جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

افزایش کسری بودجه آمریکا به رقمی عجیب

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 355687
دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، بودجه پیشنهادی باراک اوباما کسری بودجه آمریکا را طی ۱۰ سال آینده ۶۶۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از "د هیل"، در حالی که کاخ سفید پیش از این اعلام کرده است که کسری بودجه آمریکا طی ده سال آینده ۴۹۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت ولی برآورد دفتر بودجه کنگره نشان می دهد که بودجه پیشنهادی اوباما کسری بودجه این کشور را بیش از ۶۶۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش کسری بودجه آمریکا تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۷۴۶ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل ۲/۸ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. دفتر بودجه و مدیریت کاخ سفید پیش بینی کرده است که کسری بودجه آمریکا تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۴۳۴ میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم معادل ۱/۶ درصد اقتصاد آمریکا است.

کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۴/۱ درصد اقتصاد این کشور رسیده بود. دفتر بودجه کنگره آمریکا همچنین افزود، میزان بدهی های این کشور تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۷۴ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. این رقم بر اساس محاسبات کاخ سفید به ۶۹ درصد رسیده است.

بر این اساس میزان بدهی های آمریکا تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۲۶۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم هم اکنون به ۱۷۸۰۰ میلیارد دلار رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *