سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱

ماجرای پرواز ارتفاع پایین میگ ۲۹ در تهران چه بود؟

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 410081
یک مقام آگاه با بیان اینکه جنگنده میگ ۲۹ از عملیات تمرینی در حال بازگشت بود،‌ گفت: کاهش ارتفاع میگ ۲۹ به دلیل ناتوانی در تشخیص باند فرود بود.
ماجرای پرواز ارتفاع پایین میگ ۲۹ در تهران چه بود؟
به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص پرواز جنگده میگ ۲۹ با ارتفاع پایین در تهران که موجب هراس شهروندان تهرانی شده بود،‌ گفت: خلبان هواپیما میگ ۲۹ نتوانست باند فرودگاه مهرآباد را به درستی تشخیص دهد بنابراین ارتفاع خود را کاهش داد که این کاهش ارتفاع ناشی از نقص فنی هواپیما نبود.

وی ادامه داد: در ساعت ۱۸ هواپیمای میگ ۲۹ از عملیات تمرینی که در جنوب تهران انجام می شد قصد بازگشت داشت اما در مسیر بازگشت نتوانست باند پرواز را به درستی تشخیص دهد از این رو ارتفاع خود را کاهش داد.

این مقام آگاه در مورد دود سیاهی که از این جنگده نظامی در آسمان دیده ‌می شد،‌توضیح داد: این دود و سر وصدای ایجاد شده کاملا طبیعی و مختص این مدل از هواپیما است اما کاهش ارتفاع این جنگنده کار درستی نبود که نهایتا در ساعت ۱۸:۳۱ توانست در باند فرود بیاید.

وی گفت: این هواپیما متعلق به نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

هچنین علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد نیز در گفت‌وگوبا ایلنا بیان اینکه نهادهای نظامی هیچ اطلاعاتی از جزئیات این پرواز در اختیار ما نگذاشته‌اند گفت: هواپیمای میگ ۲۹ در حال حاضر بر باند فرودگاه مهرآباد نشسته است و خوشبختانه مشکلی ایجاد نشده است.

علت پرواز جنگنده میگ در ارتفاع پایین بر فراز تهران آموزشی بودن این پرواز اعلام شد

به گزارش جهان، از سوی دیگر، مدیر روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علت پرواز در ارتفاع پایین یک فروند هواپیمای شکاری میگ ۲۹ بر فراز تهران را در عصر امروز ، آموزشی بودن این پرواز ذکر کرد.

حجت الاسلام سعید نصیر الاسلامی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود : پرواز این هواپیما عادی و در چارچوب برنامه ها بوده است.

وی اضافه کرد : این هواپیما از فرودگاه مهرآباد تهران برخاسته و در سلامت کامل دوباره در این فرودگاه به زمین نشسته است.

نصیرالاسلامی درباره دلیل انتشار دود از این هواپیما گفت : معمولا هواپیماهای میگ ۲۹ دودزا هستند و دودی که از این هواپیما متصاعد می شود طبیعی است.

مدیر روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که خلبانان و خود جنگنده در سلامت کامل هستند.

عصر امروز یک فروند هواپیمای شکاری از نوع میگ ۲۹ در ارتفاع پایین بر فراز آسمان تهران به پرواز درآمد.

به گزارش ایرنا، مردمی که در منطقه اطراف مهرآباد تهران در تردد بودند حوالی ۱۸ و ۱۰دقیقه عصر امروز شاهد پرواز همراه با غرش و دودآلود این هواپیما بودند که دقایقی پس از پرواز، دوباره بر باند فرودگاه به زمین نشست.

میگ ۲۹ یک جنگنده روسی است که در اختیار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیستانی
چشم خانم ابتکارراگم دیده ایدکه هواپیمای دودزابراسمان تهران پروازمیدهید؟البت بدنشد!بهانه گیری محیط زیستی ها برای دوربعدی الودگی هوای تهران جورشده است!!