جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

هاشمي: با تجربه گذشته و برنامه نو آمدم

دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 287881
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به حضور خود در انتخابات رياست جمهوري گفت: بر اساس وظيفه ديني و ملي، با توجه به تجربه‌هاي اجرايي گذشته ولي با ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي نو، براي رفع مشکلات معيشتي و اقتصادي مردم، تقويت عقلانيت و اعتدال در جامعه، تأمين آسايش و امنيت و ترميم سياست خارجي آمده‌ام و با فضل خدا، همدلي و ياوري صميمانه مردم به پيمودن اين راه دشوار ولي ممکن و قابل حصول اميدوارم.
هاشمي: با تجربه گذشته و برنامه نو آمدم
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاري ها، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از استادان، پژوهشگران، نويسندگان و فضلاي حوزه علميه قم، افزود: پس از پايان 8 سال جنگ تحميلي که مشکلات عديده سياسي، اقتصادي و اجتماعي، کشور را به شدت رنج مي‌داد و شرايط عمومي جامعه، به دليل کسري بودجه، ويراني‌هاي به جا مانده در پنج استان جنگ‌زده کشور، وضعيت بد اقتصادي، بيکاري و نابودي زيرساخت‌ها و رکود توليد و کسب و کار، به گونه‌اي بود که تصور قبول مسئوليت اجرايي کشور و بهبود شرايط، بسيار سخت بود، ولي با دست خالي و کمک امام(ره) و رهبري و همت و برنامه‌ريزي‌هاي عقلاني مسئولان و ياري و همدلي صميمانه مردم از همه قشرها و قوميت‌ها، توانستيم به تدريج کشور را از ورشکستگي اقتصادي و انزواي جهاني خارج کنيم و امور کشور را به روال طبيعي باز گردانيم.

وي با بيان اينکه "روحانيون، نماد آگاهي و هدايت جامعه هستند"، به نقش بي‌بديل آنان به رهبري امام(ره) در بسيج توده‌هاي مردم عليه ظلم و استبداد در طول تاريخ ايران اشاره کرد و گفت: نبايد سوءمديريت برخي افراد و جريان‌ها، به پاي روحانيت و رهبري انقلاب نوشته شود و بايد بتوانيم دست در دست هم با اصلاح تدريجي امور و استفاده از منابع انساني و طبيعي خدادادي کشور، بار ديگر توان مديريت حاکميت ديني را با تکيه بر اسلام و پرهيز از پيرايه‌هاي انحرافي با جلب اعتماد و اطمينان مردم به جهانيان نشان دهيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از آنچه تشديد بداخلاقي‌هاي سياسي، دروغ‌پراکني‌ها، شايعه‌سازي‌ها، جعل و تحريف اخبار به ويژه در آستانه برگزاري انتخابات با هدف تخريب و بدنام کردن رقيب يا رقبا توسط برخي محافل سياسي و رسانه‌اي خاص خواند انتقاد و ابراز تاسف کرد و افزود: تداوم اين‌گونه بداخلاقي‌ها و تخريب‌ها، مانند يک قيچي دو لبه روزي دامنگير خود آنها نيز خواهد شد که البته نتيجه نهايي آن، آگاهي بيشتر مردم نسبت به کانون اصلي اين جريان‌ها خواهد بود.

هاشمي رفسنجاني اضافه کرد: سوءاستفاده‌هاي سياسي و جناحي از اعتقادات پاک ديني و باورهاي ارزشي مردم، متأسفانه موجبات سست شدن اعتقادات مردم به‌ويژه جوانان و سوءاستفاده دشمنان اسلام و معاندان داخلي و خارجي را فراهم مي‌کند.

وي در مذمت دشنام و بداخلاقي و بي‌ادبي در دين مبين اسلام، به روايتي از زمان پيامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شخصي در نزد پيامبر اسلام(ص) به شخص ديگري هتاکي و اهانت کرد آن شخص در جواب اهانت گفت "عليکم‌السلام"، پيامبر فرمودند "فرشته‌اي که ناظر اين رفتار زشت فرد هتاک است مي‌گويد، سلام و سلامتي زيبنده خود توست و تو در نزد خداوند بر فرد هتاک، برتري و رجحان داري".

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش ديگري از صحبتهاي خود با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌هايي نظير اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي خاطرنشان کرد: متأسفانه گروه يا جريان‌هاي سياسي که در گذشته با تعريف و تمجيدهاي غلط بي‌حد و حصر خود، موجبات شکل‌گيري شرايط موجود را فراهم کرده‌اند، امروز به جاي اذعان به اشتباهات و جلوگيري از تداوم آن، همچنان اصرار به پيمودن همان مسير دارند.

هاشمي رفسنجاني افزود: اميدواريم براي حفظ و تقويت نظام و انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن که حاصل خون شهدا و مجاهدت مبارزان و ايثارگران و صبر و تحمل خانواده‌هاي معزز شهداست بتوانيم با وحدت و همدلي و اعتماد، به رفع مشکلات کمک کنيم.

بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين ديدار برخي از استادان، پژوهشگران و فضلاي حوزه علميه قم ديدگاه‌ها و نظرات خود را بيان کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سروش محلاتي، نگراني‌ها و دغدغه‌هاي خود را در زمينه‌هاي مشکلات معيشتي مردم، آينده نظام و انقلاب اسلامي بيان کرد و حجت‌الاسلام دلير نيز حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در عرصه انتخابات را موجب اميدواري براي رفع مشکلات اخلاقي جامعه دانست.

حجج اسلام والمسلمين مهريزي، عرب کاشاني، شريف‌نيا و مرتضوي نيز در سخنان جداگانه‌اي، مشکلات و دغدغه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي کشور را بيان کردند و ضرورت برنامه‌ريزي و اصلاح امور را مورد تأکيد قرار دادند و بر ضرورت مشي اعتدال و پرهيز از توهين و تخريب کانديداها در سياست‌هاي انتخاباتي تاکيد کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


x
باعرض سلام وخسته نباشید.
حسین
با عرض سلام وخسته نباشید یه خواهشی داشتم.
این مطالب بالا منبعش کیه؟ و مکان سخنرانی کجا هستش؟