جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۲
آیا زمان باز پس گیری فلسطین فرارسیده است؟

چرا از کنار بزرگترین اعتراف نظامی سال‌های اخیر صهیونیست‌ها نباید به راحتی گذشت؟

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 380887
در حال حاضر صهیونیست ها تنها برای حزب الله چنین برتری را قائل هستند و این نشان می دهد که توان نظامی حزب الله پس از دو سال جنگ سوریه تغییرات استراتژیکی پیدا کرده است. از سوی دیگر پیام راهبردی این ارزیابی این است که صهیونیست ها که پیش از این در جنگ با گروه های جهادی ادعای تصرف سرزمینی غزه یا جنوب لبنان را داشته اند، الان نه تنها این توان را ندارند بلکه در صورت جنگی دیگر اینبار خود در شرایطی قرار دارند که ممکن است بخش های از مناطق اشغالی را نیز از دست بدهند.
چرا از کنار بزرگترین اعتراف نظامی سال‌های اخیر صهیونیست‌ها نباید به راحتی گذشت؟
گروه بین الملل جهان نيوز: یک مقام اسرائیلی در گفت‌وگو با رسانه‌های صهیونیست اذعان کرده است که حزب‌الله با تجربیاتی که از نبردهای گذشته به دست آورده، اکنون توان تهاجم زمینی به اسرائیل را دارد. به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» این مقام اسرائیلی پیش‌بینی کرده است که حزب‌الله احتمالا در نبرد آینده، حملات گسترده موشکی را با حمله زمینی به بخش‌هایی از «جلیله» همراه خواهد کرد و ممکن است مدتی بخش‌هایی از این اراضی را نیز به تصرف خود درآورد.

وی با بیان اینکه ساختار مناطق شمالی فلسطین اشغالی حزب‌الله را قادر می‌سازد تا دست به حملات غافلگیرانه بزند، عنوان کرده است که حزب‌الله در جریان نبرد در سوریه، برای درگیری‌های زمینی آماده شده است. این مقام صهیونیست در این رابطه می‌گوید: «اگر ادعا کنیم که این امر غیرممکن است، خودمان و افکار عمومی را فریب داده‌ایم.»

جروزالم پست نیز در گزارشی می نویسد: حزب الله می‌تواند صدها مبارز خود را در این حمله احتمالی شرکت دهد و آنها قادر هستند شهرک‌های اسرائیل یا مواضع نظامی را به تصرف خود در آورند. پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت پرتیراژترین روزنامه صهیونیستی نوشت در حالی که حزب‌الله آماده هر جنگ احتمالی با اسرائیل است، ارتش اسرائیل این آمادگی را ندارد. به این ترتیب حزب‌الله به راحتی می‌تواند الجلیل را تصرف کند.

این روزنامه می‌افزاید که تجهیز و توان نظامی حزب الله بر خلاف اسرائیل رو به بهبود و تجهیز بیشتر است. اما زمانی که حزب الله برای جنگ به سوریه ورود کرد، ارزیابی های اطلاعاتی غربی از اشتباه استراتژیک حزب الله سخن می گفتند. این ارزیابی ها در آن مقطع معتقد بودند که حزب الله پس از چند ماه حضور نظامی در سوریه تضعیف خواهد شد و محور مقاومت در سوریه به کلی زمین گیر می شود.

از سوی دیگر تحلیل گران صهیونیستی از ورود حزب الله به سوریه ابراز رضایت می کردند و این مسئله را سبب از دست دادن نیروی انسانی گسترده حزب الله نیز برآورد می کردند. اما امروز پس از گذشت بیش از دو سال همه ارزیابی های امنیتی در غرب بر این مسئله اتفاق نظر دارند که حزب الله بسیار قوی تر از قبل شده است.

صهیونیست ها معتقد هستند که حزب الله هم به موشک ها پیشرفته تری دست پیدا کرده و هم تجربیاتی در جنگ سوریه یافته است که بیش از گذشته شاخه نظامی این گروه را ورزیده و آماده نبردهای سخت کرده است. در این میان اخیرا صهیونیست ها ارزیابی هایی را منتشر می کنند که نشان می دهد که حزب الله تنها گروهی است که حتی توان تصرف سرزمینی در جنگ احتمالی با صهیونیست ها را نیز پیدا کرده است.

تحلیل گران حوزه نظامی این ارزیابی را در سال های اخیر بی سابقه می دانند و معتقد هستند این موضوع کلیه مسائل نظامی رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار داده است. این تحلیل گران معتقدند نمی توان به راحتی از کنار این واقعیت گذشت زیرا می تواند صورت مسئله جنگ های آینده اسراییل با محور مقاومت را به کلی تغییر دهد.

به گفته این تحلیلگران در حال حاضر صهیونیست ها تنها برای حزب الله چنین برتری را قائل هستند و این نشان می دهد که توان نظامی حزب الله پس از دو سال جنگ سوریه تغییرات استراتژیکی پیدا کرده است. از سوی دیگر پیام راهبردی این ارزیابی این است که صهیونیست ها که پیش از این در جنگ با گروه های جهادی ادعای تصرف سرزمینی غزه یا جنوب لبنان را داشته اند، الان نه تنها این توان را ندارند بلکه در صورت جنگی دیگر اینبار خود در شرایطی قرار دارند که ممکن است بخش های از مناطق اشغالی را نیز از دست بدهند. در یک نگاه راهبردی تر توان حزب الله شرایطی را بوجود آورده است که امیدواری برای باز پس گیری فلسطین از اسراییل از علائم آن آشکار شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


لبیک یا خامنه ای
فقط کافیه که غزه یه فرودگاه بزنه. دیگه قبر اسراییل کنده است
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا و اسرائیل که همیشه در آدمکشی پیش قدم هستند