جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۴۰

دستور روحانی به برای سیاه‌کردن روزگار ویژه‌خواران/ مردم منتظر اجرا

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 333889
رئیس‌جمهور به دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، دستور داد تا اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه را فراهم کرده‌اند، در اولویت کار قرار گیرد.
دستور روحانی به برای سیاه‌کردن روزگار ویژه‌خواران/ مردم منتظر اجرا
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، متن دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر جهانگیری
معاون اول محترم رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
سلام علیکم

از آنجا که مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازمه پیشرفت و عدالت است و دولت تدبیر و امید، برای خروج اقتصاد کشور از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، تأمین امنیت برای فعالیت سالم اقتصادی را در اولویت کار خود قرار داده است، مقتضی است اقدامات لازم برای شناسایی و مجازات کسانی که با تبانی و سوء‌استفاده از امتیازات خاص، زمینه ویژه‌خواری و درآمدهای غیرموجه فراهم کرده‌اند در اولویت کار قرار گیرد. به ویژه ضروری است موارد سوء‌استفاده از شرایط تحریم مورد رسیدگی قرار گیرد و برای حراست از حقوق مردم و بیت‌المال اقدام فوری صورت پذیرد و گزارش مربوطه ظرف یک ماه به اینجانب ارائه گردد.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشما!احمدي نژاد كه فقط حرفشو زد انشاالله اين دستور شما استثنا نداشته باشد مانند احمدي نژاد كه كابينه خود را خط قرمز عنوان نمود واستثنا قايل شد
آقای روحانی اگر راست می گوید وقصد مبارزه با رانت خوری و ویژه خواری را دارد:

قانون "از کجا آورده ای" را در کشور اجرا کند.
برای تیترتان متاسفم.
مشخصه که فقط دنبال منافع سیاسی خودتان هستید.
هنوز به بلوغ فکری نرسیده اید. سرنوشت شما هم مثل ...نیوز است.
درگیری با رقبایتان یه چیزه ولی احترام به مخاطب یه چیز دیگه.
وقتی یه همچین تیتری را در سایت یهطرفه تون میذارید در واقع خط فکری تندرو و بی منطقتون را نشان میدید که در فضای امروز جامعه طرد شده است.خدا حافظ
تقوی
United States
ایرادش چیه؟ اینکه کار خوبیه جهان هم این حرف خوب رو تیتر کرده و هم گفته مردم منتظر تحقق اون هستند. در واقع به نظر من که حمایتیه.
شما هم بهتره اول متن رو بخونید بعد نظر بدید
United Kingdom
به نظرتون اگر رييس دفترتون يكي از بزرگترين تجار كشور باشدو وزيرتون در دوازده سيزده شركت رييس هيات مديره و عضو باشد و....اينها هم ويژه خواري محسوب ميشود يا نه ؟
حبیب
هیس حرف های محرمانه نزن!!!!!!!!
اگه به واسطه مسئوليتشان به اين جايگاه كه شما ميفرماييد (با فرض صحت) رسيده اند ويژه خوارند، در غير اينصورت ثروتمند بودن كه ايرادي نداره.
اگر رابطه ای با رقبای سیاسی نداشته باشند، خیر!
United States
تعریف ویژه خواری با تعریف زرنگی و هوش فرق داره.
محسن
Iran, Islamic Republic of
آیا مهدی هاشمی هم شامل این پیگیری می شود؟
نه دیگه اون آقازاده ،جیگره خونش فرق داره با ملت!!!!!!!!!!!!!!
آقای رئیس جمهور محترم، لطفا ابتدا از اطرافیان و برخی وزرا و معاونین خود شروع کنید.
ممنون.
شوخی فرمودند آقای رییس جمهور!!
United States
به شرط اينكه همه مساوى باشند ، همون قدر كه جلوى امثال رحيمى رو مى گيريد جلو امثال مهدى هاشمى را هم بگيريد
هموطن
ای بابا دست رو نقطه حساس نذار مگه شدنیه!!!!!
اقازاده ای بدترین ظلم ها را به مردم و انقلاب کردن هنوز بازداشت نشده ازاد میشن جیززززززززززه!!!!
علی احمدیه
فقط ادعا دارید.چرا دراین هشت سال یک مدرک برعلیه خانواده هاشمی در دادگاه ارایه نکردید.اتهام زنی بی اساس بس است
تا دلت بخواد پرونده و مدرک در دادگاه دارند ولی رسیدگی نمیشود!! خبر نمیخونی؟
قرارداد کرسنتی که عامل اصلیش الان وزیر شده شما تا اخر این نامه رو بخون.
اخوی مدرک ارائه شده، یه نمونش اینکه مسئولین استات اویل تو اروپا محاکمه هم شدن و به رشوه دادن و زد و بند با آقازاده واسه بالا کشیدن نفت ملت اعتراف هم کردن، اما امون از وثیقه های چندین میلیاردی خان بابا!!!
Iran, Islamic Republic of
این جور موارد باید تقدیر بشه و تشویق بشه تا فساد از بین بره
لظفا جهان بعد از یک ماه از دفتر آقای دکتر جهان گیری پی جوی این "گزارش" باشد و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.
Iran, Islamic Republic of
گر حكم شود كه مست گيرند
در شهر هر آنچه هست گيرند!!!!!!
مردم خسته شدن از اينهمه وعده و وعيد!!!!!
تا كي بايد با اين وعده‌ها دلخوش باشيم و شاهد باشيم كه پولدارها روز به روز پولدارتر و فقرا روز به روز فقيرتر مي‌شن؟
ايكاش روزي برسه كه اين وعده ها جامع عمل بپوشه و دوباره نشنويم كه فلان آقازاده فلان كار رو كرد و ... بعدم هيچكس نباشه كه يقه‌شو بگيره و بپرسه كه:
از كجا آورده‌اي؟؟؟؟؟
آقاي رئيس جمهور عزيز! اگرچه من به شما رأي ندادم اما اميدوارم كه بتونيد تو اين مسير موفق باشيد. انشاءالله
یادتونه احمدی نژاد هم همین حرفها رو زد اما آقا زادهای فلانی فرا قانونیند ظاهرا قوه قضاییه منتظر وحی می باشد!!
اونها رو که نشه جمع کرد بقیه ای که با اونها ویژه خواری می کنند هیچ ترسی از این حرفعا ندارند!!
اقای جهانگیری تمام مدیران زمان احمدینژآد را برکنار کنید وهر کدام سو استفاده کردند سریعا به دادگاه معرفی شوند افرادی که وامهای کلان دریافت کردند ونه پرداخته اند سریعا با بهره مربوط اخذ وبه بیتالمال واریز شود هر که سو استفاده کرده سریعا پیگیری وبه دادگاهها معرفی شوند اطلاعات را مردم دارند سوال کنید مردم کمک می کنند اول هم نمایندگان دزد را پیگیری کنید وهمچنین مدیران ارشد وهر که از رانتها استفاده کرده هر که هست
اینجوری که شما گفتی باید.... برسی بشه!!!!!!!
Netherlands
چرا یقه امثال بابک زنجانی را نمی گیرند که ویژه خوار میلیارد دلاری هم هست؟ آیا امثال بابک زنجانی بجز از راه رانتخواری و ویژه خواری صاحب چنین ثروتهای کلانی می شوند؟ آیا اصلا در ایران امکان دارد کسی از راه حلال و عرق جبین صاحب ثروت بشود؟
چقدر ریا زیاد شده؟! خودتان گرانی را درست کردید تا به قدرت برسید حالا عوام فریبی میکنید!!
عجببببببببب. چه دولت پاک و خوبی!! همه یه دست براشون بزنید .
ببینیم قبلی ها هم از این حرف ها زیاد زدند و زیرش موندن!!!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اولین کسی که جلوت می ایستد هاشمی جونت با اهل و عیالش ...
نه بابا اصلا قرار نیست ازاون خانواده اسمی برده بشه اگر قرار باشه که اون آقازاده ها بیان وسط کلاً اقای روحانی نامه را نمی نوشت،
حبیب
امیدواریم یک کمیسیون از همه ارگان های مهم درس بشود و پیگیری بشه وهیچ فرقی بین مفسدین نگذارن اعم ازآقازاده یا فلان مدیر!!!!!!!
چون دولت تنها نمیتونه چرا که شاید به یک طرف غش کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
chi agab, bebinim chi kar mikonid
Czech Republic
دولت در همین صد روز با.... امان مردم را بریده با چی می خواهد برخورد کند؟مردم می پرسند چرا رانت خواری در صد روز روحانی صدها برابر شده و گرانی امان ما را بریده؟
رهگذر
دستور بسیار خوبی صادر شده به شرطی که بی غرض و مرض اجرا وپیگیری شود ولی اگه درست پیگیری شد حتما به دزدان اصلی خواهی رسید (آقازاده های فتنه گر) خواهشا اون موقع کم نیارید
مجید
سلام یک لیست 180 نفری هم حاج محمود داشت یک سری هم حروف الفبایی داریم مانند اقا یا خانم م ه یا..... که بد نیست اینها را پیگیری کنید میخواستم بگم توی جلسه ه......د..... دنبال نگردید که ما گشته ایم قبل انچه یافت می نشود آنم آرزوست . راستی یادم رفت جدی نگیرید
پی گیری پرونده کرسنت را هم انجام بدهید!!! چرا برخی از ویژه خواریها عیبی ندارد ولی برخی عیب دارد؟؟؟
در تمام كشورهاي جهان هر فرد موظف است تمام دارايي هاي خود را اعلام كرده و منشاء درآمدي آن را براي جلوگيري از رانت خواري، فساد اداري، قاچاق مواد مخدر و ... اعلام كند. اگر واقعا قانون از كجا آورده اي در ايران اجرا شود اثرات بسیار خوبي خواهد داشت هر چند درهاي خروج و فرار سرمايه هنوز باز است و تا دولت بخواهد بررسي كند دلارهاي خود را از طريق صادرات بدون برگشت ارز به راحتي و سادگي انتقال خواهند داد! ميلياردها دلار صادرات انجام ميشود بدون اينكه ضمانت اجرايي برگشت داشته باشد و تعهد ارزي نيز حذف شد! همه مي دانيم كه فشار براي حذف تعهد ارزي از سوي برخي لابي ها دو دليل عمده دارد:

1- با توجه به اينكه از طريق سيستم بانكي به لحاظ قانوني انتقال مبالغ ميليون دلاري به كشورهاي ديگر مجاز نيست صادرات بدون برگشت ارز بهترين راه است كه هرگاه ترجيح داديم سرمايه مان را در آن سوي مرزها نگه داريم به راحتي اين كار را ميكنيم و حال اگر بخواهيد رانت خواران و ويژه خواران را با قانون از كجا آورده اي كنترل كنيد مطمئن باشيد به يكباره تبديل به مفلساني ورشكسته ميشوند كه اهي در بساط ندارند!

2- تبليغات ماهواره اي انتقال ارز شما به هر نقطه اي از جهان طي 24 ساعته نيز مبين ايمن واقعيت است كه متاسفانه عدم وجود مكانيزم بازگشت ارز باعث گرديده است كه يك فرآيند پولشويي از كشورمان به سمت ساير كشورها شكل بگيرد ثروت هاي بادآورده و رانتي و ... فقط با انتقال از طريق فرآيند تجاري امكان انتقال به ساير كشورها را خواهد داشت در غير اينصورت ساير كشورها از پذيرفتن هرگونه سرمايه بدون منشا خودداري مي كنند. حالا براي اين وضعيت اسفناك ما چه كرده ايم تا كنون؟در آينده چه خواهيم كرد؟در برخي اخبار ميشنويم كه سرمايه ايرانيان مقيم دوبي 800 ميليارد دلار است!!!توجه بفرماييد از طريق همين فرآيند خروج ارز چوب حراج بر منابع ملي و سرمايه هايي كه با پول فروش نفت توليد ميكنيم زده ايم .واقعا بايد فكري كرد!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت به آقای روحانی !! جای تقدیر داره!! آقای دکتر از همون دم دستت شروع کن برو جلو!!! خیلیاشون همون دوروور خودتونند!!! فقط مواظب باش
مصطفی
من یه سوال برام پیش اومده این ویژه خوارها دور زنندگان تحریم نبودند ؟من که شک دارم به نظر من اینها کسانی بودند که تحریم را دور زدند وبرای فشاربیشتر برای قبول ارتباط با امریکا وفشار تحریمها بر ایران به فکر مبارزه با اینها افتادند ویه سوال دیگه اینکه چرا نزدیک اجرای توافقنامه این دستور رو دادن، من مشکوکم