پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

هشدار وزیر راه اصلاحات به مذاکره‌کنندگان

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 427182
احمد خرّم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و وزیر راه دولت اصلاحات اخیراً طی گفت‌وگویی اظهار کرده است:‌ اگر تیم مذاکره کننده کمترین سُستی در این قضیه کند و تحریم‌ها ادامه پیدا کند کشور می‌رود به باتلاقی که دیگر برنمی‌گردد!
به گزارش جهان به نقل از فارس، او همچنین گفته است:‌ آنقدر بهانه دست کشورها دادیم تا قدرت های دنیا بتوانند علیه کشورما جوّ بسازند.

*خرّم پیش از این نیز در سخنانی مدعی «فلج شدن کشور بر اثر تحریم‌ها در صورت ادامه وضع کنونی»! شده بود.

در کنار وی، محسن رهامی، دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز از جمله کسانی است که بر فلج شدن اقتصاد کشور به دلیل تحریم‌ها! اشاره کرده است.

خرّم همچنین در حالی به زعم خود افکار عمومی را از چیزی به نام «باتلاق تحریم‌ها» ترسانیده که نگفته است کشور و مردم هم‌اکنون در کدام گنداب و شن‌زار دست و پا می‌زنند که پس از این باید آنها را از باتلاق ترساند؟!

آیا قحطی و بیماری در کشور شیوع یافته یا ارزاق عمومی به نحو غیر قابل تحملی گران است یا اینکه فقر و ناامنی معضل اصلی کشور شده یا اینکه دیگر هیچ هواپیما و کشتی‌ای از جای خود حرکت نمی‌کند؟!

بدیهیست که هیچکدام از این اتفاق‌های نماد تحریم و بحران‌زدگی در جمهوری اسلامی ایران وقوع نیافته و ترسیم کردن باتلاق! در محیط پیش روی حرکت ایران؛ در حالت خوشبینانه یک بی‌انصافی سیاسی است.

از طرفی باید از خرّم پرسید که آمریکا و همه‌ی تحریم‌کنندگان ایران مگر هم‌اکنون چه تحریمی را در آستین قرار داده‌اند که از اِعمال آن علیه ایران خودداری می‌کنند تا به وقت لزوم بتوانند مردم ایران را به باتلاق بکشانند؟!

آیا عقلایی است که بپذیریم آمریکا در حال تخفیف دادن به ایران، مثلاً در زمینه تحریم‌هاست؟!

تخفیفی که اگر مذاکره‌کنندگان قدر آنرا ندانند؛ می‌رود تا فضای کشور را به باتلاقی عمیق بکشاند!

همچنین است که باید سوگمندانه از خرّم پرسید که آیا ربط دادن آب خوردن به تحریم‌ها بس نبود که اکنون قرار است باتلاق هم به فضای ادامه‌ی تحریم‌ها وصّالی شود؟!

و ایضاً مگر غیر از این است که ملت ایران در تمام طول ۳۶ سال گذشته تحریم نبوده است؟

پس اکنون آیا کسی می‌تواند در گوشه‌ای از کشور آدرس باتلاق‌های تحریمی بزرگی که خرّم گفته است را بدهد؟!

در اینجا باید اشاره کرد که مشاهیر جریان خاص به یک‌باره طی ۳ سال گذشته بحث تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار داده و در تمام قیام و قعود خود، از ماادریک مالتحریم! سخن می‌گویند.

استدلال آنها نیز این است که طی ۳ سال اخیر بر اثر رفتارهای سوء دولت سابق؛ میزان شدّت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شده است.

این در حالی است که با پذیرش این استدلال، پس لاجرم باید پذیرفت که آمریکا همواره در حال ارائه سطحی از «تخفیف تحریمی» به ایران است و تحریم‌هایی را در انبان خود دارد که از اعمال آنها علیه ایران جلوگیری می‌کند! (که این حرف به هیچ وجه مبنای عقلایی ندارد و قابل پذیرش نیست)

از سوی دیگر تلاش و تقلای دولت سابق برای برقراری رابطه با آمریکا که تا سطح اظهار دوستی با مردم اسرائیل نیز پیش رفت! هنوز از خاطر افکار عمومی نرفته و متأسفانه باید گفت که اظهارات جریان خاص در زمینه تندرو بودن بین‌المللی دولت نهم و دولت دهم و حساس کردن دولت‌های غربی برای تحریم بیشتر ایران؛ یک پیش فرض غلط و نمایشی برای بیان سخنی نادرست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما اول بیاییم تحریم های خود کرده را برداریم، تحریم دیگران پیش کش.