جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشدید تدابیر امنیتی حماس در مرز غزه و مصر

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 405087
دستگاه های امنیتی نوار غزه امروز برای سومین روز متوالی تدابیر امنیتی شدیدی را در امتداد مرز مصر با نوار غزه اتخاذ کرده اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین خبرداد، از سه روز پیش در شهرهای جنوب نوار غزه، صدای انفجارهای خشونت بار به گوش می رسد و تا صبح امروز یکشنبه نیز ادامه داشت و مشخص شد که همه این صداها ناشی از درگیری بین گروه های افراطی و ارتش مصر است.

وزارت امور داخلی غزه نیز در خصوص اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در مرز مصر گفت که این اقدامات طبیعی است و هدف از آن حفاظت از نوار مرزی برای ممانعت از نفوذ افراد مسلح از اراضی مصر به داخل خاک غزه است همچنانکه امنیت مصر نیز جزئی از امنیت غزه می باشد.

دادگاه امور ضرب الاجل مصر دیروز طی حکمی گردان های القسام شاخه نظامی حماس را به دست داشتن در حوادث مصر متهم کرده و این گردان ها را یک گروه تروریستی اعلام کرد.

این حکم دادگاه مصر در حالی صادر شد که روز پنج شنبه گذشته گروه انصار بیت المقدس بار دیگر با حمله به چند مقر امنیتی مصر در سینا ۳۰ نظامی و غیر نظامی این کشور را کشته و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.

در همین راستا رسانه های خبری مصر گردان های القسام را به دست داشتن در حوادث سینا و حمایت تسلیحاتی از گروه های افراطی در این منطقه متهم کردند.

این در حالی است که فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس این اتهامات را رد و تاکید کرد که حماس و نوار غزه هیچ ارتباطی با حوادث سینا نداشته اند.

تیراندازی در مرز غزه

نیروهای اشغالگر اسرائیل صبح امروز یکشنبه به سمت ده ها نفر از شهروندان فلسطینی که در راهپیمایی درخواست شکست محاصره غزه شرکت کرده بودند، تیراندازی کردند.
نظامیان رژیم اشغالگر مستقر در مرز شرقی شهر غزه به طور عمدی به سمت برخی جوانان که لاستیک های خودروها را آتش زده بودند، شلیک کرده و به سمت سربازان سنگ پرتاب کردند.

بر اساس این گزارش، جنبش ملی شکست محاصره و بازسازی نوار غزه چند راهپیمایی به طور همزمان در مناطق مرزی شرق نوار غزه برگزار کرد.
این جنبش از تمامی فلسطینیان به خصوص آنهایی که خانه هایشان در جنگ غزه تخریب شده است، خواسته بود تا در برنامه های مربوط به درخواست رفع محاصره نوار غزه و عدم تعلل در بازسازی غزه شرکت نمایند.

صهیونیست ها ماه گذشته ۳۵۰ فلسطینی را بازداشت کردند


باشگاه اسیر فلسطینی امروز یکشنبه اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در ماه گذشته ۳۵۰ فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری بازداشت کردند.

در بیانیه این باشگاه آمده است: استان الخلیل بیشترین آمار بازداشتی ها را به خود اختصاص داده است به گونه ای که ۱۲۰ نفر در این استان بازداشت شده و پس از آن نیز قدس در مرتبه دوم قرار دارد که تعداد بازداشتی های آن ۶۰ نفر است و بقیه بازداشت شدگان نیز به دیگر استان های کرانه باختری مربوط می شود.

باشگاه اسیر فلسطینی همچنین اعلام کرد که تعدادی از دختران جوان در میان بازداشتی ها قرار دارند که به این ترتیب تعداد زنان بازداشتی در زندان های اسرائیل به ۲۴ نفر رسید.

همچنین تعداد اسرایی که قرار بازداشت اداری برای آنها صادر شد به ۱۰۹ اسیر رسید و به این ترتیب با پایان یافتن ماه قبلی تعداد اسرای بازداشت اداری در زندان های اسرائیل به ۴۵۰ نفر رسید که مدت بازداشت شماری از آنها برای چندمین بار تمدید شده است.

رژیم صهیونیست از قانون بازداشت اداری برای توقیف بدون اتهام فلسطینیان استفاده می کند و یک تا ۶ ماه آنها را بدون محاکمه در بازداشت نگه می دارد و در بسیاری موارد بازداشت آنها را پس از این مدت، تمدید می کند.

گردان های قسام: مصر در جبهه دشمنان ملت فلسطین قرار گرفته است


یک مسئول گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که حکم دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری در مصر که نام قسام را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است، باعث از دست رفتن منافع مصر در نوار غزه خواهد شد.

این مسئول گردان های قسام خاطر نشان کرد که حکم اخیر دادگاه مصر نشان داد که این کشور میانجی عادلی نبوده است و نظام مصر اکنون در جبهه دشمنان ملت فلسطین قرار گرفته است.

وی افزود برخی طرف های بانفوذ در مصر بر تداوم دشمنی این کشور با ملت و آرمان فلسطین و نیز مقاومت تاکید دارند و بی شک این حکم دادگاه مصری با استقبال صهیونیست ها مواجه خواهد شد و در مقابل، خشم و ناراحتی فلسطینی ها را به دنبال خواهد داشت.

دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری مصر دیروز شنبه با صدور حکمی نام گردان های قسام را در فهرست سازمان های "تروریستی" قرار داد و مدعی دست داشتن این گردان ها در حملات اخیر علیه مراکز امنیتی و نظامی ارتش و پلیس مصر در منطقه سیناء شد.

رژیم صهیونیستی ماه گذشته ۵۱ بار از پخش اذان در حرم ابراهیمی ممانعت کرد

مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل ماه گذشته ۵۱ بار از پخش اذان در حرم شریف ابراهیمی ممانعت کردند.

وزارت اوقاف فلسطین در بیانیه ای تاکید کرد که مسئولان رژیم اشغالگر ماه گذشته به طور مکرر پخش اذان در حرم شریف ابراهیمی را به بهانه «ناراحتی شهرک نشینان از پخش اذان» متوقف کردند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی به طور مستمر سیاست متوقف کردن پخش اذان در حرم ابراهیمی را ادامه می دهد تا مسلمانان را در تنگنا قرار داده و آنها را از به جا آوردن نماز در این حرم شریف ممانعت کند و علاوه بر آن تدابیر شدید نظامی در ورودی ها و راه های اصلی اتخاذ کرده است.

نشست شورای مرکزی ساف با مشارکت جنبش های حماس و جهاد اسلامی

یک مسئول برجسته فلسطینی از برگزاری نشست قریب الوقوع شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور بررسی مسائل مهم فلسطین خبر داد و گفت از جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و جنبش جهاد اسلامی نیز برای مشارکت در این نشست دعوت به عمل خواهد آمد.

این مسئول فلسطینی تصریح کرد که شورای مرکزی ساف این نشست خود را در اواخر ماه جاری میلادی و با مشارکت تمامی احزاب و گروه های فلسطینی برگزار خواهد کرد و هدف از آن بررسی مسائل داخلی و خارجی مهم است.

وی افزود در همین راستا، دعوت نامه های جنبش های حماس و جهاد اسلامی برای حضور در این نشست هفته آینده ارسال خواهد شد و امیدواریم که این دو جنبش در این نشست مهم مشارکت کنند.

این مسئول فلسطینی بررسی مسائل مهمی مانند، تحریم های رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین، بلوکه شدن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان، عضویت در سازمان های حقوقی و بین المللی و ارائه مجدد پیش نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی به شورای امنیت را از جمله مسائل مهم مورد بحث در این نشست برشمرد.

وی افزود در عرصه داخلی فلسطین نیز مسائلی مانند شکاف داخلی، وضعیت نوار غزه، تاخیر در بازسازی خرابی های جنگ در این منطقه و از سر گیری مذاکرات آتش بس با رژیم صهیونیستی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

کمیته اجرایی ساف در جریان نشست اخیر خود خواستار برگزاری نشست شورای مرکزی این سازمان طی ماه فوریه جاری شد و بر لزوم بررسی تحولات کنونی و راه های مقابله با سیاست های رژیم اشغالگر قدس در کرانه باختری و قدس اشغالی تاکید کرد. شورای مرکزی ساف حلقه وصل شورای ملی و کمیته اجرایی ساف است و صلاحیت تصمیم گیری در صورت عدم برگزاری جلسات شورای ملی؛ به عنوان راس هرم سیاسی فلسطین، را دارد.

خطیب مسجد الاقصی نسبت به سوء استفاده تبلیغاتی صهیونیست ها از یورش به این مسجد هشدار داد


شیخ محمد حسین مفتی قدس و دیار فلسطین و خطیب مسجد الاقصی استمرار تلاش صهیونیست ها برای یورش به مسجد الاقصی و گشت زنی در صحن های این مسجد را محکوم کرد.

وی همچنین نسبت به سوء استفاده یهودیان افراطی و احزاب اسرائیلی از مسجد الاقصی برای اهداف انتخاباتی هشدار داد و ایستادگی اعتکاف کنندگان در مسجد الاقصی برای حراست از این مسجد و ممانعت از اجرای طرح های صهیونیستی در این مسجد را ستود.

شیخ محمد حسین همچنین مقامات رژیم اشغالگر را مسئول پیامدهای هر گونه تعرض به مقدسات دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *