جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

برنامه ۹۰ شائبه سیاسی ایجاد نکند

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 376279
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، ورود برنامه ورزشی ۹۰ به مبحث انتقال آب را دارای شائبه سیاسی دانست.
به گزارش جهان، عبدالله تمیمی در گفتگو با مهر اظهار کرد: برنامه ورزشی ۹۰ در مدتی که از شبکه سوم سیما با مجری گری عادل فردوسی پور روی آنتن رفته، به حق نمایشی موفق داشته و توانسته بسیاری از مشکلات و نارسائی های حوزه فوتبال را برطرف یا برملا کند؛ بر همین اساس این برنامه را بسیار موفق می دانم.

وی افزود: بزرگترین برگ برنده این برنامه ورزشی شخص عادل فردوسی پور تهیه کننده و مجری آن است که با قاطعیت و بدون جانبداری توانسته برنامه خود را روی آنتن ببرد و باعث ایجاد رضایتمندی بین مردم به خصوص ورزش دوستان شود. به همین دلیل روز به روز بر تعداد بینندگان این برنامه تلویزیونی افزوده شده و تاثیرگذاری آن فراتر از فوتبال و ورزش رفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر همین اساس و به علت بازتاب فراوان اتفاق این برنامه ورزشی در سطح جامعه، انتظار می رود این برنامه وارد مسائل خارج از حوزه ورزش و چالش برانگیز منطقه ای نشود زیرا جانبداری آن برای این منطقه یا استان می تواند باعث تضییع حقوق شهروندان سایر استانها و مناطق باشد.

تمیمی تصریح کرد: در برنامه اخیر ۹۰ گزارشگر آن در سفری به اصفهان و تهیه گزارش از رودخانه زاینده رود، اینگونه به مخطبان القا کرده که راهکار حل این مشکل «بسیار بزرگ» انتقال آب است که ناخودآگاه ذهن ها به سمت مسئله قدیمی و چالش برانگیز انتقال آب از سرشاخه های کارون به این رودخانه است که این موضوع باعث شده برنامه ۹۰ خواسته یا ناخواسته از دایره انصاف خارج شود و با جانبداری از استان اصفهان، حقوق سایر استانها مثل خوزستان و چهارمحال و بختیاری را نادیده بگیرد که این امر باعث ناخرسندی مردم این مناطق شده است.

وی افزود: مدیران صداو سیما این حق را به ما بدهند که در خصوص این بخش از برنامه ۹۰ با دیده تردید نگاه کنیم چون این امر شائبه سیاسی دارد و نشان دهنده حضور برخی مدیران پرنفوذ برای کشاندن موضوع انتقال آب که بحثی صرفا تخصصی و فنی است به یک برنامه پرمخاطب و موج سواری روی احساسات مردم ایران دارد.

تمیمی ادامه داد: ما در این خصوص از مدیران صدا و سیما گله مند هستیم که در حرکتی موذیانه از یکی از طرفهای مورد مناقشه در بحث انتقال آب حمایت کرده است. اتفاقا ابهام وقتی پررنگ می شود که وقتی گزارشگر این برنامه مخاطب در چندین نوبت به استان خوزستان سفر کرده هیچ اشاره ای به خشک شدن تدریجی رودخانه کارون و تالاب های استان و از بین رفتن زمین های کشاورزی خوزستان نکرده است ولی از آن طرف در اصفهان به سراغ این سوژه می رود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۹۰ باید در برنامه بعدی گزارش خود را به نوعی اصلاح کند تا شاهد غلبه احساسات بر منطق در بین مردم کشور نباشیم، عنوان کرد: در غیراینصورت نمایندگان خوزستان تصمیمی جدی برای مقابله با این قسمت شائبه دار برنامه ۹۰ خواهند داشت.

وی افزود: انتقال آب برای مصارف کشاورزی به استانهای یزد، اصفهان و ... با مصالح ملی در تضاد است زیرا خوزستان هم اکنون برای احیای برخی زمینهای بایر خود با کمبود آب مواجه است. اگر آب باشد چندین هزار از زمینهای خوزستان را می توان آباد و میلیاردها تومان درآمد و هزاران فرصت شغلی ایجاد کرد ولی برخی ها حاضر هستند با صرف هزینه های سرسام آور آب را به جایی دیگر منتقل کنند که به غیر از نابود کردن یک استان، چنین منافعی به دست آنها نمی رسد.

تمیمی تاکید کرد: اتفاقا صدا و سیما باید برا ساخت برنامه های کارشناسی جلو این طرحهای نسنجیده و غیرکارشناسی را بگیرد و این خواست همه مردم خوزستان است که این امر را این روزها با نگرانی دنبال می کنند زیرا آنها به خوبی می دانند انتقال آب باعث از بین رفتن زندگی در این استان می شود.

نماینده مردم شادگان در مجلس شواری اسلامی تاکید کرد: انتقال آب بین حوزه ای در هیچ کشور پیشرفته ای صورت نگرفته است و اصرار بر اجرای انتقال آب از سرشاخه های کارون به سایر استانها برای همه فعالان بخش آب عجیب و غیر قابل پذیرش است.
https://jahannews.com/vdcbz0bf9rhbz5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbz0bf9rhbz5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مشکل اب زاینده رود کارخانه ذوب اهن و فولاد میارکه میباشند که در سال 300 میلیون مترمکعب اب مصرف میکنند یعنی 25 درصد کل حجم سد زاینده رود.
من از اصفهان نظر میگذارم اما قبول کنید که طرح های توسعه صنایع اببری مثل فولاد و ذوب اهن در اصفهان فاقد ارزش کارشناسی میباشد و این طرح ها باید در شهرکرد اجرا میشد هم اکنون هم دولت و مجلس محترم باید تمام تلاش خود رو برای انتقال بخشی از این صنعت به استان چهارمحال و بختیاری قراردهتد
ضمنا از دکتر زاکانی عزیز برای پایمردی در جلسه استیضاح متشکرم و شخصا بعد از نماز ایشون رو دعا کردم اما اقای زاکانی وزیر محترم نفت هم نیازمند بررسی بیشتر میباشد
و من الله توفیق