سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

بعد از فتح خرمشهر، جنگ با دنیا آغاز شد

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 380986
فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) گفت: بعد از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر، نبرد دنیا با کشورمان آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار محمود چهارباغی پنجشنبه شب در یادواره سنگرسازان بی‌سنگر و شهدای محدوده پایگاه آیت‌الله سعیدی این شهرستان اظهار کرد: بعد از عملیات بیت‌المقدس و شکست مفتضحانه بعثی‌ها، تمام دنیا با همه امکانات، تجهیزات و حتی نفرات به حمایت از صدام و ارتش عراق پرداختند چنانکه در بین اسرایی که در حین جنگ به اسارت گرفته شدند اتباع چند کشور وجود داشتند.

وی با اشاره به عملکرد منفعلانه و حتی خائنانه بنی‌صدر در سال‌های آغازین جنگ بیان داشت: پس از آنکه بسیج و نیروهای مردمی به صحنه آمدند و فرماندهی کل قوا به امام راحل سپرده شد، شاهد تغییر مشهودی در روند دفاع مقدس بودیم و حاصل آن آغاز عملیات آفندی علیه عراق بود.

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه نخستین اعزام بزرگ کاشان مربوط به ایام محرم سال ۱۳۶۰ بود گفت: جوانان کاشانی از نخستین اقشاری بودند که دعوت امام راحل برای حضور در جبهه‌ها را لبیک گفتند و نقش عمده‌ای در فتوحات جبهه حق در دوران دفاع مقدس داشتند.

چهارباغی سپس به ذکر روند اجرای عملیات ثامن‌الائمه پرداخت و گفت: پس از آنکه امام راحل فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، تمام نیروها اعم از سپاه، ارتش، جهاد، بسیج آن را یک دستور نظامی کامل قلمداد کردند تا آنکه در پنجم مهرماه این عملیات با موفقیت انجام شد.

وی سپس با اشاره به چگونگی اجرای عملیات طریق‌القدس در بستان و سوسنگرد عنوان کرد: در این عملیات نیروهای کاشانی حضوری فعال و مؤثر داشتند که نمونه بارز آن فرمانده مجاهد شهید معمار بود.

فرمانده سابق توپخانه نیروی زمینی سپاه پاسداران، عملیات فتح‌المبین را برگ زرین دیگری برای اهالی کاشان دانست و گفت: جوانان کاشانی برای حضور در این عملیات در قالب تیپ المهدی سازماندهی شدند و در این عملیات رشادت‌های زیادی از خود نشان دادند و شهدای بزرگی نیز نظیر شهید معمار از این خطه تقدیم انقلاب اسلامی شد.

چهارباغی با بیان اینکه شجاعت رزمندگان ایران اسلامی در عملیات فتح‌المبین بسیار تعیین‌کننده بود تصریح کرد: صدام بسیار مطمئن از مواضع پدافندی خود در این زمان سخن می‌گفت اما در این عملیات غنیمت‌های فراوانی از دشمن بعثی گرفته شد و چندین هزار اسیر نیز گرفتار سپاه اسلام شد.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه فرماندهان و بسیجیان کاشانی در دوران دفاع مقدس، از شهیدان زجاجی، فارسی، حسن‌زاده، پکوک، بارفروش و... به عنوان نمونه‌های عینی سلحشوری جوانان دارالمؤمنین کاشان، طی هشت سال جنگ تحمیلی نام برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *