پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۷

ایسنا: ابوالفضل پورعرب درگذشت/ پسر پورعرب: دروغ است

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 248686
دقایقی پس از آنکه ایسنا از درگذشت ابوالفضل پورعرب خبر داد، پسر این بازیگر سینما این خبر را تکذیب کرد.
به گزارش جهان، ایسنا نوشت: ابوالفضل پورعرب ـ بازيگر سينما و تلويزيون ايران ـ در 51سالگي از دنيا رفت. اين خبر را دقايقي پيش احمد ميرعلايي ـ مديرعامل بنياد سينمايي فارابي ـ اعلام كرد.
 
مهدي احمدي، تهيه‌كننده سينما، هم با تاييد اين خبر به خبرنگار ايسنا گفت: اين اتفاق صبح امروز در بيمارستان افتاده است و پيگير برپايي مراسم‌هاي اين بازيگر هستيم.
 
چند روز پيش، عكس‌هاي تكان‌دهنده‌اي كه از ابوالفضل پورعرب، سوپراستار دهه‌ي 60 و 70 در فضاي اينترنتي منتشر شد، مخاطبان را متاثر كرد.

خبر فوت ابوالفضل پور عرب كذب محض است

در همین حال،  پوريا پورعرب پسر ابوالفضل پورعرب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: پدرم در حال حاضر حالش خوب بوده و در خانه در سلامت كامل به سر مي برد.

وي افزود: از شنيدن اين خبر شوكه شدم و متاسفم از اينكه چرا يك خبرگزاري بدون هيچ اطلاع موثقي چنين خبري را منتشر مي كند و من قطعا از اين خبرگزاري شكايت خواهم كرد.

گفتنی است،  ابوالفضل پورعرب كه با فيلم «عروس» بهروز افخمي در سال 1369 مطرح شد، متولد 1340 در تهران است و تحصيلات خود را در رشته بازيگري و كارگرداني تئاتر از دانشسراي هنر به پايان رسانده و سال 1359 با فعاليت در تئاتر و بازي در نمايش «ماموريت حساس» كار هنري خود را آغاز كرده است.
 
آن‌‌طور كه گفته مي‌شود، اين هنرمند به دليل سرطان وضعيت جسماني‌اش نامناسب است.
 
او با فيلم «زخمه» به كارگرداني خسرو ملكان در سال 1362 وارد سينما شد و در ادامه در فيلم «دزد و نويسنده» به عنوان دستيار كارگردان فعاليت كرد.
 
ابوالفضل پور عرب به عنوان جوان اول فيلم‌هاي دهه 70 نقش‌هاي زيادي را بازي كرد كه از جمله آنها مي‌توان به «قرباني»، «آواز تهران»،‌ «نرگس»،«رابطه پنهاني»، «مهاجران»، «سوء ظن»، «دوروي سكه»، «نيش»، «چهره»، «مرضيه»، «بهشت پنهان»، «در كمال خونسردي»، «بي‌قرار»، «مردي شبيه باران»، «قاصدك»، «حماسه قهرمانان»، «غريبانه»، «بادوشقايق»، «جواني»، «مردي ازجنس بلور»، «عشق كافي نيست»، «معصوم»، «دست‌هاي آلوده»، «رقص شيطان»، «همسر دلخواه من»، «تيك» و «زنداني 707» اشاره كرد.
 
اين بازيگر از اوايل دهه 80 دوران كم كاري‌اش در سينما آغاز شد و بيشتر در مجموعه‌هاي تلويزيوني به ايفاي نقش پرداخت.
 
ابوالفضل پورعرب در سال 1375 براي فيلم «مردي شبيه باران» موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول مرد شده است.
 
همچنين براي فيلم «عروس» از جشنواره پيونگ يانگ جايزه بازيگري گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد و یادش گرامی
خیلی متاسف شدم
Iran, Islamic Republic of
این خبر دروغه. خبرگزاری فارس سریع از روی خروجیش برداشت شما هم سریع خبر رو حذف کنید.
تکذیب شده بابا مردم رو مفتکی نکشید. بده بخدا!
پسر ایشون این خبرو تکذیب کردند
خداوند کمکش کند آمین
Iran, Islamic Republic of
خداوند با آقای ابولفضل پور عرب شفا بدهد.
.. نظر اول رو اصلا تيتر رو هم درست نخونده!!! چه برسه به متن