پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری واردات دارو

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 436975
مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، به تشریح چگونگی کنترل قیمت دارو برای عبور از بحران دارویی سال ۹۲ پرداخت.
به گزارش جهان، دکتر مهدی پیرصالحی در گفتگو با مهر، اظهارداشت: کنترل قیمت دارو باعث شد تا ارز مورد نیاز برای واردات دارویی از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۳ به یک میلیارد دلار در سال جاری کاهش یابد.

وی با عنوان این مطلب که در طول ۱۰ سال گذشته قیمت دارو هر سال ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته است، تاکید کرد: تنها سالی که سیر افزایش قیمت دارو متوقف شد، نیمه دوم سال ۹۲ و سال ۹۳ بود.

پیرصالحی ادامه داد: اگر همان روند افزایش قیمت دارو در سال های گذشته ادامه پیدا می کرد، شاهد رشد قیمت دارو بودیم. در حالی که با راهکارهای کنترلی، نه تنها از رشد قیمت دارو در سال گذشته جلوگیری کرذیم که توانستیم بازار دارویی کشور را تحت کنترل در آوریم.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، در ارتباط با برنامه وزارت بهداشت برای کنترل بازار دارویی کشور در سال جاری گفت: برای امسال دو راهکار کنترل شرکت های وارد کننده دارو و کنترل قیمت داروهای وارداتی را در پیش گرفته ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیچار بیماران چه کار کنند