پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

بررسی افزایش اختیارات استانداران

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 387385
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه افزایش اختیارات استانداران بررسی می‌شود، گفت: بحث فدرالی شدن استان‌ها نیازمند مطالعات بسیاری است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، الهام امین‌زاده عصر امروز در نشست بررسی مسائل پیش روی توسعه استان کرمان که با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در محل هتل پارس کرمان برگزار شد، اظهار کرد: کارآفرین و سرمایه‌گذار مانند یک شهید می‌ماند که برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در کشور ایثار می‌کند و نباید آن را با قوانین از خود برانیم.

وی با بیان اینکه در گذشته بحث فدرالی شدن استان‌ها نیز در کشور مطرح و برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز به آن اذعان داشتند، گفت: این مسئله نیازمند مطالعات بسیاری است، زیرا ایران در یک موقعیت سوق‌الجیشی قرار دارد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به وضعیت کشورهای همسایه و نیز استان‌های مرزی، افزود: مشخص نیست اجرای آن در استان‌های مختلف کشور چه مسائلی را به دنبال دارد.

امین‌زاده با بیان اینکه وضعیت هر استان نسبت به استان دیگر متغیر است، تصریح کرد: ممکن است این ایده در یک استان موثر باشد، اما امکان دارد در استان دیگر قابلیت اجرا نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید ایده‌ها و نظرها برای همه استان‌ها قابل اجرا باشد، گفت: پیشنهاد افزایش اختیارات استانداران نیز قابل بررسی است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت از ایده‌ها و نظرها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: باید پیشنهادات جنبه اجرا در سراسر کشور را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *