جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا اولین‌قسط همراهی‌اوکراین را پرداخت!

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 356677
معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تا هم‌اکنون ۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس خبر داد، "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی "CNN" گفت : ایالات متحده آمریکا ۵ میلیارد دلار از زمان فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به اوکراین کمک کرده است.

وی مدعی شد: این پولها برای آنچه وی "حمایت از آرزوهای ملت اوکراین برای ایجاد دولتی دموکراتیک و قوی" نامیده، هزینه شده است.

وی ادعا کرد: واشنگتن هیچ پولی را به مخالفان در میدان استقلال نداده است و این حرکت حرکتی خودجوش(!) بوده که با نقشه روسیه در شرق اوکراین کاملا تفاوت دارد.
وی همچنین گفت : روسیه نمی تواند که بگوید می‌خواهد تا آتش تنش‌ در اوکراین را خاموش کند ولی در همان زمان نیز آن را روشن کند .

وی همچنین با اظهار نگرانی شدید مدعی شد : دست روسیه در بی‌ثباتی در اوکراین می‌باشد.

وی با تقدیر از دولت موقت اوکراین گفت : دولت اوکراین دو وظیفه مهم را که به آن واگذار گردیده بود به انجام رساند : اولین وظیفه ، تلاش برای مذاکره با هدف رسیدن به توافقی با صندوق بین المللی پول و با هدف اجرای اصلاحات حقیقی بود . وظیفه دوم نیز اجرای انتخابات آزاد و عادلانه است .

وی گفت : انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در تاریخ ۲۵ ماه می برگزار گردد ، با شرکت ۲۰ نامزد از تمامی جریانها خواهد بود.
https://jahannews.com/vdcbz0bfzrhbs0p.uiur.html
jahannews.com/vdcbz0bfzrhbs0p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *