند چه جواب دهیم؟

علامه مصباح در پاسخ فرمود: " امّا راجع به این بحثها توصیه نمی کنم که به این مسائل بپردازید نه در نفی آن و نه در اثبات آن، به هیچ وجه وارد این مسائل نشوید." البته ایشان درباره برخی مصادیق این مستند فرمودند: " اعتقادی که من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالاتر از آن سید خراسانی است که در روایات آمده است لزومی ندارد ما برویم دنبال آن روایات تا تاییدی بر معظم له بگیریم. به مراتب بسیار بالاتر از آن سید خراسانی که در روایات آمده است، ما به مقام معظم رهبری اعتقاد داریم."

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشتند: علامه مصباح در جای دیگر فرمودند "مگر می‌شود که آقا امام‎زمان(عج) نائب خودشان را تنها بگذارند و یاری نکنند."

به گفته عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، ایشان همچنین درباره انگیزه عوامل سازنده این فیلم فرمودند: " فکر نکنم که تولیدکنندگان قصد خاصی داشته باشند. ممکن است قصدشان هم خیر باشد امّا پرداختن به این مسائل درست نیست."

نکته بعدی که ایشان فرمودند این بود که" یکی از بزرگان نقل می کرد که آقا امام زمان(عج) به یکی از بزرگوارانی که خدمتشان رسیده بودند، گلایه کردند و فرمودند: کسانیکه سراغ ما هم می آیند برای ما نمی آیند برای خودشان می آیند و بیشتر برای رفع مشکل خودشان خدمت ما می آیند. حتی مساله ظهور را از این جهت دوست دارند که وضعیت خودشان خوب شود و به رفاه برسند امّا آنها نگران من نیستند که من چه چیزی را می خواهم."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عالی بود.
بسیار استفاده کردم.
صدسال دیگر هم قدر و منزلت علامه مصباح یزدی شناخته نخواهد شد.
خدا ایشون رو حفظ کنه...
Romania
.....
Iran, Islamic Republic of
خدایا ما را قدردان یاوران صدیق امام خامنه ای (مدظله العالی) خصوصاً علامه مصباح قرار بده . آمین
بانظر شما موافقم
Iran, Islamic Republic of
اللهم احفظ قائدنا
Iran, Islamic Republic of
عالی بود .علامه مصباح مثل برخی ها نیست که بدون حساب و کتاب بگوید محتوای این مستند کذب محض است.
Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج
بنده تمام نقدهاي وارد بر اين سي دي را خواندم ولي الحق پاسخهاي علامه بسيار ساده دقيق و به دور از هرگونه جوگير شدن يا زياده و كم روي بود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت برتو ای شیردل
معنای واقعی ولایت وامامت راتو وامثال تو درک میکنند
بنازم به سیمای دلنشینت که خالصانه وبی ریامدافع تمام وکمال ولایت هستی.کاش دیگرانی که خود رامدافع ولایت میدانند وگاه وبیگاه خواسته یاناخواسته موجب رنجش ایشان میشوند کمی هم به مانند شمابودند تا مااین همه مشکل نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
نقد سازنده را باید از علامه یاد گرفت.
خداوند مقام معظم رهبري را تا ظهور دولت يار نگه دارد به آقاي مصباح هم سلامتي بدهد ما نيز مصباح را دوست داريم
سلام خدا بر امام خامنه ای
سلام خدا بر علامه مصباح
سلام بر نایب بر حق امام زمان امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
بسیار دقیق فرمودند. احسنت
ضمن تشکر از شما به خاطر حسن انتخاب این مطلب. علامه واقعا دقیق و زیبا و ارام بخش سخن گفته اند.

خدا نگهدارشان باشد.
Iran, Islamic Republic of
فرمایشات ایشان منطقی و به جا است و خالی از احساسات تند
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر مرد بصيرت
علامه مصباح عزيز
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا بر امام خامنه ای
سلام خدا بر علامه مصباح و تمامی دوستداران و زمینه سازان ظهور حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف
سلام خدا بر دوستداران امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
عالی بود .
علي سياحي
United States
اللهم احفظ قائدنا الي وقت الظهور و بعده
خیلی خوب بود
محسن
برای سلامتی رهبر و اقای مصباح صلوات