جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 436777
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از مردودی ۴۷ هزار دانش‌آموز دوره اول ابتدایی علی‌رغم اجرای ارزشیابی توصیفی خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد دیمه‌ور در نشست بررسی سند تحول بنیادین که در دومین روز برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار کرد: براساس نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه راهبردی برای معاونت آموزش ابتدایی تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: تحول قطعاً یک اقدام اساسی است و گره‌های نظام برنامه‌ریزی را مورد توجه قرار می‌دهد. همچنین تحول باید ظرفیت‌های ملی را در بربگیرد، باید توجه داشت که روند تحول کند است و نباید شتاب کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تحول باید نقطه آغاز و اتکای خود را که دوره ابتدایی است بشناسد و اگر تحول در دوره ابتدایی به انجام نرسد باید افسود فرصت‌های از دست رفته را خورد.

دیمه‌ور ادامه داد: اگر تحول با تمام ابزار در دوره ابتدایی به سامان نرسد هیچ امیدی به آینده تحول حتی اگر راهکارهای مناسبی دیده شده باشد وجود ندارد.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان در استان سیستان و بلوچستان سالانه ۴ درصد رشد جمعیت دانش‌آموزان دوره ابتدایی را داریم که فضای آموزشی آنها نیز باید مورد توجه باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سال گذشته شورای عالی آموزش و پرورش مشغول تدوین آیین‌نامه‌های تحولی دوره ابتدایی بود همچنین اساسنامه مدارس عشایری، ارزشیابی توصیفی تصویب شد.

دیمه ور تصریح کرد: در مدارس ابتدایی که جمعیت دانش‌آموزان آنها زیاد است تحصیل دانش‌آموزان ۶ پایه در کنار هم مصلحت نیست همچنین چند معلمی باید سیاست چند معلمی باید برای پایه پنجم و ششم ابتدایی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: علی رغم اجرای ارزشیابی کیفی توضیفی در مقطع ابتدایی بیشترین مردودی را در دوره اول که حدود ۴۷ هزار نفر را شامل می‌شدند را داشته‌ایم. بنابراین در انتخاب معلمان باید توجه بیشتری صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *